Inwestycje i nieruchomości

To najważniejsza w budowie obok A1 droga w woj. śląskim. Zobaczcie, jak będzie wyglądać

2020-03-05, Autor: tora

W woj. śląskim trwa budowa drogi ekspresowej S1, w toku są też trzy przetargi na odcinek od Mysłowic do Bielska- Białej. Właśnie ukazała się wizualizacja, która pozwala zobaczyć, jak trasa będzie wyglądać.

Reklama

Filmową wizualizację zamieścił w internecie portal OświęcimOnline. Film wykonany został na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad:

S1 - drogowy priorytet w woj. śląskim

Budowa trasy S1 to aktualnie obok A1 priorytetowa inwestycja GDDKiA w woj. śląskim (i częściowo małopolskim). W toku są trzy przetargi – na 15-kilometrowy odcinek od węzła Oświęcim, do Dankowic, z węzłami Oświęcim, Wola, Brzeszcze za około 1 mld zł, na budowę pierwszego odcinka od węzła Kosztowy II w Mysłowicach do węzła Oświęcim (bez węzła), z kolei do 13 marca wykonawcy mogą składać oferty na budowę trzeciego odcinka: Dankowiec – węzeł Suchy Potok.

Droga ekspresowa S1 połączy Pyrzowice (A1) z granicą ze Słowacją w Zwardoniu oraz ze słowacką autostradą D3.

Ekspresowo do lotniska w Pyrzowicach

Realizacja budowy drogi ekspresowej S1 od węzła Kosztowy II w Mysłowicach do węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej połączy istniejące odcinki S1 z Bielska-Białej w kierunku Zwardonia (oraz trasę S52 z Bielska-Białej do Cieszyna) z drogą S1 od Mysłowic w stronę Dąbrowy Górniczej i dalej – lotniska Katowice w Pyrzowicach oraz przylotniskowego węzła autostrady A1.

- Stanie się ona nie tylko ekspresowym połączeniem od granicy państwa w Zwardoniu do lotniska w Pyrzowicach i autostrady A1, ale także ważnym połączeniem międzynarodowym. S1 znajduje się bowiem w VI korytarzu Transeuropejskiej Sieci Transportowej, łączącej kraje basenu Morza Bałtyckiego z krajami Europy Południowej i przebiegającej w osi priorytetowej TEN-T nr 25 czyli „osi drogowej Gdańsk-Brno/Bratysława-Wiedeń”. Przedłużeniem drogi ekspresowej S1 na południe od granic Polski jest słowacka autostrada D3 relacji Żylina – Skalite – mówi Marek Prusak, rzecznik GDDKiA.

Aby dokończyć całą arterię, potrzebne jest zakończenie budowy drugiej jezdni wysuniętego najdalej na północ odcinka S1 Lotnisko – Podwarpie o długości ok. 9,5 km, przebudowa do standardu drogi ekspresowej istniejącej drogi krajowej nr 1 od Podwarpia do Dąbrowy Górniczej (16 grudnia 2019 r. Dyrekcja ogłosiła przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie drogi ekspresowej S1 Podwarpie - Dąbrowa Górnicza o długości 6,950 km po istniejącym śladzie drogi krajowej nr 1), oraz budowa nowej obwodnicy Węgierskiej Górki o długości 8,5 km (umowa podpisana 10 października 2019 r.).

Czy S1 bardzo poprawi komunikację południa woj. śląskiego z Pyrzowicami i A1?

Oceń publikację: + 1 + 13 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Co zrobić z górnictwem energetycznym na Śląsku?





Oddanych głosów: 1183