O blisko 10 proc. spadł ruch na autostradzie A4 Katowice – Kraków w pierwszym kwartale 2021 – podał koncesjonariusz. Spadły też zyski Stalexportu Autostrady mimo uzyskania przychodów na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego.
Grupa Kapitałowa Stalexport Autostrady podsumowała wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2021 roku. Jak się okazało, od stycznia do końca marca średnie natężenie ruchu na autostradzie Katowice-Kraków spadło o 9,8% w stosunku do I kwartału 2020 roku i wyniosło 34 tys. pojazdów na dobę.
Według spółki wpływ na niższe natężenie ruchu na autostradzie A4 Katowice-Kraków miały ograniczenia wprowadzone w Polsce i w Europie w związku z pandemią COVID-19.
Pomimo spadku ruchu przychody Grupy Kapitałowej Stalexport Autostrady osiągnęły w I kwartale bieżącego roku poziom ok. 73 mln zł, tj. poziom zbliżony do ubiegłorocznego.
„Na wspomniany efekt wpłynęły: wzrost stawki dla pojazdów osobowych od 1 października 2020 r. (przeciwdziałający efektowi spadku ruchu pojazdów osobowych o ok. 13,2%) oraz wzrost ruchu pojazdów ciężarowych (o ok. 6,2%).” podaje Stalexport w komunikacie.
Koncesjonariusz wypracował za ten okres zysk netto na poziomie ok. 30 mln zł. Jest zatem o około 2 mln zł niższy, niż w I kwartale ubiegłego roku. Według firmy na obniżkę zysków „wpływ miał m.in. wzrost kosztu amortyzacji ujętego w koszcie własnym sprzedaży.”
Grupa Kapitałowa Stalexport Autostrady podaje, że w odpowiedzi na pandemię COVID-19 utrzymuje podjęte przed rokiem działania w kierunku zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom autostrady A4 Katowice-Kraków oraz pracownikom, ze szczególnym uwzględnieniem tych, którzy mają kontakt z klientami.
„Rozwijane są bezkontaktowe metody płatności: powiązany z aplikacjami Autopay, SkyCash oraz IKO videotolling, a także elektroniczny pobór opłat A4Go i Telepass. Te formy wnoszenia opłaty za przejazd nie wymagają zatrzymywania się przy kabinie inkasenta, otwierania okna w samochodzie, podawania gotówki lub karty, czy odbierania reszty i paragonu. Kierowcy, którzy korzystają z bezkontaktowych płatności automatycznych, nadal objęci są stawkami preferencyjnymi.” czytamy w komunikacie.
Jak podaje firma, w tej chwili już 33 proc. transakcji w tygodniu odbywa się bezkontaktowo.
Oddanych głosów: 1884
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
7963,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
472Zakaz handlu w niedziele niszczący dla fotowoltaiki
416Na stacje paliw na dobre wróciła drożyzna. "Ryzyko wyższych cen wciąż realne"
404OFE czy tylko ZUS? Okno transferowe otwarte, ale tylko do lipca
403Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -0"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+5 / -03,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0OFE czy tylko ZUS? Okno transferowe otwarte, ale tylko do lipca
+1 / -0Trendy e-commerce w branży narzędziowej - analiza kondycji firmy Domitech w świetle rozwoju sektora budowlanego
0Do Katowic powrócił jedyny taki pojazd w Polsce. To minibus bez kierowcy
0Skarbówka rzadziej kontroluje, ale skuteczności nie traci (raport)
04,5 roku więzienia oraz 140 tys. zł grzywny dla byłego posła Grzegorza J.? Oskarżony prosi o uniewinnienie
0"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
0