Każde wydarzenie firmowe może stać się dobrym impulsem - to szansa na zbudowanie stabilnego, dobrze funkcjonującego zespołu lub, jeśli zainwestujemy w duże przedsięwzięcie typu konferencja, zwiększenie rozpoznawalności marki i zajęcie pozycji autorytetu lub lidera wyznaczającego trendy w danej dziedzinie.
Już pierwsze zdania wprowadzenia do tematu pokazują, że spotkanie spotkaniu nierówne. Eventy firmowe różnią się między sobą, a ich organizacja wymaga usystematyzowania. Podstawowym i najwygodniejszym kryterium porządkującym jest rozmiar oraz typ odbiorców, do których spotkanie jest adresowane. Wyróżniamy duże konferencje (biznesowe, społeczne) - oraz małe - warsztaty, szkolenia i meetingi. Różnią się one liczbą uczestników, wymaganiami dotyczącymi obiektu, sposobem planowania i typem treści wokół których są organizowane.
Imprezy firmowe to spotkania wewnętrzne, mające na celu przysłużenie się firmie w budowaniu solidnego zespołu, tworzeniu przyjaznego środowiska pracy i zwiększeniu kompetencji pracowników - to ważny filar zarządzania firmą. Spora część wydarzeń tego typu jest organizowana na początku roku kalendarzowego i początku roku szkolnego. To dobre sezony na podsumowania i zamykanie etapów lub na wyznaczanie perspektyw i wdrażanie nowych celów w organizacjach.
Jak się okazuje, cykliczne, półformalne spotkania znacznie poprawiają morale zespołu i zachęcają do pracy. Osoby biorące udział w takich wydarzeniach z zapałem realizują powierzone zadania i czują się częścią społeczności - utożsamiają się z pewnymi wartościami, dzielą swoje cele. Wspólny wyjazd na mniej formalne spotkanie firmowe, czy wypróbowanie całkiem nowej aktywności połączonej z dawką wiedzy to dobra inwestycja - kompetentny i działający w dobrej atmosferze zespół to podstawa prężnie rozwijającej się firmy.
Poza sukcesywnym budowaniem relacji między współpracownikami i sprawieniem, że utożsamiają się oni z wartościami firmy, warto skupić się także na employer branding, czyli sposobie, w jaki jest postrzegany pracodawca. Pokazanie się od nieco bardziej prywatnej strony, zwłaszcza w czasie spotkania poza godzinami pracy i w miejscu sprzyjającemu relaksowi, zdejmuje z przełożonych obraz wymagających, poważnych i bardzo odpowiedzialnych osób. Zobaczenie w szefie człowieka, z którym podzielamy poglądy i problemy życia codziennego, ociepla jego wizerunek i sprawia, że podwładni patrzą na niego przychylniej.
Warto zdecydować się na spotkanie na neutralnym gruncie - w restauracji lub pubie. Przyjazne otoczenie nieco ułatwi integrację pracowników i pozwoli zapomnienie choć na chwilę o zawodowych wyzwaniach.
Jeśli zależy nam na połączeniu samodoskonalenia z rekreacją, musimy znaleźć miejsce umożliwiające przeprowadzenie warsztatów czy szkolenia oraz animację czasu poza wykładem. Popularnym miejscem na organizację takiego spotkania jest kompleks konferencyjny, znajdujący się w centrum miasta (to świetna baza wypadowa), lub wręcz przeciwnie, zaciszny obiekt, dysponujący salą spotkań, mogącą zastąpić salę konferencyjną - wyjazd poza miasto pozwoli się wyciszyć i przyjąć dawkę wiedzy w wygodnych warunkach.
To szczególny rodzaj wydarzenia - poza samą kadrą pracowniczą i przełożonymi, goszczą na niej także goście z zewnątrz - autorytety z różnych dziedzin, mające przeprowadzić szkolenie lub tematyczny wykład oraz uczestnicy, słuchacze. To wydarzenie wysokiej rangi, które w przeciwieństwie do mniej formalnych spotkań - np. spotkania integracyjnego - wymaga koordynacji kilku elementów i rzetelnego planu, którego stworzeniem możemy zająć się dopiero po poznaniu oferty miejsca - ważne, aby wybrany obiekt kompleksowo obsługiwał tego typu wydarzenia i oferował noclegi wraz z wyżywieniem - wszechstronne możliwości hotelu lub obiektu konferencyjnego znacząco ułatwią organizację, ponieważ każdy etap wydarzenia jest zlecony jednemu wykonawcy. Nie musimy się martwić o kilka faktur do zapłacenia i kontakt ze zleceniobiorcą - wszystkie formalności załatwimy ze specjalnie wyznaczoną do tego osobą, koordynującą każdy etap przygotowań.
