Od lipca motorniczowie i kontrolerzy ruchu spółki Tramwaje Śląskie S.A. mają nowe wzory mundurów, które nawiązują do historycznej kolorystyki.
Praktycznie od początku funkcjonowania komunikacji tramwajowej na terenie dzisiejszej Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii motorniczowie, ale także konduktorzy, regulatorzy i kontrolerzy ruchu tramwajowego nosili mundury w granatowo-niebieskich barwach. Tak było przed II wojną światową, tak było w czasach Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego i później w Przedsiębiorstwie Komunikacji Tramwajowej.
- Dopiero pod koniec lat 90. XX wieku firma przestała zapewniać stroje służbowe dla pracowników służby ruchu. – W 2010 roku Spółka wróciła do tradycji mundurów dla pracowników służby ruchu, jednak wówczas przyjęta została brązowo-piaskowa kolorystyka, nawiązująca do logotypu Spółki. Od 1 lipca 2021 roku w tym zakresie wróciliśmy do tradycyjnej kolorystyki - spodnie i spódnice oraz swetry są granatowe a koszule niebieskie – mówi Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie S.A.
Do kompletu stroju kontrolerów ruchu dochodzą jeszcze czapki typu garnizonowego. Całość wpisuje się z ogólnopolski trend kolorystyczny. W większości przedsiębiorstw tramwajowych w kraju motorniczowie noszą ubrania służbowe w granatowo-niebieskich barwach choć – w przeciwieństwie do lat od 50. do 70. XX wieku – nie jest to element odgórnie ujednolicony dla całego kraju.
W skład zestawu ubrań służbowych dla motorniczych spółki Tramwaje Śląskie S.A. weszły: spódnice i spodnie, koszulki polo, koszule z krótkim i długim rękawem oraz swetry. Odzież wyprodukowało Towarzystwo Akcyjne Telimena S.A. z Łodzi.
Jak Wam się podobają nowe mundury?
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Absurdy górniczej rzeczywistości. Zwolniony za fikcyjne zjazdy związkowiec wraca do JSW
3257Ponad 247 mln kary dla EC Będzin. "To przejaw problemu, z jakim boryka się sektor energetyczny w Polsce"
2473"Ostry prezes", "nożownik z JSW" - istne jaja na Facebooku Sierpnia 80. Związkowcy: znów jątrzą! (wideo)
2058Dramatyczna kondycja polskiego górnictwa. "Koszt wydobycia węgla kamiennego najwyższy w historii"
639Black Friday: jak nie dać się omamić? Naukowcy z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach podpowiadają
636Dla wielu był symbolem dzieciństwa i młodości. Legendarny dziennik "Sport" przestanie istnieć
+19 / -2Poprzemysłowe obiekty rozwiną Śląskie. Na te projekty przypłyną miliony z Brukseli
+3 / -0Dramatyczna kondycja polskiego górnictwa. "Koszt wydobycia węgla kamiennego najwyższy w historii"
+3 / -0Ranking: Katowice miastem przyszłości i biznesu. W sądziedztwie Glasgow i Manchester
+3 / -0Po katastrofie w Pniówku: Metaniarze z JSW z zarzutami. Mieli fałszować dokumentację
+2 / -0Niepokojące informacje z ZUS-u. "Dzieje się coś niedobrego"
0Ponad 247 mln kary dla EC Będzin. "To przejaw problemu, z jakim boryka się sektor energetyczny w Polsce"
0Włosi zaprojektowali Izerę SUV. Polski samochód ma ruszyć na podbój Europy
0Po katastrofie w Pniówku: Metaniarze z JSW z zarzutami. Mieli fałszować dokumentację
08,5 mln zł dla Rafako od Taurona Wytwarzanie. Spółki zawarły ugodę z zakładami ubezpieczeń dot. warunków wypłaty odszkodowania
0