Więcej węgla i towarów dotrze Odrą do odbiorców - to zakładany efekt zakończonych prac PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na stacji Gliwice Port. Inwestycja za 32 mln zł objęła m.in. wymianę prawie 9 km torów, 16 rozjazdów i montaż nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
Prace wykonane na stacji Gliwice Port do grudnia 2018 r. znacząco poprawiły warunki przewozu ładunków. Po przebudowie powstał nowy, funkcjonalny układ torów, z możliwością płynnego wjazdu i wyjazdu z bocznic. Zwiększyła się przepustowość stacji i możliwość obsługi składów towarowych. Teraz ze stacji mogą korzystać dłuższe pociągi do 750 m. Zapewniono lepszą obsługę Śląskiego Centrum Logistyki, a także transport węgla i towarów Odrą. Więcej ładunków z torów będzie mogła przejąć żegluga, korzystająca zKanału Gliwickiego i Odry.
Port w Gliwicach, uważany jest za najnowocześniejszy port śródlądowy w kraju. To główny punkt obsługujący Śląskie Centrum Logistyki i ładunki transportowane drogą wodną - Kanałem Gliwickim. Projekt PLK zakładał całkowitą przebudowę układu torowego stacji i połączenie
go z torami dojazdowymi do bocznic, by składy towarowe miały lepszy dojazd do miejsca przeładunku na transport rzeczny.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. od 2017 r. kompleksowo przebudowały stację. Ułożono prawie 9 km nowych torów, a także 16 rozjazdów z elektrycznym ogrzewaniem, co zapobiega zalodzeniu urządzeń zimą. Remont objął tory, które łączą stację Gliwice Port z linią Gliwice – Kędzierzyn Koźle (linia 137). W ramach inwestycji wymieniono sieć trakcyjną. Teren stacji zyskał również nowe oświetlenie.
Nowe komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym zamontowano w przebudowanej nastawni. Zmienione wyposażenie znacznie ułatwi pracę dyżurnym ruchu. Urządzenia zwiększą również poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.
Na inwestycję „Przebudowa stacji Gliwice Port z dostosowaniem torów do długości min. 800 m”. przeznaczono ponad 32 mln zł. Była finansowana ze środków budżetowych.
Tagi: Gliwice Port, PKP, PLK
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
7873,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
471Zakaz handlu w niedziele niszczący dla fotowoltaiki
416Na stacje paliw na dobre wróciła drożyzna. "Ryzyko wyższych cen wciąż realne"
404OFE czy tylko ZUS? Okno transferowe otwarte, ale tylko do lipca
401Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -0"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+5 / -03,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0OFE czy tylko ZUS? Okno transferowe otwarte, ale tylko do lipca
+1 / -0Trendy e-commerce w branży narzędziowej - analiza kondycji firmy Domitech w świetle rozwoju sektora budowlanego
0Do Katowic powrócił jedyny taki pojazd w Polsce. To minibus bez kierowcy
0Skarbówka rzadziej kontroluje, ale skuteczności nie traci (raport)
04,5 roku więzienia oraz 140 tys. zł grzywny dla byłego posła Grzegorza J.? Oskarżony prosi o uniewinnienie
0"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
0