Netto zawarło porozumienie z Tesco o zakupie polskiej części biznesu w czerwcu 2020 r. Od tego czasu oczekiwało na ostateczną zgodę UOKiK i sfinalizowanie transakcji. Proces zatwierdzania został zakończony i Netto może przejąć 301 sklepów i dwa centra dystrybucyjne objęte umową.
– Z niecierpliwością oczekiwaliśmy na zatwierdzenie transakcji i rozpoczęcie tego historycznego w swej skali procesu transformacji przejętych sklepów w nowe, nowoczesne sklepy Netto 3.0, a także wdrożenia nowych kolegów z Tesco do ich obsługi – mówi Janusz Stroka, prezes Netto Polska. – To zadanie chcemy zrealizować w ciągu najbliższych 18 miesięcy. Teraz zaczyna się dla nas prawdziwa praca – dodaje Janusz Stroka.
Sieć zapowiada, że wszędzie, gdzie to możliwe, personel nowych sklepów Netto będą stanowić pracownicy byłego Tesco. Wraz z przekształcaniem kolejnych przejętych placówek Tesco w format Netto 3.0 ich pracownicy przejdą program szkoleniowy, który ma ich przygotować do pracy zgodnie ze standardami obowiązującymi w ich nowym miejscu pracy.
– Jesteśmy gotowi na powitanie wielu nowych, świetnych pracowników z Tesco, którzy znają swoich klientów i potrafią obsługiwać ich na poziomie, który oferujemy także w Netto – podsumowuje Janusz Stroka.
Tesco ogłosiło sprzedaż 301 sklepów, centrów dystrybucji i centrali Sailling Group, właścicielowi Netto, 18 czerwca 2020 roku. Transakcja kosztowała 900 mln zł. Nie objęła jednak 19 hipermarketów, które Tesco Polska sprzedawało oddzielnie. 5 obiektów, w tym dwa w woj. śląskim, kupiła Castorama Polska. Tesco zdecydowało się wyjść z Polski, gdyż, jak podawało, nie potrafiło zbudować na tyle mocnej pozycji, aby zarabiać.
- Dzisiejsze ogłoszenie pozwala nam skoncentrować się w regionie na naszej działalności w Czechach, na Węgrzech i na Słowacji, gdzie mamy silniejszą pozycję rynkową z dobrymi perspektywami wzrostu oraz osiągamy marże, przepływy pieniężne i zwroty, które są istotne dla Grupy – mówił w czerwcu Dave Lewis, dyrektor generalny Tesco, komentując sprzedaż.
Sieć handlowa, która w ciągu ponad 25 lat swojej obecności na polskim rynku, wypracowała pozycję jednego z największych sprzedawców detalicznych w naszym kraju. Firma ma ok. 400 sklepów w Polsce i trzy magazyny dystrybucyjne, zatrudnia ponad 5,5 tys. osób. Ten stan posiadania daje detaliście trzecią pozycję na polskim rynku dyskontów. Koncept Netto Polska zakłada bycie blisko swoich klientów. Sklepy zlokalizowane są w pobliżu osiedli mieszkaniowych. Asortyment obejmuje zdecydowaną większość produktów od polskich dostawców. Poza Polską sieć obecna jest w Danii i Niemczech.
Oddanych głosów: 361
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Skala działań koreańskiego partnera jest oszałamiająca – komentarze po ogłoszeniu nowej inwestycji w Dąbrowie
3679Honeywell otwiera w kwietniu fabrykę w Prologis Park Chorzów. Praca dla 100 osób
2025Designer Outlet Sosnowiec rozpoczął prace budowlane
2007Budowa Planetarium Śląskiego nie zwalnia tempa
1212Wróci kolej Żywiec - Sucha Beskidzka? Samorządy podpisały list intencyjny
759Prima Aprilis !! Tesla rezygnuje z Berlina. Zbuduje Gigafactory na Śląsku
+10 / -0Bielsko-Biała: wyrzucą auta, posadzą drzewa. Centralny plac miasta czeka metamorfoza
+10 / -3PKP PLK analizują osobny tor na trasie Gliwice-Katowice. To byłby przełom dla kolei na Śląsku
+3 / -0Budowa Planetarium Śląskiego nie zwalnia tempa
+2 / -0SK Innovation zbuduje dwie dodatkowe fabryki separatorów w Dąbrowie Górniczej
+3 / -1Osiedle bez dzieci na Śląsku? Projektant zdradza niecodzienny model biznesowy
0Rozpoczęły się negocjacje w sprawie budowy S1 koło Bierunia
0Katowice: 340-metrowy tunel i bezkolizyjne skrzyżowanie na DK81 gotowe
0Sosnowiec chce rozbudować Teatr Zagłębia. „Miasto musi inwestować w kulturę, żeby się rozwijać”
0Budowa Planetarium Śląskiego nie zwalnia tempa
0