Stalexport Autostrada zamierza podnieść opłaty za przejazd autostradą A4 na odcinku Katowice–Kraków. Koncesjonariusz złożył do GDDKiA wniosek o zgodę na podwyżkę. Dyrekcja jest przeciwna. Ale co z tego.
Stalexport Autostrada Małopolska wystąpił do Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z wnioskiem o zgodę na podwyższenie od 1 marca 2019 roku opłaty za przejazd dla pojazdów kategorii 2,3,4 i 5 z kwoty 30 zł do kwoty 35 zł w Mysłowicach i w Balicach.
Oznacza to, że podwyżki nie obejmą samochodów osobowych i dostawczych, ale bez przyczep i nie wyposażonych w tylne koło bliźniacze oraz motocykli
Spółka wyjaśnia, że obecnie dla pojazdów kategorii 2 i 3 od ww. stawki opłaty za przejazd (tj. 30 zł) stosuje się bonifikatę, która wynosi 12 zł. Spółka podała, że wysokość bonifikaty, która będzie obowiązywała dla tych pojazdów od 1 marca 2019 roku zostanie odrębnie skonsultowana z GDDKiA.
Jak mówi portalowi ŚląskiBiznes.pl Jan Krynicki, rzecznik GDDKiA, Dyrekcja będzie negatywnie opiniować wniosek o podwyżkę opłat. Jednak negatywna opinia nie będzie mieć żadnego wpływu na postępowanie Stalexportu. - My wyrażamy dezaprobatę dla podwyżki. Nie widzimy uzasadnienia dla wzrostu cen. Też zarządzamy odcinkami płatnymi, więc mamy rozeznanie – mówi. I dodaje: - Natomiast nasza opinia nie ma znaczenia dla koncesjonariusza. On zwraca się do nas o opinię, bo taki ma obowiązek. Umowa z lat 90. jest tak skonstruowana (zapisy są poufne), że koncesjonariusz nas pyta, ale nie jest to dla niego wiążące – mówi rzecznik.
Umowa określa widełki, w jakich koncesjonariusz może zmieniać opłaty. Wysokość widełek też jest poufna. Jak mówi Jan Krynicki Stelexport cały czas mieści się w widełkach. Gdyby proponowana podwyżka wykraczała poda dopuszczalny pułap, wówczas GDDKiA jako wykonawca umowy ze strony rządowej mógłby zareagować skutecznie.
Wszystko wskazuje na to, że taki stan rzeczy nie zmieni się do 2027 roku, do kiedy obowiązuje umowa rządu ze spółką. Jan Krynicki przyznaje, że GDDKiA próbowała wiele razy renegocjować warunki umowy. Jednak umowa jest tak skonstruowana, że wszelkie zmiany mogą być naniesione za zgodą obu stron.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
„Wiadomość dla inżynierów-imigrantów”. Przedsiębiorca ze Śląska wywiesił nietypowy apel do cudzoziemców
1840JSW: wypadek w kopalni Knurów-Szczygłowice. Zmarł jeden z poparzonych górników
1620JSW: LPR przy KWK Pniówek. Poszkodowany górnik z urazem żeber
889Mobbing na kopalni PGG? Były zarzuty, było postępowanie wyjaśniające. Co ustalono?
510Poseł ocenił mrożenie cen energii. "Dopłaty nie zlikwidują problemu, ratunkiem powrót do węgla"
441Technologiczne przyspieszenie: wstęp do 2025 roku
+3 / -0Katastrofa budowlana w Cieszynie: znaleziono ciała dwóch osób
+2 / -0JSW: LPR przy KWK Pniówek. Poszkodowany górnik z urazem żeber
+1 / -0Finanse GK JSW pod lupą. Zarząd giganta "odchudzi" wszystkie zależne spółki
+1 / -0Płaca zasadnicza nie niższa niż minimalna. Węglowe giganty opracują nowy system wynagrodzeń
+1 / -0Jest śledztwo w sprawie wypadku w KWK Knurów-Szczygłowice
0KWK Pniówek: trzy lata temu doszło do tragedii, zginęło 16 osób. WUG podał przyczynę wybuchu metanu
0JSW: wypadek w kopalni Knurów-Szczygłowice. Zmarł jeden z poparzonych górników
0Mobbing w kopalni PGG znajdzie finał w prokuraturze? Solidarność 80: „Dyrekcja zamiata sprawę pod dywan”
0JSW: LPR przy KWK Pniówek. Poszkodowany górnik z urazem żeber
0