W Katowice Airport powstanie czwarty hangar do obsługi technicznej samolotów, jego najemcą będzie linia lotnicza Wizz Air. Gotowy obiekt ma zostać oddany do użytku najpóźniej do końca stycznia 2026 roku.
Projektowany obiekt będzie miał ok. 10 tys. m kw. powierzchni, wyposażony będzie w dwie zatoki serwisowe umożliwiające przeglądy samolotów wielkości Airbusa A321neo. Znajdą się tu także liczne pomieszczenia warsztatowe, w tym m.in. lakiernia i szlifiernia. Hangar wyposażony będzie także w trzykondygnacyjne zaplecze biurowo-socjalne wraz z częścią przeznaczoną do prowadzenia szkoleń.
GTL zakłada, że do końca 2024 roku powinien zostać wybrany wykonawca prac budowlanych.
Po oddaniu do użytku czwartego hangaru technicznego, sumaryczna powierzchnia infrastruktury do przeglądów i serwisu samolotów w Katowice Airport wynosić będzie ponad 32 tys. m kw. Łącznie dostępnych będzie osiem zatok do serwisu samolotów kodu C (Boeing 737/Airbus A320).
Od 2007 roku konsekwentnie rozwijamy infrastrukturę katowickiego lotniska. Naszym partnerom chcemy zapewnić kompleksowe zaplecze do prowadzenia działalności lotniczej. W związku z tym inwestujemy nie tylko w infrastrukturę do obsługi pasażerów, ale także m.in. rozwijamy duże centrum serwisowe samolotów. Wizz Air jest nie tylko największym przewoźnikiem w Katowice Airport pod względem liczby obsługiwanych pasażerów, ale także największym najemcą hangarów na naszym lotnisku, co pokazuje trwałość naszej współpracy, która datuje się już od maja 2004 roku. Czwarty hangar to nowe miejsca pracy dla wykwalifikowanych kadr w branży nowoczesnych technologii. W ten sposób, po raz kolejny, GTL S.A. dokłada swoją cegiełkę do procesu transformacji gospodarczej województwa śląskiego – mówi Artur Tomasik, prezes Górnośląskie Towarzystwa Lotnicze S.A.
Przypomnijmy, że budowa czwartego hangaru do obsługi technicznej samolotów to jeden z projektów zaplanowanych w programie inwestycyjnym Katowice Airport na lata 2024-2028.
Na ten kompleksowy program rozwoju infrastruktury katowickiego lotniska, obok rozbudowy zaplecza do serwisowania samolotów, składa się także budowa głównego terminalu pasażerskiego, który połączony będzie tunelem ze stacją kolejową, budowa drugiego terminalu towarowego, rozbudowa parkingów, w tym budowa parkingu wielopoziomowego, czy też, dofinansowana ze źródeł Unii Europejskiej (program Military Mobility), budowa multimodalnego węzła przeładunku towarów i paliw w oparciu o bocznicę kolejową.
Więcej na ten temat pisaliśmy w tym artykule <<Nowy terminal, podziemny tunel, parkingi. Katowice Airport ujawnia swój ambitny plan>>.
Szacunkowa wartość programu inwestycyjnego Katowice Airport na lata 2024-2028 to 1,5 mld złotych.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.