Ponad 370 tys. miłośników gier wideo ze 114 krajów świata odwiedziło w tym roku Gamescom 2018 w Kolonii w Niemczech. To nowy rekord wydarzenia, który ustawia go w jednej linii z największymi branżowymi spotkaniami na świecie. Nie zabrakło tam również spółki ARP Games sp. z o.o. prezentującej swoje najlepiej rokujące projekty.
Targi odbyły się w dniach 20-24 sierpnia. Dziesiąta edycja Gamescom to jedno z niewielu wydarzeń, które gromadzi zarówno fanów gier komputerowych, jak i ich twórców, wydawców, producentów oraz wszystkich związanych z tą branżą.
W tym roku w wydarzeniu uczestniczyło ponad 370 tys. osób w tym 31 200 gości biznesowych. Swoje stoiska przygotowało 1037 wystawców z 56 krajów świata. To jedna z największych tego typu imprez na świecie
Polska na Gamescom
W tym roku Polska zajmowała 160 m. kw., na których gry prezentowało prawie 30 firm. Wśród nich znalazły się cztery projekty realizowane w ramach programu akceleracyjnego ARP Games: Alibabe (zespół Gspot), White Peony (zespół Pillow Talk), The Way Back (Alrauna Studio) oraz In & Out (zespół Underdogz). Wszystkie zespoły są laureatami trzeciej edycji programu i oczekują na ocenę jurorów kwalifikującą ich do dalszego udziału w akceleracji.
Zagraj z ARP Games
Projekty ARP Games prezentowane podczas Gamescom cieszyły się dużym zainteresowaniem. Aktualnie gry są na etapie intensywnego poszukiwania wydawcy, dlatego wyjazd na targi okazał się dla uczestników bardzo dobrą okazją do nawiązania kontaktów biznesowych i podjęcia ważnych dla rozwoju projektów tematów.
- Udało nam się nawiązać kilka dobrze rokujących kontaktów z wydawcami takimi jak G2A Games czy Oculus – mówią twórcy projektu In & Out i dodają – nieocenione były także rozmowy z developerami i twórcami zajmującymi się niezależnymi grami komputerowymi (indie games), ich komentarze są dla nas niezwykle istotne na tym etapie tworzenia gry.
W wydarzeniu uczestniczyli również przedstawiciele akceleratora ARP Games, którzy odbyli kilkanaście ważnych dla rozwoju firmy spotkań biznesowych. Omawiano współpracę m. in. z wydawcami oprogramowania, przedstawicielami zagranicznych akceleratorów oraz reprezentantami firm oferujących usługi dla twórców gier.
Wirtualne propozycje Polaków
Polscy twórcy gier mieli do zaproponowania uczestnikom targów wiele nowości. Nie brakowało takich tytułów jak Cyberpunk 2077 (CD Projekt RED), World War 3 (The Farm 51), czy Steel Rats (Tate Multimedia). Na stoisku w strefie biznesowej można było m. in. zamienić się w pszczołę grając w Bee Simulator (Varsav Game Studio) lub wędrować przez baśniowy świat wykreowany w wyobraźni zmagającego się z poważnymi problemami rodzeństwa w My Brother Rabbit (Artifex Mundi).
Realizacja polskiego stoiska podczas targów była możliwa dzięki wsparciu Agencji Rozwoju Przemysłu S.A., Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz ARP Games sp. z o.o. Swój udział w realizacji przedsięwzięcia mieli także Fundacja Indie Games Polska oraz Instytut Polski w Düsseldorfie.
-----
ARP Games sp. z o. o. mieści się w Cieszynie przy ul. Wojska Polskiego 5. Kapitał Zakładowy wynosi 2 700 000 PLN. ARP Games to jedyny w Polsce akcelerator gier wideo, na którego wsparcie mogą liczyć młodzi twórcy. Spółka powstała w 2016 r. Została założona przez Agencję Rozwoju Przemysłowego S.A. SPIN-US sp. z o.o. – spółkę celową Uniwersytetu Śląskiego oraz Powiat Cieszyński. Główną osią działalności ARP Games sp. z o.o. są ogłaszane dwa razy w roku konkursy. Przystępują do nich zespoły tworzące gry wideo. W ramach Programu Akceleracyjnego ARP Games proponuje wsparcie finansowe, jak również merytoryczne, techniczne i lokalowe. Zespół może liczyć na maksymalnie 20 tys. zł. dofinansowania do projektu w pierwszym etapie programu. Zespoły uczestniczą w specjalistycznych szkoleniach biznesowych. Mogą także korzystać z przestrzeni biurowej spółki.
Wszystkie projekty otrzymują także wsparcie branżowego mentora, który dobierany jest indywidualnie do potrzeb. Współpraca z mentorem realizowana jest w pierwszym etapie akceleracji. Finalnie zespół dąży do przygotowania grywalnej wersję demo projektu. Na jej podstawie dokonywana jest ocena po pierwszym etapie programu. Najlepsi, którzy przeszli do drugiego etapu programu, rozpoczynają proces poszukiwania wydawcy. Z pomocą i wsparciem ARP Games, a także dzięki Agencji Rozwoju Przemysłu, partnerom programu oraz mentorom odbywają szereg rozmów biznesowych, uczestniczą w targach i konferencjach branżowych oraz promują projekt aktywnie poszukując partnera do alszej współpracy. Pierwsze gry, powstające w ramach programu akceleracyjnego ukażą się na początku 2019 r.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Górnik Zabrze sprzedany w biegu? "Transakcja musi być przejrzysta"
2164Trwa wielki protest rolników i myśliwych w Katowicach. Sprawdź mapę utrudnień
962Ślōnskŏ godka po pierwszym czytaniu w Sejmie. "Psy szczekają, karawana jedzie dalej"
550Górnicy z PGG innowacyjną techniką wyremontowali 40-letni zbiornik na urobek
482E-petrol: na stacjach paliw znów drogo. Tyle zapłacimy za benzynę w przedświątecznym tygodniu
474Ślōnskŏ godka po pierwszym czytaniu w Sejmie. "Psy szczekają, karawana jedzie dalej"
+4 / -1Wielki triumf po 28 latach! RAŚ wygrał batalię o prawo Ślązaków do zrzeszania się
+3 / -1Długi weekend w Tatrach? Wraca połączenie Kolei Śląskich z Katowic do Zakopanego
+2 / -0Podwyżka VAT na żywność: jakie będą konsekwencje dla konsumentów i gospodarki?
+2 / -0Nowe perspektywy w polskiej polityce podatkowej: kluczowe wnioski ze spotkania z Ministrem Finansów
+1 / -0Zbrodnia vatowska na 50 około mln zł. KAS zatrzymała 7 osób, w tym ze śląskiego
0Nowe perspektywy w polskiej polityce podatkowej: kluczowe wnioski ze spotkania z Ministrem Finansów
0Spadająca inflacja napędzi świąteczną sprzedaż. Blisko co czwarty Polak zrobi droższe zakupy
0Polacy mają sposób na tańsze święta. Liczą na sprawdzony "patent" z promocjami
0Akcja służb w związku z Funduszem Sprawiedliwości. ABW weszło do domu posła ze Śląska
0