DB Cargo Polska w kooperacji z DB Cargo AG, w rybnickim zakładzie taboru kolejowego, wyprodukowała prototyp innowacyjnego wagonu towarowego, z modułową konstrukcją ramy i wymiennymi pudłami. To unikalna konstrukcja i jedyny tego rodzaju, najnowocześniejszy wagon w Europie.
Projekt m2 realizowany jest w ramach współpracy grupy DB Cargo AG, największego towarowego przewoźnika kolejowego w Europie, z firmą VTG, największym w Europie właścicielem floty taboru kolejowego na wynajem.
Celem projektu jest opracowanie i komercyjne wdrożenie nowych rodzajów wagonów towarowych, których konstrukcja pozwala, w prosty i ekonomiczny sposób, dostosować tabor do różnych rodzajów ładunków, a tym samym do indywidualnych potrzeb klienta.
Wyprodukowane w rybnickim warsztacie DB Cargo Polska wagony łączą w sobie wielofunkcyjność i modułowość. Konstrukcja wagonu może być dostosowywana do aktualnych wymagań – długość ramy oraz rodzaj zabudowy mogą być każdorazowo dobierane indywidualnie, zgodnie z wymaganiami klienta. Zapewnia to nadawcom ładunków dostosowane do ich potrzeb rozwiązania transportowe, a przewoźnikom możliwość szybkiej reakcji na pojawiające się oczekiwania klientów.
- Cieszę się, że DB Cargo Polska ma tak znaczny wkład w kolejny innowacyjny projekt realizowany przez grupę DB Cargo. Od wielu lat staramy się wdrażać innowacje i kreować trendy na europejskim rynku kolejowym. Stale rozwijamy naszą największą w Europie sieć do transportu pojedynczych wagonów i grup wagonowych, wyposażamy nasze wagony w sensorykę i telematykę umożliwiającą śledzenie przebiegu wagonu, ocenę stanu ładunku, a nawet wilgotności powietrza w wagonach, pracujemy nad digitalizacją i automatyzacją naszych procesów produkcyjnych – mówi Marek Staszek, Prezes Zarządu DB Cargo Polska.
- Projekt m2 jest kolejnym naturalnym krokiem w unowocześnianiu naszych usług. Dzięki innowacyjnym wagonom będziemy w stanie zaoferować naszym klientom elastyczne usługi oraz wzmocnimy naszą pozycję konkurencyjną – dodaje.
Wagony m2 cechuje bardzo wysoka jakość wykonania. Prototypy w całości spawane były ręcznie, metodą łukową w osłonie gazów aktywnych. Do tego celu zastosowano nowatorską technologię spawalniczą umożliwiającą wykonanie złączy o grubości przekraczającej 24mm. Opracowano cztery nowe technologie spawalnicze, pozwalające na spawanie stali o podwyższonej granicy plastyczności. Do projektu wyselekcjonowano wąską grupę spawaczy, o najwyższych umiejętnościach potwierdzonych próbą roboczą złącza. Cięcie i prefabrykacja elementów składowych konstrukcji wykonywane były przy pomocy wiązki lasera, metodą cięcia plazmowego oraz cięcia wodnego.
- Nie przez przypadek nasz rybnicki zakład taboru kolejowego został wybrany na wykonawcę wagonów m2. Doskonałe zaplecze techniczne, dobra lokalizacja oraz wysokie kompetencje i umiejętności, potwierdzone wieloletnim doświadczeniem w zakresie modernizacji i remontów wagonów z Niemiec, czy realizacją nietypowych projektów jak modernizacja wagonów platform serii Snps 468, zbudowały zaufanie, co do terminowości i wysokiej jakości wykonania – mówi Robert Nowakowski, członek zarządu ds. Produkcji DB Cargo Polska.
– Chciałbym serdecznie podziękować wszystkim koleżankom i kolegom, którzy byli zaangażowaniu w ten projekt. Cieszę się, że po raz kolejny, potwierdziliśmy nasz wysoki stopień profesjonalizmu – dodał.
Po udanej budowie wagony prototypowe poddawane są licznym testom w terenie. Aktualnie testy hamulców pod różnymi obciążeniami zostały pomyślnie zakończone. Wykonano z sukcesem również pierwsze testy dynamiczne. Następnym krokiem są testy hałasu i testy obciążenia statycznego.
450 m spoiny na jeden wagon
1 tona spoin łącznie
100 stron planów spawania
90% spoin czołowych
5 nowych technologii spawalniczych
100 prób roboczych AP
17 specjalistycznych przyrządów do składania konstrukcji
5 miesięcy bezwypadkowej pracy
100% powierzchniowo / 50% objętościowo zbadanych spoin
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Hałda kopalni PGG jest jedną z największych w Europie. Właśnie "zagrała" w filmie (wideo)
7052Beboki opanowały Katowice. Najnowszy bawi się klockami na schodach przy .KTW (foto)
5130"Klienci sami się nie znajdą". Profesjonalnie o bieżących trendach na rynku nieruchomości
105020 rowerów trekkingowych dla sosnowiczan. Zakończyła się 7. edycja tradycyjnej loterii
832W Częstochowie połączą siły damsko-męskie. Arche zaprasza na Kongres Liderek Regionu
795Hałda kopalni PGG jest jedną z największych w Europie. Właśnie "zagrała" w filmie (wideo)
+5 / -0Nadciąga wielkie wydarzenie na biznesowej mapie Gliwic. Przed nami XXIX Gala RIPH
+4 / -0Marża i narzut - co je różni, jak je wyliczyć? I dlaczego to takie ważne? Wyjaśnia ekomonista
+2 / -0"Klienci sami się nie znajdą". Profesjonalnie o bieżących trendach na rynku nieruchomości
+2 / -0MCK w Katowicach zaprasza na Śląskie Targi Nieruchomości & Budowa Domu
+1 / -0Hałda kopalni PGG jest jedną z największych w Europie. Właśnie "zagrała" w filmie (wideo)
0Kupujesz węgiel? Rób to u kwalifikowanego dostawcy Tomex
0XXI Samorządowe Forum Kapitału i Finansów w Katowicach już w październiku
0Największy branżowy event w tej części Polski. Bielsko-Biała zaprasza na Targi Budownictwa
0W Częstochowie połączą siły damsko-męskie. Arche zaprasza na Kongres Liderek Regionu
0