Klienci e-sklepu Polskiej Grupy Górniczej S.A. bardzo chętnie korzystają z usług transportowych KDW – Kwalifikowanych Dostawców Węgla - podkreśla spółka. Zdaniem przedstawicieli PGG dzieje się tak, ponieważ koszty transportu i przeładunku w sieci PGG S.A. są atrakcyjne i wielokrotnie niższe niż u przewoźników na krajowym rynku.
Średnio dla dostaw na całym terytorium Polski cena przewozu jednej tony węgla wynosi u KDW 317 zł. Przy transporcie na niewielki dystans, np. między kopalnią a odbiorcą w województwie śląskim, koszt przewozu wynosi tylko 107 zł/t.
Rośnie oczywiście wraz z odległością:
Najkosztowniejszy jest transport do odległych regionów, jak np. województwo zachodniopomorskie (379 zł/t), kujawsko-pomorskie (459 zł/t), warmińsko-mazurskie (456 zł/t), czy na Podlasie (466 zł/t).
Jak informuje PGG, koszty są wielokrotnie mniejsze niż gdyby zamówić usługę w prywatnej firmie przewozowej. Oferty przewoźników można łatwo znaleźć w internecie: za przewóz 2-3 ton węgla na znaczniejsze odległości w Polsce trzeba zapłacić nawet 4-5 tys. zł.
Za samo podstawienie ciężarówki do punktu sprzedaży drobnicowej w kopalni przedsiębiorcy inkasują kilkaset złotych, potem naliczają np. stawki kilometrowe, liczone podwójnie (czyli tam i z powrotem), które mogą wynosić 2-5 zł za każdy kilometr trasy - wyjaśnia Tomasz Głogowski, rzecznik spółki.
Przypomnijmy, sieć KDW zaczęto tworzyć na przełomie sierpnia i września od zaledwie kilku składów w Polsce. Rozrosła się do 90 składów działających we wszystkich województwach, docelowo sieć KDW ma liczyć sto i więcej współpracujących firm. Połowę wolumenu węgla kupowanego w e-sklepie PGG S.A. klienci zamawiają dziś wybierając opcję dostawy przez KDW.
Projekt będzie kontynuowany, aby maksymalnie przybliżyć składy KDW do gospodarstw domowych i ułatwić klientom zaopatrzenie się w opał w atrakcyjnych cenach producenta - zapewnia Tomasz Głogowski.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Od 1 listopada więcej dróg płatnych w Polsce. Na liście m.in. odcinek autostrady A1 i drogi S1
810Związkowcy: Polska miałaby drugi najtańszy prąd w Europie, ale planeta "płonie". PIGSW komentuje
705Składka zdrowotna - "cierń w sercu" dla rządu, gwóźdź do trumny MŚP. Przedsiębiorcy apelują do premiera
685Dostępność aptek pod lupą. Jak śląskie wypada na tle innych województw?
429Zespół specjalistów zbada zjawisko wstrząsów w kopalniach PGG. Głównie na Ruchu Rydułtowy i Wesoła
390Strajk włoski w policji 2024. "Solidarność": Realizuje się scenariusz katastrofy kadrowej
+19 / -2Składka zdrowotna - "cierń w sercu" dla rządu, gwóźdź do trumny MŚP. Przedsiębiorcy apelują do premiera
+3 / -0Wigilia Bożego Narodzenia wolna od pracy: jesteście za czy przeciw?
+2 / -0Ile pieniędzy popłynie do miast w Śląskiem "kroplówką" dla samorządu? Znamy kwoty
+2 / -0PGG: "To nie spadek, a tąpnięcie popytu!". Jaka będzie przyszłość polskiego węgla w dobie transformacji?
+2 / -0Ponad 59,6 mln zł świadczenia wspierającego wypłacił ZUS w woj. śląskim
0Wigilia Bożego Narodzenia wolna od pracy: jesteście za czy przeciw?
0"Nikt nie straci pracy". PGG przedstawiła plan dla KWK Ruda
0Przedsiębiorcy wolą bankrutować jak… konsumenci
0Sprzedaż elektryków w Polsce w ogonie Europy. Eksperci widzą "duży potencjał"
0