9 lutego międzynarodowa sieć sklepów niespożywczych Action oficjalnie otworzyła swoje drugie centrum dystrybucyjne w Polsce, zlokalizowane w Bieruniu (woj. śląskie). Jest to jedenasty tego typu obiekt logistyczny firmy w Europie i pierwszy poza Holandią całkowicie zarządzany przez Action.
Przedstawiciele Action podkreślali dziś na spotkaniu z dziennikarzami, że oficjalne otwarcie centrum dystrybucyjnego w Bieruniu to kamień milowy dla rozwoju sieci w Europie Wschodniej. Centrum dystrybucyjne jest mianowicie pierwszym tego typu obiektem poza Holandią, które jest w pełni zarządzane przez Action.
Budynek ma powierzchnię 60 800 m kw., z czego ponad 58 000 m kw. to powierzchnia magazynowa z miejscem na składowanie 56 000 palet. Pozostałe 2 500 m kw. wypełniają pomieszczenia biurowe i socjalne. Firma nie przekazuje wartości inwestycji, informując jedynie, że jest „znaczna”.
Centrum dystrybucyjne obsługuje obecnie 90 sklepów sieci w Polsce, z opcją zaopatrywania nawet 200 obiektów handlowych.
Ze 176 sklepów sieci w Polsce 90 znajduje się w południowej Polsce. To jeden z powodów, dla których Action zdecydowało się zainwwestować w mieście na Górnym Śląsku. Sławomir Nitek, Dyrektor Generalny Action Polska przekazał, że Bieruń zapewnia dobrą infrastrukturę i doskonałą lokalizację, przez co będzie wspierać rozwój Action oraz zaopatrywać już istniejące, jak i przyszłe sklepy w Polsce, a niewykluczone, że i za granicą. Ze Śląska blisko jest chociażby do Czech i Słowacji.
W dłuższej perspektywie, centrum dystrybucyjne stworzy ponad 200 miejsc pracy w regionie.
- Jesteśmy dumni, że Action wybrał naszą gminę na lokalizację swojego drugiego centrum dystrybucyjnego w Polsce - mówi Krystian Grzesica, burmistrz miasta Bieruń. - Cieszy nas to, że takie firmy jak Action pojawiają się w mieście, ponieważ tworzą nowe miejsca pracy dla naszych mieszkańców. Zyskuje na tym zarówno firma, jak i osoby zamieszkujące Bieruń oraz jego okolice - dodaje.
Action i międzynarodowy deweloper powierzchni magazynowych Panattoni zaplanowali centrum dystrybucyjne ze szczególną troską o środowisko naturalne.
- W projekcie budynku połączyliśmy funkcjonalność i dbałość o zrównoważony rozwój, uwzględniając jak najwięcej aspektów przyjaznych dla środowiska - od użytych materiałów, po detale konstrukcyjne i zainstalowane na terenie budynku urządzenia - wyjaśnia Sławomir Nitek.
Obiekt uzyskał certyfikat BREEAM na poziomie „Excellent”, z rekordową jak dotąd liczbą punktów w tej kategorii w Polsce – 77,1 proc. Centrum dystrybucyjne w Bieruniu korzysta z wielu rozwiązań z zakresu zrównoważonego rozwoju i efektywności energetycznej. Na dachu zamontowano 1100 paneli fotowoltaicznych, także panele słoneczne do podgrzewania wody. Obiekt posiada inteligentne liczniki energii i wody, energooszczędne oświetlenie LED w budynku i jego otoczeniu oraz stacje ładowania samochodów elektrycznych. Centrum zbiera deszczówkę, która wykorzystywana jest w sanitariatach oraz do czyszczenia powierzchni wewnętrznych.
Action otworzył swój pierwszy sklep w Polsce w 2017 roku. Firma zatrudnia w Polsce ponad 2500 osób i ma ambicję, aby do końca maja 2022 roku liczba ta wzrosła do 3000.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
GZM aspiruje do miana „drugiej Warszawy”? Rusza przebudowa strategicznego terminalu kolejowego w Sławkowie
646Zamiast hałdy – beton. Śląskie firmy chcą zagospodarować górniczy odpad dla cementowni
622W Gliwicach powstanie nowy park przemysłowy. Inwestycja za 50 mln euro
613Wielki test miejskiej infrastruktury. Katowice gotowe na ekstremalne opady
549Przełom dla polskiej zbrojeniówki. Firmy z sektora obronnego ze wsparciem stref ekonomicznych
519Ogromny hangar przy pasie startowym. Śląska spółka zrealizowała inwestycję w samym sercu Katowice Airport
+15 / -1Marcin Kamiński, deweloper butikowy: „Każda transakcja to ogromna odpowiedzialność. Bo to czyjeś marzenia, wspomnienia, plany”
+8 / -1Arena Katowice szuka sponsora tytularnego. Ruszył konkurs dla firm zainteresowanych ekspozycją marki
+1 / -0Katowice zakończyły inwestycję za 30 mln zł. 41 mieszkań w odrestaurowanych kamienicach oddanych lokatorom
+1 / -0S11 na Śląsku z decyzją środowiskową. Obwodnica Tarnowskich Gór coraz bliżej realizacji
+1 / -0Arena Katowice szuka sponsora tytularnego. Ruszył konkurs dla firm zainteresowanych ekspozycją marki
0“Traktują ludzi gorzej niż świnie”, "Ludzie płaczą, bo nie wiedzą, co będzie dalej". Pracownicy Eko-Okien o nieoficjalnej likwidacji zakładu w Wodzisławiu Śląskim
0Gaz i odpady w służbie transformacji. List intencyjny między Orlen Termika, PGE i Miastem Rybnik zapowiada nową epokę dla regionu
0Nowe pomosty, siłownia, więcej zieleni Katowice zainwestują 285 tys. zł w modernizację terenów przy stawie Maroko
0Duża inwestycja na Śląsku w zawieszeniu. Po fabryce pustka, mieszkania i żłobek wciąż na papierze
0