Oczekiwana przez mieszkańców Katowic inwestycja jest o krok bliżej realizacji. Ogłoszono postępowanie przetargowe na opracowanie dokumentacji projektowej przedłużenia ul. Bocheńskiego w kierunku Ligoty i Panewnik. Inwestycja ma nie tylko usprawnić ruch samochodowy w tej części miasta, ale wpłynie również pozytywnie na komfort i bezpieczeństwo rowerzystów oraz pieszych.
Przypomnijmy, ponad 2 tys. mieszkańców stolicy Górnego Śląska wzięło udział w konsultacjach społecznych dotyczących przedłużenia ul. Bocheńskiego w Katowicach. 51% osób wybrało wariant II, którego przebieg obejmuje wytyczenie trasy od planowanego ronda na skrzyżowaniu ul. Bocheńskiego z ul. Załęska Hałda do skrzyżowania z ul. Kijowską. <<Ul. Bocheńskiego do przedłużenia - mieszkańcy Katowic wybrali wariant>>
– Raz jeszcze dziękuję wszystkim mieszkańcom, którzy zaangażowali się w dyskusję na temat przebiegu przedłużenia ulicy Bocheńskiego na południe. To ważne połączenie, oczekiwane przez wiele osób - w samych konsultacjach w tej sprawie wzięło udział ponad 2 tys. osób - ale również wzbudzające zrozumiałe emocje. Stąd decyzja by przebieg nowego połączenia był optymalny i wynikał z kompilacji dwóch konsultowanych wariantów, na które łącznie wskazało 90% ich uczestników – przypomniał Marcin Krupa, prezydent Katowic. – Zresztą podobne postulaty kierowały do nas też Lasy Państwowe Nadleśnictwo Katowice oraz Rada Dzielnicy nr 6 Ligota. Teraz pora tę koncepcję zmienić w projekt budowlany, dlatego został ogłoszony przetarg na wybór projektanta tej inwestycji – dodaje prezydent. Przedłużenie ul. Bocheńskiego w kierunku Ligoty i Panewnik to jeden z elementów „Umowy z mieszkańcami” prezydenta Marcina Krupy.
Nowy odcinek drogi ma zaczynać się przy planowanym rondzie na skrzyżowaniu ul. Bocheńskiego z ul. Załęska Hałda. Dalej będzie przebiegał przez obszar w rejonie skrzyżowania ul. Brygadzistów z ul. Dobrego Urobku i przez teren dawnej linii kolei piaskowej. Linie kolejowe nr 171 i nr 141 nowa ul. Bocheńskiego pokona górą (będzie prowadzona nowym wiaduktem) i dalej w kierunku skrzyżowania ul. Kijowskiej z ul. Wybickiego.
– Dokumentacja projektowa obejmować będzie drogę klasy Z wraz z chodnikami, poboczami, drogą rowerową, zatokami autobusowymi, wiaduktem drogowym i przebudową istniejącego układu drogowego ul. Okrężnej – mówi Agnieszka Dutkiewicz, zastępca dyrektora ds. budowy infrastruktury technicznej w spółce Katowickie Inwestycje S.A. – W trakcie realizacji projektu wykonawca będzie konsultował się z mieszkańcami, Radami Dzielnic oraz zespołem konsultacyjnym ds. Polityki Rowerowej Miasta Katowice – dodaje Dutkiewicz.
Otwarcie ofert w ramach przetargu zaplanowane jest w pierwszej połowie stycznia. Po wyborze wykonawcy i podpisaniu z nim umowy rozpocznie się proces przygotowania dokumentacji projektowej, który ma potrwać około 2 lat.
Przetarg na projekt dotyczący ul. Bocheńskiego to nie jedyne postępowania przetargowe dotyczące sporządzenia dokumentacji projektowych dla inwestycji drogowych w Katowicach. Trwa przetarg na zaprojektowanie przebudowy ul. Wieżowej. Jest to również inwestycja będąca wynikiem konsultacji społecznych i odpowiedzią na potrzeby mieszkańców.
Zmodernizowana Wieżowa ma połączyć ul. Szarych Szeregów z ul. Bażantów, poprawiając komfort i bezpieczeństwo mieszkańców Kostuchny i Piotrowic. Przewidywany budżet na przygotowanie tej dokumentacji to prawie 338,6 tys. zł, a zainteresowanych realizacją jest 5 firm. Ich oferty wahają się od 196,8 tys. zł do prawie 454,5 tys. zł - informuje katowicki magistrat.
Z kolei na przebiegającej nieopodal ul. Armii Krajowej ma zostać zaprojektowana modernizacja trzech skrzyżowań: z ul. gen. Jankego, z ul. Kostki Napierskiego oraz z ul. Szarych Szeregów i ul. Stabika. Zyskają one wydzielone pasy do skrętu, chodniki i drogi rowerowe, a jedno ze skrzyżowań zostanie zamienione w rondo. <<Nowe pasy, chodniki i rondo na Armii Krajowej. Trzy skrzyżowania w Katowicach do poprawy>>
To wszystko poprawi płynność ruchu i bezpieczeństwo jego wszystkich uczestników. Oferta wybrana w tym postępowaniu opiewa na niecałe 800 tys. zł. Po podpisaniu umowy z wykonawcą rozpocznie się etap projektowania, który ma potrwać 11 miesięcy.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
1053 m głębokości – w kopalni JSW zakończono najtrudniejszy etap ważnej inwestycji
842Zwrot ws. Huty Częstochowa. Węglokoks przejmuje giganta i planuje wznowienie produkcji
686Nowy Wełnowiec w Katowicach. Potężna inwestycja deweloperska wkracza w kluczową fazę realizacji (wideo)
515200 mln zł z UE na gazociąg Kędzierzyn-Koźle–Racibórz–Rybnik. Magistrala zasili m.in. blok gazowo-parowy w Rybniku
506Rekordowe dofinansowanie dla Będzina - na rewitalizację najstarszej polskiej cementowni
477Chorzowski Alstom dostarczy do Niemiec 130 elektrycznych piętrowych pociągów
+4 / -0Nowy Wełnowiec w Katowicach. Potężna inwestycja deweloperska wkracza w kluczową fazę realizacji (wideo)
+3 / -1W Katowicach rusza spektakularna inwestycja. 11 zabytkowych kamienic do remontu
+2 / -0Właściwie "odczytali historie sąsiadów". Nowa inwestycja w Katowicach z nagrodą SARP 2024
+2 / -0Centrum Himalaizmu im. Jerzego Kukuczki za ponad 47 mln zł. Miasto wybrało wykonawcę
+2 / -0"Z przyszłością w Żorach". Co warto wiedzieć o żorskim programie mieszkaniowym?
0Frankowicze lekko wyhamowali. W sądach mniej pozwów niż rok temu
0Żory miastem atrakcyjnym dla biznesu. Przykładem na to jest KSSENON
0Nie tylko odzież i elektronika. Deweloperzy też korzystają z potencjału Black Friday
0Katowice za 15 mln zł przebudują ulicę Wieżową, łącząc dwie dzielnice miasta
0