Wiadomości

Stadion Śląski zmienia nazwę. Zaskoczenie?

2019-05-21, Autor: tora

Stadion Śląski doczekał się sponsora tytularnego. Wbrew plotkom, które pojawiły się w przestrzeni publicznej nie jest nim koncern energetyczny Tauron.

Sponsorem tytularnym będzie Polska Grupa Górnicza. Obiekt będzie nosił nazwę PGG Stadion Śląski.

Reklama

Informację o sponsoringu tytularnym przekazali dziś Grzegorz Tobiszowski, wiceminister górnictwa, Jakub Chełstowski, marszałek województwa śląskiego, Wojciech Kałuża, członek zarządu województwa śląskiego, Tomasz Rogala, prezes PGG, prof. Jan Wojtyła, przewodniczący Rady Nadzorczej PGG oraz Krzysztof Klimosz, prezes Stadionu Śląskiego na konferencji prasowej.

Dzisiejsze wydarzenie to początek negocjacji województwa, stadionu ze spółką górniczą. Po ich zakończeniu wiadomo będzie na jakich warunkach PGG zostanie partnerem tytularnym Stadionu Śląskiego, w tym – ile pieniędzy zapłaci za umieszczenie swojego logotypu w nazwie. Kwota zostanie z pewnością objęta tajemnicą handlową. Podobnie było w przypadku nawiązania współpracy PGG z klubem żużlowym ROW Rybnik – tam również nie ujawniono kwoty, za którą spółka została sponsorem tytularnym drużyny >>>czytaj więcej: PGG wchodzi w sponsoring żużla<<<.

- Myślę, że dla budowania słusznej pozycji naszej arenie ten patronat konkretny, ale i symboliczny służy – mówił wiceminister energii Grzegorz Tobiszowski. Dodał, że to wyjątkowe wydarzenie dla województwa i jego mieszkańców, ale również dla świata sportu.

- Bardzo się cieszę, to historyczna chwila. PGG Stadion Śląski to świetnie brzmi. PGG to największa spółka wydobywcza w Europie, więc to bardzo solidny partner. Wydarzenia, które się tu odbywały, odbywają i będą odbywać to wydarzenia wyjątkowe w skali całego kraju. Majowa impreza (Roztańczony Śląski – przyp. red.), która zgromadziła tutaj 40 tys. ludzi i 1,5 mln przed telewizorami pokazuje, że nasz stadion ma ogromny potencjał marketingowy. I cieszę się, że tak ważna firma z naszego województwa, która tutaj prowadzi biznes, tutaj daje miejsca zatrudnienia i tutaj płaci podatki, będzie naszym partnerem strategicznym. Bardzo dziękuję prezesowi za zaangażowanie się w projekt, za przekonanie się do marki. Jestem przekonany, że synergia przyniesie dla naszego stadionu, województwa wymierne efekty – mówił Jakub Chełstowski, marszałek województwa.

- Polska Grupa Górnicza odprowadza rocznie 3 mld różnego rodzaju podatków. To jest bardzo duża kwota i plasuje nas w czołówce największych firm w regionie. Podobnie jesteśmy jednym z największych pracodawców w regionie. Przy czym obie te informacje nie są powszechnie znane społeczności naszego województwa, kraju. Tego typu działania CSR (społeczna odpowiedzialność biznesu – przyp. red.) mają na celu pokazać wkład Polskiej Grupy Górniczej w rozwój regionu, ogromny, wyrażony w kwotach. I tak jak współfinansujemy Górnika Zabrze, ROW Rybnik, szereg różnego rodzaju instytucji kultury, hospicjów, szpitali, tak Stadion Śląski jest elementem bardzo ważnym w pokazaniu pozytywnej strony górnictwa - podkreślał Tomasz Rogala, prezes PGG.

- Przez ostatni rok budowaliśmy markę Stadionu Śląskiego. To się udało. Mam nadzieję, że z PGG uda nam się organizować jeszcze więcej wydarzeń, i to wydarzeń ważnych. Na tym stadionie jest i piłka nożna, i żużel, który jest bardzo ważny dla Ślązaków, i imprezy kulturalne, i imprezy lekkoatletyczne (walczymy o mistrzostwa Europy) - wyliczał Krzysztof Klimosz.

Wojciech Kałuża dziękując ministrowi, marszałkowi, prezesowi PGG wyraził nadzieję, że Stadion Śląski będzie główną areną sportową w Polsce i że będzie służył mieszkańcom województwa śląskiego.

– Mogę z pełną odpowiedzialnością powiedzieć, że stadion jest ikoną na Śląsku. Dla wielu osób stanowiło to miejsce szczególnych spotkań i emocji - wspominał prof. Jan Wojtyła, przewodniczący Rady Nadzorczej PGG i dodał, że Stadion Śląski to nasze wspólne zobowiązanie, aby wypełniało te funkcje, z jakich słynęło. 

Temat patrona tytularnego dla stadionu sygnalizował Krzysztof Klimosz w wywiadzie, którzy przeprowadziliśmy w listopadzie 2018 roku, krótko po wyborach samorządowych, a jeszcze przed wyłonieniem nowego zarządu województwa. Zwracał uwagę, że decyzja należeć będzie już do nowych władz województwa >>>czytaj więcej: Mamy przewagę nad Warszawą - wywiad<<<. W wywiadzie prezes stadionu wylicza też przewagi nad konkurentami.

Czy Waszym zdaniem Stadion Śląski skorzysta na sponsoringu PGG?

Oceń publikację: + 1 + 10 - 1 - 11

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (4):
  • ~Jakubwork 2019-05-21 13:21:50

    nazwa sponsora musi być !

    2 0
  • ~karolina_1 2019-05-21 16:44:10

    Zobaczymy ile ludzi z pisu obejmie nowe stanowiska przy stadionie

    2 1
  • ~Jan Surzycki 2019-05-21 16:49:48

    nowy stadion - nowe możliwości - ktoś chodzi z kalkulatorem i obliczenia się zgadzają - chętnych nie brakuje

    2 0
  • ~Peter Ziaja 2019-05-21 17:23:39

    No to juz wiadomo jak sie bydzie zwol ; "kociol Lecha "

    0 1

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.