Wiadomości

Spadł ruch na A4 Katowice – Kraków i zysk Stalexportu. Skutek podwyżek?

2021-05-13, Autor: tora

O blisko 10 proc. spadł ruch na autostradzie A4 Katowice – Kraków w pierwszym kwartale 2021 – podał koncesjonariusz. Spadły też zyski Stalexportu Autostrady mimo uzyskania przychodów na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego.

Reklama

Grupa Kapitałowa Stalexport Autostrady podsumowała wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2021 roku. Jak się okazało, od stycznia do końca marca średnie natężenie ruchu na autostradzie Katowice-Kraków spadło o 9,8% w stosunku do I kwartału 2020 roku i wyniosło 34 tys. pojazdów na dobę.

A4 Katowice - Kraków: wpływ na spadek ruchu miała pandemia

Według spółki wpływ na niższe natężenie ruchu na autostradzie A4 Katowice-Kraków miały ograniczenia wprowadzone w Polsce i w Europie w związku z pandemią COVID-19.

Stalexport: przychody podobne, zyski mniejsze

Pomimo spadku ruchu przychody Grupy Kapitałowej Stalexport Autostrady osiągnęły w I kwartale bieżącego roku poziom ok. 73 mln zł, tj. poziom zbliżony do ubiegłorocznego.

„Na wspomniany efekt wpłynęły: wzrost stawki dla pojazdów osobowych od 1 października 2020 r. (przeciwdziałający efektowi spadku ruchu pojazdów osobowych o ok. 13,2%) oraz wzrost ruchu pojazdów ciężarowych (o ok. 6,2%).” podaje Stalexport w komunikacie.

Koncesjonariusz wypracował za ten okres zysk netto na poziomie ok. 30 mln zł. Jest zatem o około 2 mln zł niższy, niż w I kwartale ubiegłego roku. Według firmy na obniżkę zysków „wpływ miał m.in. wzrost kosztu amortyzacji ujętego w koszcie własnym sprzedaży.”

Płatności za A4 - 33 proc. bezdotykowo

Grupa Kapitałowa Stalexport Autostrady podaje, że w odpowiedzi na pandemię COVID-19 utrzymuje podjęte przed rokiem działania w kierunku zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom autostrady A4 Katowice-Kraków oraz pracownikom, ze szczególnym uwzględnieniem tych, którzy mają kontakt z klientami.

„Rozwijane są bezkontaktowe metody płatności: powiązany z aplikacjami Autopay, SkyCash oraz IKO videotolling, a także elektroniczny pobór opłat A4Go i Telepass. Te formy wnoszenia opłaty za przejazd nie wymagają zatrzymywania się przy kabinie inkasenta, otwierania okna w samochodzie, podawania gotówki lub karty, czy odbierania reszty i paragonu. Kierowcy, którzy korzystają z bezkontaktowych płatności automatycznych, nadal objęci są stawkami preferencyjnymi.” czytamy w komunikacie.

Jak podaje firma, w tej chwili już 33 proc. transakcji w tygodniu odbywa się bezkontaktowo.

Czy popierasz wprowadzenie paszportu covidowego?






Oddanych głosów: 1882

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Czy rząd powinien wprowadzić dopłaty do zakupu węgla?






Oddanych głosów: 1825

Prezentacje firm