Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała porozumienie z gminą Sosnowiec, regulujące zasady przygotowania, realizacji i finansowania węzła Klimontów w ciągu drogi S1. Węzeł stanowić będzie komplementarną całość z planowanym do rozbudowy odcinkiem S1 Dąbrowa Górnicza – Lędziny.
W ramach planowanej inwestycji rozbudowana zostanie droga ekspresowa S1 na odcinku około 1 km, a drogowy węzeł Klimontów połączy S1 z istniejącym układem drogowym miasta Sosnowiec.
Przebudowany zostanie także wiadukt drogowy w ciągu drogi ekspresowej, a jezdnia drogi dostosowana będzie do przenoszenia obciążeń wynoszących 11,5 t/oś. Ponadto zapewnione zostanie kompleksowe odwodnienie drogi i jej oświetlenie. Budowa i przebudowa ekranów akustycznych ograniczy oddziaływanie ruchu drogowego na otoczenie. Wybudowane zostaną również kanały technologiczne, a istniejące uzbrojenie terenu kolidujące z rozwiązaniami projektowymi zostanie przebudowane - informuje Ministerstwo Infrastruktury.
- S1 to kluczowa droga dla rozwoju regionu. To ważny węzeł, który otworzy nowe miejsca inwestycyjne i da perspektywę dla realizacji DTŚ Wschód. Oprócz tego inwestycyjnego impulsu niezwykle istotna jest również poprawa bezpieczeństwa na tym odcinku. Cieszę się, że po latach zastoju ta oczekiwana przez mieszkańców inwestycja wreszcie ma szansę zostać zrealizowana – mówił podczas poniedziałkowej konferencji marszałek Wojciech Saługa.
Podpisane porozumienie otwiera drogę do rozpoczęcia procedur przetargowych na wybór projektantów, a także reguluje zasady przygotowania, realizacji i finansowania węzła Klimontów w ciągu drogi S1.
Realizacja części miejskiej i GDDKiA pozwoli na przebudowę 5,9 km drogi ekspresowej wraz z budową nowego węzła drogowego Klimontów oraz przebudowę węzła Dąbrowa Górnicza Podlesie i Sólno. Przy jezdni w kierunku Pyrzowic powstanie także Miejsce Obsługi Podróżnych.
To bardzo ważny moment dla miasta i dla regionu. Przez lata ta oczekiwana przez wszystkich inwestycja była blokowana. Węzeł ma skomunikować dzielnice miasta, ale przede wszystkim tereny inwestycyjne. W przypadku tego miejsca to skomunikowanie jest niezbędne i stanowi kamień milowy w rozwoju komunikacji w regionie – zaznacza prezydent Sosnowca Arkadiusz Chęciński.
Prace nad odcinkami S1 na trasie Dąbrowa Górnicza – Sosnowiec oraz Sosnowiec – Lędziny postępują zgodnie z harmonogramem.
Jak przypomina resort instrastruktury, dla przechodzącego przez Dąbrowę Górniczą odcinka o długości 2,7 km dokumentacja projektowa została zlecona w 2019 r., a decyzję środowiskową uzyskano w 2023 r. Realizacja w systemie tradycyjnym planowana jest na lata 2026 – 2028.
Trwa również przetarg na przygotowanie dokumentacji dla ponad 4-kilometrowego odcinka od Dąbrowy Górniczej do Sosnowca, którego rozbudowa planowana jest na lata 2028 – 2030.
W przypadku trasy od Sosnowca do Lędzin trwa z kolei opracowanie dokumentacji rozbudowy.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Niemiecka firma pierwsza w wyścigu o kluczowe polskie złoże. Gwóźdź do trumny JSW?
3717Rząd rozwiewa wątpliwości ws. podatku od ogrodzeń. "Nie kuriozum, a fake news"
1347Burza w szklance wody o złoże Dębieńsko? Niemiecka spółka: nie konkurujemy z JSW
1229O zamykaniu kopalń "po polsku". "W większości przypadków barbarzyństwo i zbrodnia gospodarcza"
1213Pałac Kota - 8 konceptów gastronomicznych w dawnej siedzibie katowickiego oddziału PKO BP
1189Inwestycje za prawie 150 mln zł. Katowice Airport sumuje pierwszy rok realizacji dużego planu
+4 / -0Park technologiczny, centrum laboratoryjne. Co zamiast fabryki Izery powstanie w Jaworznie? (wideo)
+4 / -0O zamykaniu kopalń "po polsku". "W większości przypadków barbarzyństwo i zbrodnia gospodarcza"
+5 / -2Największa prywatna linia lotnicza w Polsce najemcą hangaru w Katowice Airport
+2 / -0Pierwsza łopata wbita. W Katowicach rusza budowa Centrum Himalaizmu za ponad 47 mln zł
+2 / -0Burza w szklance wody o złoże Dębieńsko? Niemiecka spółka: nie konkurujemy z JSW
0W kopalni JSW powstanie jedna z najnowocześniejszych instalacji w światowym górnictwie
0Katowice i PLK idą na noże ws. przebudowy węzła. Kolejarze reagują na miejskie fake newsy
0Największa prywatna linia lotnicza w Polsce najemcą hangaru w Katowice Airport
0Pierwsza łopata wbita. W Katowicach rusza budowa Centrum Himalaizmu za ponad 47 mln zł
0