Chiński producent samochodów elektrycznych BYD prowadzi rozmowy z europejskimi firmami motoryzacyjnymi w sprawie systemu współdzielenia emisji CO₂ - informuje Reuters. Pozwoli to markom, które nie spełniają unijnych norm emisyjnych, uniknąć kar finansowych poprzez zakup tzw. kredytów węglowych od producentów aut elektrycznych. A przy okazji jest świetnym interesem dla samego BYD.
Sprzedaż tzw. kredytów węglowych stała się dochodowym biznesem. W 2020 roku Tesla zarobiła na nich około 1,6 miliarda dolarów, współpracując m.in. ze Stellantis, Toyotą, Subaru, Fordem i Mazdą.
Drugim rozgrywającym jest chińskie Geely, mające w swoim portfolio m.in. Lotusa, Smarta, Volvo i Polestara. W tym przypadku z kredytów węglowych korzystają Mercedes, Ford czy Suzuki.
Teraz z tego pomysłu chce skorzystać również chiński BYD.
Przypomnijmy, że zgodnie z regulacjami Unii Europejskiej, producenci samochodów muszą przestrzegać ścisłych limitów emisji CO₂.
Firmy motoryzacyjne, aby uniknąć ogromnych kar na terenie Unii Europejskiej – Volkswagen mówi nawet o 1,5 mld euro – muszą sprzedać przynajmniej 20% aut na prąd - przypomina portal otomoto.pl.
Aby tych nieborycznych kar uniknąć albo przynajmniej je ograniczyć, mogą dzielić się tzw. kredytami węglowymi. Oznacza to, że nadwyżkę dwutlenku węgla przejmuje na siebie inny producent, mieszczący się w obowiązującej normie.
Jak wyjaśnia Reuters, informację o korzystaniu z umów w celu "przerzucenia" części emisji CO2 na innych producenci muszą przekazać Komisji Europejskiej do 31 grudnia danego roku i - co ciekawe - Bruksela nie może ani żądać żadnych dodatkowych szczegółów na ich temat, ani oceniać ich warunków handlowych.
Z kolei firmy, które wiążą sie umową w tym zakresie, nie mogą wymieniać się innymi informacjami niż tymi, które dotyczą ich wzajemnej współpracy.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
PGG otwarta na współpracę z Rudą Śląską. Kolejne rozmowy o transformacji
770Kiedy paczka brzęczy. Pszczoły na pokładzie - innowacja w transporcie
519Wojna celna USA - czy uderzy w polski i śląski biznes? Eksperci: Największym zagrożeniem niepewność
451Wielki Piątek na stacjach paliw. Na Śląsku najtańsze benzyna i diesel, LPG też w dobrej cenie
446Tauron z rekordową EBITDA za 2024 rok. Wzrosty mimo spadku przychodów i niższych cen energii
443Wielkanoc 2025: Święta droższe niż zwykle – jak radzą sobie polskie gospodarstwa?
+4 / -0Wojna celna USA - czy uderzy w polski i śląski biznes? Eksperci: Największym zagrożeniem niepewność
+3 / -0Tauron z rekordową EBITDA za 2024 rok. Wzrosty mimo spadku przychodów i niższych cen energii
+2 / -0Stylowy taras i bezpieczny samochód - komfort na Twoim podwórku przez cały rok
+1 / -0Człowiek z pasją - pan Krzysztof posiada największą kolekcję dzwonków na świecie. Swoją fascynacją dzieli się z całym światem
+1 / -0"One in, two out". Przełom deregulacyjny staje się faktem - premier przedstawił propozycje dla biznesu
0UE odrobiła lekcje po powodzi 2024. Szybsze reakcje na klęski żywiołowe
0ZUS przypomina: wnioski o 800 plus tylko do końca kwietnia
0Stylowy taras i bezpieczny samochód - komfort na Twoim podwórku przez cały rok
0Tauron z rekordową EBITDA za 2024 rok. Wzrosty mimo spadku przychodów i niższych cen energii
0