Inwestycje i nieruchomości

To najważniejsza w budowie obok A1 droga w woj. śląskim. Zobaczcie, jak będzie wyglądać

2020-03-05, Autor: tora

W woj. śląskim trwa budowa drogi ekspresowej S1, w toku są też trzy przetargi na odcinek od Mysłowic do Bielska- Białej. Właśnie ukazała się wizualizacja, która pozwala zobaczyć, jak trasa będzie wyglądać.

Reklama

Filmową wizualizację zamieścił w internecie portal OświęcimOnline. Film wykonany został na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad:

S1 - drogowy priorytet w woj. śląskim

Budowa trasy S1 to aktualnie obok A1 priorytetowa inwestycja GDDKiA w woj. śląskim (i częściowo małopolskim). W toku są trzy przetargi – na 15-kilometrowy odcinek od węzła Oświęcim, do Dankowic, z węzłami Oświęcim, Wola, Brzeszcze za około 1 mld zł, na budowę pierwszego odcinka od węzła Kosztowy II w Mysłowicach do węzła Oświęcim (bez węzła), z kolei do 13 marca wykonawcy mogą składać oferty na budowę trzeciego odcinka: Dankowiec – węzeł Suchy Potok.

Droga ekspresowa S1 połączy Pyrzowice (A1) z granicą ze Słowacją w Zwardoniu oraz ze słowacką autostradą D3.

Ekspresowo do lotniska w Pyrzowicach

Realizacja budowy drogi ekspresowej S1 od węzła Kosztowy II w Mysłowicach do węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej połączy istniejące odcinki S1 z Bielska-Białej w kierunku Zwardonia (oraz trasę S52 z Bielska-Białej do Cieszyna) z drogą S1 od Mysłowic w stronę Dąbrowy Górniczej i dalej – lotniska Katowice w Pyrzowicach oraz przylotniskowego węzła autostrady A1.

- Stanie się ona nie tylko ekspresowym połączeniem od granicy państwa w Zwardoniu do lotniska w Pyrzowicach i autostrady A1, ale także ważnym połączeniem międzynarodowym. S1 znajduje się bowiem w VI korytarzu Transeuropejskiej Sieci Transportowej, łączącej kraje basenu Morza Bałtyckiego z krajami Europy Południowej i przebiegającej w osi priorytetowej TEN-T nr 25 czyli „osi drogowej Gdańsk-Brno/Bratysława-Wiedeń”. Przedłużeniem drogi ekspresowej S1 na południe od granic Polski jest słowacka autostrada D3 relacji Żylina – Skalite – mówi Marek Prusak, rzecznik GDDKiA.

Aby dokończyć całą arterię, potrzebne jest zakończenie budowy drugiej jezdni wysuniętego najdalej na północ odcinka S1 Lotnisko – Podwarpie o długości ok. 9,5 km, przebudowa do standardu drogi ekspresowej istniejącej drogi krajowej nr 1 od Podwarpia do Dąbrowy Górniczej (16 grudnia 2019 r. Dyrekcja ogłosiła przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie drogi ekspresowej S1 Podwarpie - Dąbrowa Górnicza o długości 6,950 km po istniejącym śladzie drogi krajowej nr 1), oraz budowa nowej obwodnicy Węgierskiej Górki o długości 8,5 km (umowa podpisana 10 października 2019 r.).

Czy S1 bardzo poprawi komunikację południa woj. śląskiego z Pyrzowicami i A1?

Oceń publikację: + 1 + 16 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Ile lat ma Twoje auto?






Oddanych głosów: 572