Po rozpoczęciu prac w katowickim Dębie, podpisana została umowa na przebudowę torowiska w kolejnej dzielnicy Katowic. Tym razem chodzi o Załęże, gdzie zmodernizowane zostanie torowisko od przystanku Wiśniowa do skrzyżowania z ul. Bracką. Prace mają potrwać do 6 miesięcy, a zrealizuje je krakowska firma KZN Rail.
W poniedziałek 13.06.2022 r. w Chorzowie Zarząd Spółki Tramwaje Śląskie S.A. oraz przedstawiciele firmy KZN Rail podpisali umowę, zgodnie z którą krakowska firma ma 6 miesięcy na realizację zadania.
Wydaje mi się, że to jedno z prostszych do realizacji zadań w naszym projekcie inwestycyjnym. Torowisko jest wydzielone, przebiega w miejscu, gdzie pod ziemią nie powinno być kolizji z obcą infrastrukturą, a do tego jest tu sporo miejsca wokół torowiska.Firma KZN Rail już nie raz pokazała, że jest solidnym wykonawcą, tym bardziej liczę na to, że prace w Załężu przebiegać będą sprawnie, szybko i przyniosą oczekiwany efekt – powiedział Bolesław Knapik, prezes Zarządu spółki Tramwaje Śląskie S.A.
Tym oczekiwanym efektem jest przede wszystkim znaczące ograniczenie hałasu, który jest uciążliwy dla okolicznych mieszkańców i podniesienie komfortu jazdy dla pasażerów tramwajów.
Odcinek dwutorowej linii tramwajowej przeznaczonej do przebudowy liczy ok. 760 m długości (tj. ok. 1.520 metrów toru pojedynczego). To fragment znajdujący się między zmodernizowanym w ramach poprzedniego projektu inwestycyjnego odcinkiem torowiska wzdłuż ul. Gliwickiej oraz przejazdem przez ul. Bracką.
Nowe torowisko wydzielone wykonane będzie w technologii podsypkowej na podkładach strunobetonowych z zastosowaniem wkładek wibroizolacyjnych i sprężystego montażu szyn. W rejonie przejść dla pieszych i przejazdu torowo-drogowego ułożone zostaną prefabrykowane płyty EPT, przebudowane zostaną perony przystankowe wraz z posadowieniem nowych wiat.
Przebudowa obejmie również system zasilania z podstacji Bracka, wymianę sieci trakcyjnej wraz z osprzętem, remont słupów trakcyjnych, wykonanie drenażu torowiska i przebudowę instalacji odwodnienia. Inwestycja będzie realizowana przy maksymalnym utrzymaniu ruchu tramwajowego po jednym torze.
Całość prac powinna zostać wykonana w terminie do 13.12.2022 r. Wartość podpisanej umowy wynosi ok. 9,3 mln zł netto (ok. 11,4 mln zł brutto).
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Gliwice. W sąsiedztwie Europy Centralnej powstanie aquapark i duży park rozrywki
1270"Firmy z sektora MŚP przyszłością KSSE". Rozmawiamy z wiceprezesem Jackiem Bialikiem
823Bliżej końca budowy S1 Przybędza-Milówka. Tak wygląda aktualnie obejście Węgierskiej Górki
6653,5 mld zł z KPO miało zasilić projekt Izera. Polski elektryk wystrychnięty na dudka?
579Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
561Katowicki węzeł kolejowy przejdzie remont. To największa umowa w historii PKP PLK
+2 / -0Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
+2 / -0"Firmy z sektora MŚP przyszłością KSSE". Rozmawiamy z wiceprezesem Jackiem Bialikiem
+2 / -0Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
+1 / -0Ruszyła budowa czwartego budynku w ramach Panattoni Park Ruda Śląska
+1 / -0Budowa S1 opóźniona o prawie rok. Drogowcy znaleźli ślady ludzi sprzed tysięcy lat (foto)
0Niemiecki lider produkcji kabli wybuduje nowy zakład produkcyjny w Jaworznie
0Czy remont wiaduktu na DTŚ zakończy się o czasie? Bukmacherzy z Katowic sprawdzili
0Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
0Szyb Franciszek w Rudzie Śląskiej. Najstarsza kopalnia na Śląsku zyska drugie życie (foto)
0