Ponad 2 tys. mieszkańców wzięło udział w konsultacjach społecznych dotyczących przedłużenia ul. Bocheńskiego w Katowicach. 51% osób wybrało wariant II, którego przebieg obejmuje wytyczenie trasy od planowanego ronda na skrzyżowaniu ul. Bocheńskiego z ul. Załęska Hałda do skrzyżowania z ul. Kijowską.
9 listopada prezydent uruchomił ogólnomiejskie konsultacje dotyczące przedłużenia ul. Bocheńskiego w kierunku dzielnicy Ligota-Panewniki. Od 23 listopada do 10 grudnia mieszkańcy przy pomocy ankiety internetowej mogli wybrać jeden z trzech wariantów przebiegu nowej drogi. W tym samym czasie za pośrednictwem poczty elektronicznej możliwe było przesłanie własnych uwag i sugestii.
- Dziękuję wszystkim mieszkańcom, którzy zaangażowali się w dyskusję na temat przebiegu przyszłego przedłużenia ulicy Bocheńskiego na południe. To ważne połączenie, oczekiwane przez wiele osób, ale również wzbudzające zrozumiałe emocje. Chcę podkreślić, że celem przedstawionego zamierzenia jest budowa drogi dla usprawnienia połączenia drogowego Ligoty i Panewnik z centrum Katowic, w tym także komunikacji pieszej, rowerowej oraz transportu publicznego w tym rejonie. Ponad połowa opinii wyrażonych w konsultacjach społecznych poparło wariant II kończący się przy ul. Kijowskiej. Do urzędu wpłynęło też wiele opinii, które będą wykorzystane przy pracach projektowych – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic.
W konsultacjach wpłynęło aż 2022 prawidłowo wypełnionych ankiet. Najwięcej głosów, z poparciem 51 proc. respondentów, zdobył wariant II, którego przebieg obejmuje wytyczenie trasy od planowanego ronda na skrzyżowaniu ul. Bocheńskiego z ul. Załęska Hałda do przekroczenia linii kolejowych nr 171 i nr 141, a następnie od wiaduktu kolejowego trasa zostałaby wytyczona do skrzyżowania ul. Kijowskiej z ul. Wybickiego.
Najwyższa frekwencja była wśród mieszkańców Ligoty – Panewnik (1064 ankiety), Załęskiej Hałdy – Brynowa cz. zachodniej (205 ankiet) oraz Osiedla Witosa (117 ankiet) czyli dzielnic, dla których nowa droga będzie miała szczególnie istotne znaczenie. Co najważniejsze, w każdej z tych dzielnic wygrywa wariant II.
Jednocześnie do urzędu wpłynęło 55 maili z uwagami.
- Analiza danych zebranych w trakcie procesu konsultacyjnego pozwoli podjąć dalsze decyzje dot. prac projektowych. Niemniej jednak tak znaczące poparcie mieszkańców dla wariantu II wskazuje kierunek przyszłych działań. Należy jednak pamiętać, że faktyczny przebieg drogi może się różnić od przedstawionego na wizualizacji, dlatego też na etapie opracowania projektu budowlanego mieszkańcy Katowic zostaną ponownie zaproszeni do włączenia się w proces konsultowania – mówi Justyna Buchalik, naczelnik wydziału komunikacji społecznej.
Przedłużenie ul. Bocheńskiego pozwoli na stworzenie układu drogowego zapewniającego niezbędną przepustowość, poprawę bezpieczeństwa oraz komfortu kierujących w ruchu lokalnym. Stworzy możliwości dla usprawnienia komunikacji pieszej, rowerowej i transportu publicznego oraz podniesie atrakcyjność terenów przyległych poprzez poprawę komunikacji z innymi częściami miasta.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Nowe osiedle komunalne w Katowicach. Pierwsi najemcy odebrali klucze do mieszkań przy Korfantego
1524JSW: Najnowocześniejsza bateria koksownicza w Europie uruchomiona w Koksowni Przyjaźń
736O budynku na Śląsku mówią na całym świecie. Żorro wśród światowych gigantów architektury
609Bytomskie Wodociągi wracają do historycznej siedziby i rewitalizują jedną z pierwszych biologicznych oczyszczalni w Europie
56235-piętrowy kolos na finiszu. Zobacz taras najwyższego apartamentowca na Górnym Śląsku!
560Przełom dla Rafako. Trójstronne porozumienie szansą dla śląskiego giganta?
+3 / -0W Katowicach powstaje apartamentowiec inspirowany metropoliami świata. Na dachu – kino i strefa relaksu
+2 / -0JSW: Najnowocześniejsza bateria koksownicza w Europie uruchomiona w Koksowni Przyjaźń
+2 / -0O budynku na Śląsku mówią na całym świecie. Żorro wśród światowych gigantów architektury
+2 / -0Do Skandynawii przez Świnoujście i Ystad. Szyny z Dąbrowy Górniczej jadą koleją do Szwecji
+1 / -0Droga Racibórz–Pszczyna gotowa! Teraz czas na odbiory techniczne (zdjęcia, wideo)
0Do Skandynawii przez Świnoujście i Ystad. Szyny z Dąbrowy Górniczej jadą koleją do Szwecji
0PGG: 900 metrów pod ziemią w kopalni Murcki-Staszic działa jeden z najnowocześniejszych systemów chłodzenia w górnictwie
0Śląskie miasto mówi „nie” linii 400 kV. Samorząd mobilizuje siły przeciw inwestycji PSE
0Umowa podpisana. Prawie 800 tys. zł na Branżowe Centrum Umiejętności dla sektora motoryzacyjnego
0