O blisko 10 proc. spadł ruch na autostradzie A4 Katowice – Kraków w pierwszym kwartale 2021 – podał koncesjonariusz. Spadły też zyski Stalexportu Autostrady mimo uzyskania przychodów na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego.
Grupa Kapitałowa Stalexport Autostrady podsumowała wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2021 roku. Jak się okazało, od stycznia do końca marca średnie natężenie ruchu na autostradzie Katowice-Kraków spadło o 9,8% w stosunku do I kwartału 2020 roku i wyniosło 34 tys. pojazdów na dobę.
Według spółki wpływ na niższe natężenie ruchu na autostradzie A4 Katowice-Kraków miały ograniczenia wprowadzone w Polsce i w Europie w związku z pandemią COVID-19.
Pomimo spadku ruchu przychody Grupy Kapitałowej Stalexport Autostrady osiągnęły w I kwartale bieżącego roku poziom ok. 73 mln zł, tj. poziom zbliżony do ubiegłorocznego.
„Na wspomniany efekt wpłynęły: wzrost stawki dla pojazdów osobowych od 1 października 2020 r. (przeciwdziałający efektowi spadku ruchu pojazdów osobowych o ok. 13,2%) oraz wzrost ruchu pojazdów ciężarowych (o ok. 6,2%).” podaje Stalexport w komunikacie.
Koncesjonariusz wypracował za ten okres zysk netto na poziomie ok. 30 mln zł. Jest zatem o około 2 mln zł niższy, niż w I kwartale ubiegłego roku. Według firmy na obniżkę zysków „wpływ miał m.in. wzrost kosztu amortyzacji ujętego w koszcie własnym sprzedaży.”
Grupa Kapitałowa Stalexport Autostrady podaje, że w odpowiedzi na pandemię COVID-19 utrzymuje podjęte przed rokiem działania w kierunku zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom autostrady A4 Katowice-Kraków oraz pracownikom, ze szczególnym uwzględnieniem tych, którzy mają kontakt z klientami.
„Rozwijane są bezkontaktowe metody płatności: powiązany z aplikacjami Autopay, SkyCash oraz IKO videotolling, a także elektroniczny pobór opłat A4Go i Telepass. Te formy wnoszenia opłaty za przejazd nie wymagają zatrzymywania się przy kabinie inkasenta, otwierania okna w samochodzie, podawania gotówki lub karty, czy odbierania reszty i paragonu. Kierowcy, którzy korzystają z bezkontaktowych płatności automatycznych, nadal objęci są stawkami preferencyjnymi.” czytamy w komunikacie.
Jak podaje firma, w tej chwili już 33 proc. transakcji w tygodniu odbywa się bezkontaktowo.
Oddanych głosów: 1880
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Węgiel po 3000 zł za tonę. Sprzedawcy chcą zerowego VAT. Prezes PGG: To nieuczciwe
57982E-sklep PGG: górnicy też nie są w stanie kupić węgla. Czy Jacek Sasin wkroczy do akcji?
56081Emerytury będą wyższe. ZUS podał wysokość waloryzacji
52294Protest w PGG. Będą rozmowy o zwiększeniu dostępności węgla
34656U cwaniaczków węgiel od ręki - klienci zgrzytają na PGG. A spółka chwali się 34-krotnym wzrostem sprzedaży węgla
25180E-sklep PGG: górnicy też nie są w stanie kupić węgla. Czy Jacek Sasin wkroczy do akcji?
+215 / -32Protest w PGG. Będą rozmowy o zwiększeniu dostępności węgla
+145 / -5Zbulwersowani górnicy ostrzegają premiera. "Polska stoi na węglu, a jego ceny wkrótce obalą rząd!"
+128 / -7Górnicy do wicepremiera: "Chcemy gwarancji bezpieczeństwa dla tych, którzy powiedzą, jak było w JSW"
+103 / -23U cwaniaczków węgiel od ręki - klienci zgrzytają na PGG. A spółka chwali się 34-krotnym wzrostem sprzedaży węgla
+47 / -10Górnicy do premiera: za wypadki w JSW muszą polecieć głowy
4Węgiel po 3000 zł za tonę. Sprzedawcy chcą zerowego VAT. Prezes PGG: To nieuczciwe
3Zbulwersowani górnicy ostrzegają premiera. "Polska stoi na węglu, a jego ceny wkrótce obalą rząd!"
1Zabrze: To miał być klub nocny. Zakres usług mocno przekroczył standardy (wideo)
1Inflacja zjada 500 plus. Ile dziś jest warte świadczenie? Wyliczają eksperci z Instytutu Emerytalnego
0