O ile dla mniejszych imprez firmowych możemy dobrać odpowiednie miejsce już dysponując planem spotkania, to planowanie konferencji zaczynamy od wyboru miejsca. Dopiero zapoznanie się z warunkami obiektu pozwala podjąć dalsze kroki - wiemy, czy catering jest na miejscu, czy musimy skorzystać z usług zewnętrznej firmy cateringowej, czy goście będą mieć zapewnione miejsce noclegowe oraz jak możemy urozmaicić im czas pomiędzy wykładami.
Kolejnym czynnikiem, który powinniśmy wziąć pod uwagę jest lokalizacja obiektu. Bliskość węzłów komunikacyjnych - dróg ekspresowych, autostrad, czy lotnisk - znacznie usprawnia przybycie na miejsce. Dobrze, jeśli obiekt dysponuje bezpłatnym parkingiem dla gości. (Na zdjęciu poniżej kompleks hotelowo konferencyjny Arche Częstochowa wraz z panoramą centrum miasta)
Warto sporządzić przejrzysty i czytelny plan konferencji, który rozpowszechnimy wśród gości. Co powinien zawierać taki dokument?
Przed wystąpieniem na konferencji należy przygotować materiały dydaktyczne. Mogą to być prezentacje, tematyczne filmiki, czy spis specjalistycznej, polecanej literatury. Należy pamiętać, że treści powinny przyczynić się do realizacji celu szkolenia. Na co zwrócić uwagę?
Uporządkowana, interesująca i merytoryczna treść jest podstawą do przeprowadzenia konferencji, czy szkolenia. Dlatego warto poświęcić jej chwilę i postarać się, aby wykład był atrakcyjny dla słuchaczy i zachęcał ich do podjęcia kolejnych kroków - skorzystania z dodatkowych materiałów uzupełniających wiedzę, czy ćwiczeń aktywujących.
Im więcej osób wie o wydarzeniu, tym większe prawdopodobieństwo, że sala konferencyjna wypełni się po brzegi gośćmi. Obecnie możemy przeprowadzić akcję promocyjną niezbyt wysokim kosztem, publikując post na firmowym koncie na Facebooku, wysyłając zaproszenie do partnerów biznesowych, czy udostępniając informację na stronie internetowej firmy. Dobrym pomysłem jest także transmitowanie spotkania na żywo, np. za pomocą platformy YouTube - fakt, że konferencja jest dostępna dla zainteresowanych osób spoza branży, także przyczynia się do rozpowszechnienia wydarzenia i zwiększenia rozpoznawalności firmy.
Decydując się na wynajem sali konferencyjnej, należy zapoznać się z usługami z nim połączonymi. Warto szukać miejsca, gdzie poza przeprowadzeniem wykładu, możemy liczyć także na fachową pomoc techniczną, obsługę logistyczną gości (koordynację miejsc siedzących, pokoi hotelowych i aktywności w przerwach) i profesjonalne wyposażenie sali.
Podstawą do sprawnego przeprowadzenia konferencji jest szybkie łącze Wi-fi umożliwiające łączenie się online z nieobecnymi w obiekcie gośćmi oraz transmisje publiczne. Ten sposób komunikacji stał się niezwykle potrzebny w dobie pandemii i dobrze funkcjonuje do dziś. Nowe technologie i możliwości, jakimi operują użytkownicy, sprawiają, że wiele spotkań, także tych biznesowych odbywa się za pomocą wideokonferencji. Łącze Wi-fi umożliwia również korzystanie z przygotowanych materiałów.
Dodatkowo, przydatne podczas konferencji są:
Dobrym miejscem na zorganizowanie konferencji lub meetingu jest Arche Hotel Częstochowa. Obiekt zlokalizowany w centrum Częstochowy, w cichej okolicy domów jednorodzinnych, oferuje kompleksową obsługę i organizację wydarzeń - zarówno dużych konferencji, jak i małych spotkań firmowych (meetingów, szkoleń wewnętrznych, spotkań integracyjnych). Do dyspozycji osób korzystających z oferty hotelu jest 7 sal konferencyjnych o łącznej powierzchni wynoszącej niemal 800m2, wyposażonych w niezbędne sprzęty multimedialne i meble.
