Włamanie na konto bankowe, czy można odzyskać pieniądze ukradzione przez hakerów?
Kradzież pieniędzy z rachunku bankowego. Oszuści okradli moje konto bankowe, a bank nie chce zwrócić skradzionych pieniędzy. Co zrobić aby odzyskać pieniądze skradzione przez hakerów? Jak się odwołać od decyzji banku w sprawie nieautoryzowanych transakcji? Pomoc prawna dla poszkodowanych przez hakerów, tel. 728 838 858.
Nie ma dnia bez cyberataku na rachunki bankowe. Oszuści wymyślają coraz lepsze sposoby aby przejąć kontrolę nad rachunkami bankowymi. Fałszywe sms-y z prośbą o dopłatę, wirusy, lub aplikacje szpiegujące nasze telefony. Czasami otrzymujemy maila z rzekomym rachunkiem lub linkiem do fałszywej strony banku. Z uwagi na nawał obowiązków i chwilowe rozkojarzenie dokonujemy nieumyślnego zatwierdzenia zmiany hasła lub ujawnienia naszych danych. Niestety prawie natychmiast z naszego rachunku bankowego są dokonywane przelewy „czyszczące” konto bankowe. Zdarza się dodatkowe zaciągnięcie kredytu na tzw. „klik”. Kolejny krok hakera to wypłata gotówki z konta otwartego np. na bezdomnego.
Co powinna zrobić osoba okradziona przez hakera? Oczywiście zgłosić reklamację do banku, ale przy tym kroku należy zachować szczególną czujność. Zanim złożysz reklamację zastanów się co powiesz (lub zadzwoń do Kancelarii Prawnej 24h). Emocje powodują silne wzburzenie, a poszkodowani zamiast złożyć reklamacje na piśmie od razu dzwonią do banku. Racja, że trzeba zablokować rachunek, jednak pod drugiej stronie słuchawki znajduje się osoba przeszkolona na tą okoliczność i nagrywając rozmowę dopytuje aby wykazać rażące zaniedbanie klienta. Prawo bankowe obarcza odpowiedzialnością za bezpieczeństwo środków zgromadzonych na rachunku bankowym właśnie banki. Aby uniknąć odpowiedzialności i konieczności zwrotu skradzionych pieniędzy banki chcą wykazać całkowitą winę klienta. Jeśli z Twojego konta bankowego znikły pieniądze bezzwłocznie skonsultuj się zawodowymi prawnikami specjalizującymi się w prawie bankowym tel. 728 838 858.
Polskie i europejskie prawo bankowe nakazuje bankom przywrócenie stanu rachunku w ciągu 48h. Jeśli przelew nie został autoryzowany przez klienta (chodzi o przelewy czyszczące rachunek a nie o zatwierdzenie sms-a np. z dopłata do przesyłki kurierskiej) to bank musi zwrócić gotówkę. Wystarczy zapoznać się z ustawą o instrumentach płatniczych (ustawa o usługach płatniczych), ustawą prawo bankowe oraz z dyrektywną Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2015/2366 z dnia 25.11.2015 r. Artykuł 73 dyrektywy PSD2 wprost stanowi podstawę prawną do bezwarunkowego przywrócenia stanu rachunku pokrzywdzonej osoby. To bank musi udowodnić, że klient przyczynił się do powstania szkody (rażące niedbalstwo). Czytając uzasadnienia wyroków sądowych często można przeczytać „skradziono pieniądze banku, a nie klienta”. A co więcej „mimo wyłudzenia przez osobę nieuprawnioną mienia stanowiącego własność banku, nie dojdzie do powstania szkody po stronie posiadacza rachunku, gdyż bank nadal pozostanie zobowiązany do zaspokojenia jego wierzytelności w pełnej wysokości ze swoich środków (…) Ze swojego długu wobec posiadacza rachunku bank nie zwolni się nawet wtedy, gdy dochowa należytej staranności przy dokonywaniu wypłaty osobie nieuprawnionej”.
Skoro prawo jest jasne to dlatego 99,9% osób otrzymuje odmowę uznania reklamacji o zwrot pieniędzy, które ukradł haker? Odpowiedź jest prosta, bo większość poszkodowanych obawia się procesu sądowego, który jest jedyną drogą do odzyskania 100% środków pieniężnych skradzionych w wyniku ataku cyberprzestępców. Dlaczego banki mają ponosić straty skoro klienci i tak nie chcą pozwać bank?
W odmownej odpowiedzi na reklamację bank doradza kontakt z Rzecznikiem Finansowym, który nie ma żadnych kompetencji aby wpłynąć na decyzję banku. W przypadku ataku hakerów na konta, banki odsyłają poszkodowanych do organów ścigania lub Rzecznika Finansowego tylko po to by zyskać czas. Nie ma najmniejszego sensu czekanie na ustalenia Policji a zwłoka może doprowadzić do przedawnienia roszczenia w stosunku do banku. Jak podkreślają prawnicy Kancelarii Prawnej 24h to bank odpowiada za środki zgromadzone na rachunkach bankowych, a Policja nawet jeśli po czasie znajdzie sprawcę cyberprzestępczości to z pewnością bez pieniędzy. Jedyny sposób aby odzyskać pieniądze ukradzione z konta bankowego to właściwa reklamacja do banku (właściwe wezwanie), a następnie pozew do Sądu.
Kancelaria Prawna 24h to zespół 20 zawodowych prawników (Adwokaci, Radcowie Prawni), który od lat zajmują się cyberprzestępczością. Na terenie całej Polski prowadzimy wiele spraw z zakresu nieautoryzowanych transakcji przeciwko wszystkim dużym bankom. Odzyskujemy 100% skradzionych pieniędzy i jeszcze nie przegraliśmy ani jednej sprawy sądowej. Jeśli z Twojego rachunku bankowego znikły pieniądze w wyniku fałszywego sms-a, logowania na fałszywej stronie banku lub przez wirusa to skontaktuj się z nami tel. 728 838 858. Sprawy z zakresu cyberprzestępczości i umów „frankowych” prowadzimy od początku (od reklamacji) do chwili, aż odzyskać 100% środków pieniężnych.
Pomoc w odzyskaniu pieniędzy skradzionych przez internet
https://kancelariaprawna24h.pl/2020/02/wlamanie-na-konto/
Prawnicy specjalizujący się w prawie bankowym
https://kancelariaprawna24h.pl/
Nieautoryzowane transakcje bankowe bezpłatne konsultacje prawne
http://nieautoryzowanetransakcje.pl/