Inwestycje i nieruchomości

Tesco wychodzi z Polski. Sieć przejmuje Netto

2020-06-18, Autor: tora

Tesco ogłosiło dziś sprzedaż swojej działalności w Polsce firmie Salling Group, właścicielowi sieci Netto. Transakcja, która musi uzyskać zgody antymonopolowe, obejmuje sprzedaż 301 sklepów wraz z powiązanymi centrami dystrybucji i centralą za 900 mln zł.

Reklama

Tesco poddało się w Polsce

Ogłoszona dziś decyzja brytyjskiej sieci handlowej nie jest niespodzianką. Firma już od miesięcy ograniczała obecność w Polsce, zarazem starając się poprawić swoją rentowność. Jednak nie do końca się to udało:

- Zauważyliśmy znaczny postęp w naszej działalności w Europie Środkowej, ale nadal widzimy wyzwania rynkowe w Polsce. Dzisiejsze ogłoszenie pozwala nam skoncentrować się w regionie na naszej działalności w Czechach, na Węgrzech i na Słowacji, gdzie mamy silniejszą pozycję rynkową z dobrymi perspektywami wzrostu oraz osiągamy marże, przepływy pieniężne i zwroty, które są istotne dla Grupy – powiedział Dave Lewis, dyrektor generalny Tesco, komentując sprzedaż.

Szyld Netto w ciągu 18 miesięcy

Tesco sprzedaje sklepy za 900 mln zł, przy czym spodziewane łączne wpływy netto wyniosą około 819 mln zł. Zakończenie sprzedaży spodziewane jest w bieżącym roku obrotowym, natomiast wygaszanie sklepów i zmiana szyldu na Netto zajmie 18 miesięcy. 

Ogłoszona dziś transakcja nie objęła 19 sklepów w Polsce, jednak Tesco zamierza doprowadzić również do ich sprzedaży.

Pół miliarda straty na koniec 2019/2020

301 sklepów objętych transakcją sprzedało w roku obrotowym 2019/2020 towary za około 4,665 mld zł, ale zanotowało 527 mln zł straty. Na ujemny wynik wypływ miały koszty restrukturyzacji i utrata wartości aktywów. Było to potwierdzeniem kłopotów sieci w rywalizacji z innymi sprzedawcami w Polsce. Z tego powodu już wcześniej, w ciągu ostatnich 18 miesięcy sprzedała lub zgodziła się sprzedać 22 sklepy za około 200 milionów funtów (blisko 1 mld zł). Prócz tego sprzedała, lub zamknęła około 100 placówek.

- Chciałbym podziękować wszystkim naszym kolegom z Tesco Poland za ich zaangażowanie w obsługę klientów w Polsce przez wiele lat. Energia i zaangażowanie, jakie wykazali w ciągu ostatnich dwóch lat, przekształcając Tesco Poland w firmę dwuwymiarową, są niesamowicie imponujące. Uważamy tę transakcję za najlepszy sposób na zabezpieczenie przyszłości biznesu dla naszych współpracowników i klientów w Polsce - dodał Dave Lewis.

Czy zmiana szyldu z Tesco na Netto wyjdzie klientom na dobre?

Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 1

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Jak polska gospodarka radzi sobie z pandemią?






Oddanych głosów: 9