Wiadomości

Upadło biuro podróży z Katowic. Co z turystami? Gdzie szukać pomocy?

2021-11-08, Autor: bf

Urząd Marszałkowski w Katowicach informuje o upadłości Biura Podróży Mistral Sp. z o.o. w Katowicach. Wyjaśnia też, co należy zrobić w przypadku, gdy byliśmy klientami tej firmy.

Reklama

Biuro Podróży Mistral Sp. z o. o. z siedzibą w Katowicach działało przy ul. Sokolskiej 78-80/303. W miniony czwartek (4 listopada 2021 r.) organizator turystyki złożył Marszałkowi Województwa Śląskiego, oświadczenie o niewypłacalności.

Z informacji przekazanych przez organizatora turystyki, żaden z podróżnych nie przebywa obecnie poza granicami kraju. Biuro Podróży Mistral Sp. z o. o. posiadało gwarancję ubezpieczeniową udzieloną przez Towarzystwo Ubezpieczeń Europa S.A. Gwarancja obejmuje ochroną wszystkie umowy o udział w imprezie turystycznej zawarte z podróżnymi w okresie jej obowiązywania od dnia 19.11.2018 r. do dnia 18.11.2019 r. - czytamy w komunikacie UM w Katowicach.

Podróżni, których umowy o udział w imprezie turystycznej, które nie zostały lub też nie zostaną zrealizowane przez Biuro Podróży Mistral Sp. z o.o., mają możliwość składania roszczeń do gwaranta: Towarzystwo Ubezpieczeń Europa S.A.

Roszczenie z tego tytułu należy kierować drogą pocztową pod następujący adres:

Towarzystwo Ubezpieczeń Europa S.A.
Biuro Obsługi Klientów
53-413 Wrocław, ul. Gwiaździsta 62

Roszczenie można też zgłosić za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: szkody@tueuropa.pl.

Do roszczenia należy dołączyć:

1. Kopię umowy o udział w imprezie turystycznej zawartej między podróżnym a Biurem Podróży Mistral Sp. z o.o. lub kopię dokumentów potwierdzających nabycie powiązanych usług turystycznych, za których realizację jest odpowiedzialne Biuro Podróży Mistral Sp. z o.o.

2. Kopię dowodu wpłaty na rzecz Biura Podróży Mistral Sp. z o.o. należności za imprezę turystyczną lub powiązane usługi turystyczne, związanych z zawartą umową,

3. Oświadczenie stwierdzające niewykonanie przez Biuro Podróży Mistral Sp. z o.o. usług turystycznych o określonej wartości,

4. Oświadczenie zawierające wskazanie rachunku bankowego, na który powinna nastąpić wypłata środków z gwarancji lub wskazanie innego sposobu wypłaty zabezpieczenia.

Poniżej znajdują się linki do pobrania wzorów formularza i dokumentów:

Formularz zgłoszenia szkody

Oświadczenie do gwarancji

W przypadku dodatkowych pytań należy kontaktować się z Towarzystwem Ubezpieczeń Europa S.A. pod numerem telefonu: 71 36 92 887 lub 801 500 300 w godzinach 8.00–20.00 (od poniedziałku do piątku) oraz w godzinach 8.00 –16.00 (w soboty) lub pod adresem mailowym: bok@tueuropa.pl

Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 0

Materiał oryginalny: https://www.rybnik.com.pl/wiadomosci,slask-upadlo-biuro-podrozy-gdzie-szukac-pomocy,wia5-3266-50352.html

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Jaką ocenę szkolną wystawicie ZUS, urzędom skarbowym czy sądom za pracę zdalną?







Oddanych głosów: 7