Arche Hotel Częstochowa jest dobrym miejscem na zorganizowanie niewielkiej imprezy firmowej - szkolenia, wyjazdu integracyjnego, czy warsztatów. Oferowane sale:
świetnie sprawdzą się jako przestrzeń, gdzie można przeprowadzić wykład, urządzić kameralne przyjęcie lub zdobyć nowe hobby w gronie kolegów z pracy.
Pomieszczenia są zaopatrzone w:
Atutem tego obiektu jest dogodna lokalizacja. Arche Hotel Częstochowa może stanowić bazę wypadową na Jurę krakowsko-Częstochowską. Do najpopularniejszych programów należą:
Oprócz wynajęcia sal na małe i średnie spotkania, i warsztaty firmowe, w Arche Hotel Częstochowa możemy także zabukować komfortowe pokoje dla uczestników wydarzenia. Obiekt dysponuje 270 miejscami noclegowymi w ponad 120 pokojach - każdy z nich jest wyposażony w niezbędne w podróży urządzenia.
Zarówno infrastruktura, jak i oferta Arche Hotel Częstochowa jest przygotowana na organizację dużych wydarzeń o charakterze konferencji lub sympozjum. Hotel zajmuje się kompleksowym planowaniem i organizacją takich eventów - znakomitą większość usług można zrealizować właśnie w tym obiekcie. W ofercie hotel znajdują się przestronne i dobrze wyposażone sale:
Sale są wyposażone w sprzęty umożliwiające przeprowadzenie konferencji:
Dodatkowo w pomieszczeniach znajduje się klimatyzacja oraz rampa hydrauliczna - dzięki której można wprowadzić ciężkie obiekty, np. samochód, będący elementem pokazu.
Smaczny i dobrze zorganizowany catering jest niezbędnym elementem wielogodzinnej konferencji. Jeśli zależy nam na ograniczeniu ilości podwykonawców, warto zdecydować się na organizację wydarzenia w Arche Hotel Częstochowa, gdzie możemy skorzystać z usług restauracji ArcheVita, znajdującej się w obiekcie. Autorskie menu Szefa Kuchni Mirosława Kały, bazujące na regionalnych, świeżych i sezonowych produktach z pewnością zrobi wrażenie na gościach.
Hotel Arche Częstochowa dysponuje 270 miejscami noclegowymi w ponad 120 pokojach - tak dobrze rozbudowana struktura hotelu zapewnia nocleg gościom przybywającym na duże konferencje. Pokoje są jasne i przestronne, zaaranżowane w nowoczesny sposób - w każdym z nich znajduje się wyposażenie niezbędne w podróży.
Szczegółowe informacje odnośnie hotelowego centrum konferencyjnego można znaleźć na stronie Arche Hotel Częstochowa lub kontaktując się mailowo.
https://hotelczestochowa.com/konferencje
Marka Arche przez lata działalności na rynku hotelarskim dała poznać się jako rzetelny usługodawca, indywidualnie podchodzący do gości i kontrahentów, dlatego możemy być pewni, że centrum konferencyjne spełni potrzeby nawet najbardziej wymagającego organizacyjnie wydarzenia.
Od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 18:00 są dostępni specjaliści, którzy odpowiedzą na wszelkie pytania, szczegółowo przedstawią ofertę i profesjonalnie pomogą dopasować i zaaranżować potrzebną przestrzeń.
Adrian Bednarek - Specjalista ds. sprzedaży konferencji i eventów
+48 533 83 28 09
Milena Szymańska - Specjalista ds. sprzedaży konferencji i eventów
+48 531 55 00 42
Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
1521Wybory samorządowe 2024. Tak wygląda podział mandatów w sejmiku województwa śląskiego
1506Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
489Akcja przeciwpożarowa w KWK Budryk. Wycofano ponad 100 górników
4403,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
429Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -0Ślōnskŏ godka po pierwszym czytaniu w Sejmie. "Psy szczekają, karawana jedzie dalej"
+4 / -13,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0OFE czy tylko ZUS? Okno transferowe otwarte, ale tylko do lipca
+1 / -0Śląskie na podium zaległości wobec fiskusa. Wyżej tylko mazowieckie
1Niespodzianka: na stacjach paliw taniej. A najtaniej - na Górnym Śląsku
0Velo Cugiem Kolei Śląskich do Wisły już w majówkę
0Związkowcy chcą dalszego mrożenia cen prądu. "Wszystko jest mgliste"
0JSW: będzie więcej węgla koksowego z kopalni Budryk
0