W woj. śląskim trwa budowa drogi ekspresowej S1, w toku są też trzy przetargi na odcinek od Mysłowic do Bielska- Białej. Właśnie ukazała się wizualizacja, która pozwala zobaczyć, jak trasa będzie wyglądać.
Filmową wizualizację zamieścił w internecie portal OświęcimOnline. Film wykonany został na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad:
Budowa trasy S1 to aktualnie obok A1 priorytetowa inwestycja GDDKiA w woj. śląskim (i częściowo małopolskim). W toku są trzy przetargi – na 15-kilometrowy odcinek od węzła Oświęcim, do Dankowic, z węzłami Oświęcim, Wola, Brzeszcze za około 1 mld zł, na budowę pierwszego odcinka od węzła Kosztowy II w Mysłowicach do węzła Oświęcim (bez węzła), z kolei do 13 marca wykonawcy mogą składać oferty na budowę trzeciego odcinka: Dankowiec – węzeł Suchy Potok.
Droga ekspresowa S1 połączy Pyrzowice (A1) z granicą ze Słowacją w Zwardoniu oraz ze słowacką autostradą D3.
Realizacja budowy drogi ekspresowej S1 od węzła Kosztowy II w Mysłowicach do węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej połączy istniejące odcinki S1 z Bielska-Białej w kierunku Zwardonia (oraz trasę S52 z Bielska-Białej do Cieszyna) z drogą S1 od Mysłowic w stronę Dąbrowy Górniczej i dalej – lotniska Katowice w Pyrzowicach oraz przylotniskowego węzła autostrady A1.
- Stanie się ona nie tylko ekspresowym połączeniem od granicy państwa w Zwardoniu do lotniska w Pyrzowicach i autostrady A1, ale także ważnym połączeniem międzynarodowym. S1 znajduje się bowiem w VI korytarzu Transeuropejskiej Sieci Transportowej, łączącej kraje basenu Morza Bałtyckiego z krajami Europy Południowej i przebiegającej w osi priorytetowej TEN-T nr 25 czyli „osi drogowej Gdańsk-Brno/Bratysława-Wiedeń”. Przedłużeniem drogi ekspresowej S1 na południe od granic Polski jest słowacka autostrada D3 relacji Żylina – Skalite – mówi Marek Prusak, rzecznik GDDKiA.
Aby dokończyć całą arterię, potrzebne jest zakończenie budowy drugiej jezdni wysuniętego najdalej na północ odcinka S1 Lotnisko – Podwarpie o długości ok. 9,5 km, przebudowa do standardu drogi ekspresowej istniejącej drogi krajowej nr 1 od Podwarpia do Dąbrowy Górniczej (16 grudnia 2019 r. Dyrekcja ogłosiła przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie drogi ekspresowej S1 Podwarpie - Dąbrowa Górnicza o długości 6,950 km po istniejącym śladzie drogi krajowej nr 1), oraz budowa nowej obwodnicy Węgierskiej Górki o długości 8,5 km (umowa podpisana 10 października 2019 r.).
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
W Śląskiem powstanie polsko-amerykański zakład recyklingu baterii z elektryków
6214Lider branży systemów aluminiowych rozwija zakład w Zawierciu. W planach recykling wody szarej
1358Gliwice. W sąsiedztwie Europy Centralnej powstanie aquapark i duży park rozrywki
977Katowicki węzeł kolejowy przejdzie remont. To największa umowa w historii PKP PLK
859"Firmy z sektora MŚP przyszłością KSSE". Rozmawiamy z wiceprezesem Jackiem Bialikiem
780Katowicki węzeł kolejowy przejdzie remont. To największa umowa w historii PKP PLK
+2 / -0"Firmy z sektora MŚP przyszłością KSSE". Rozmawiamy z wiceprezesem Jackiem Bialikiem
+2 / -0Z Jaworzna do Sosnowca bez korków? Miasto dostało miliony na rozbudowę dróg
+2 / -0Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
+1 / -0Ruszyła budowa czwartego budynku w ramach Panattoni Park Ruda Śląska
+1 / -03,5 mld zł z KPO miało zasilić projekt Izera. Polski elektryk wystrychnięty na dudka?
0Bliżej końca budowy S1 Przybędza-Milówka. Tak wygląda aktualnie obejście Węgierskiej Górki
0Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
0Gliwice. W sąsiedztwie Europy Centralnej powstanie aquapark i duży park rozrywki
0W Śląskiem powstanie polsko-amerykański zakład recyklingu baterii z elektryków
0