Sprawne funkcjonowanie firm często zależy od wydajności sieci komputerowej. Przedsiębiorcy mogą zyskać wiele korzyści biznesowych, jeśli zdecydują się na bezprzewodową sieć WLAN. W artykule przybliżamy, czym ona jest i jakie posiada zalety.
WLAN (z ang. Wireless Local Area Network) to rodzaj lokalnej sieci bezprzewodowej, która umożliwia połączenie ze sobą komputerów i innych urządzeń bez wykorzystania przewodów LAN. Najczęściej sieć WLAN tworzy sprzęt zgody ze standardem IEEE 802.11, wyposażony w moduł komunikacji Wi-Fi. Transmisja odbywa się przy użyciu fal radiowych o częstotliwości 2,4 GHz i 5GHz.
Do urządzeń w sieci WLAN oprócz komputerów stacjonarnych zaliczają się również routery, punkty dostępu Access Point oraz WLAN kontrolery. Lokalną sieć bezprzewodową tworzą ponadto karty sieciowe i anteny WLAN.
Sieć WLAN pozwala komfortowo korzystać z urządzeń znajdujących się na terenie całej firmy. Wszystkie zatrudnione osoby mogą łączyć się z nimi w sposób bezprzewodowy, bez konieczności fizycznego podłączania sprzętu kablami, co jest bardzo wygodne.
Sieć bezprzewodowa WLAN w firmie zapewnia sprawną wymianę danych i dokumentów, które można drukować z dowolnego miejsca w biurze. Pozwala również korzystać większej liczbie pracowników jednocześnie z tych samych, firmowych zasobów.
WLAN umożliwia zarazem korzystanie z nowoczesnych technologii, np. kodów QR na produkcji czy w punkcie obsługi klienta. Sieć można w dowolnej chwili rozbudować o nowe urządzenia oraz zabezpieczyć za pomocą nowoczesnych standardów szyfrowania.
Sieć WLAN to przydatne rozwiązanie zwłaszcza w firmach, które:
Dzięki usłudze WLAN od Netii można uzyskać nieprzerwany dostęp do bezprzewodowej sieci lokalnej, w tym Internetu i do firmowych zasobów. Jest ona w pełni skalowalna, co pozwala dostosowywać ją do zmieniających się potrzeb użytkowników – np. poprzez dodawanie nowych urządzeń czy dodatkowych usług. Połączenie Wi-Fi jest szyfrowane, aby zwiększyć bezpieczeństwo pracowników i
klientów.
Firma korzystająca z Netia WLAN otrzymuje usługę „pod klucz”, z pełnym wsparciem w trakcie trwania umowy. Netia za pośrednictwem panelu administracyjnego z poziomu przeglądarki internetowej, na zlecenia klienta, może konfigurować parametry tej usługi. Dodatkowo udostępnia platformę marketingową, która pozwala na analizę zachowań klientów, gromadzenie danych o ich preferencjach oraz na wyświetlanie materiałów reklamowych i personalizowanych komunikatów na urządzeniach mobilnych osób z grupy docelowej.
Tagi: netia
"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
8163,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
476Zakaz handlu w niedziele niszczący dla fotowoltaiki
416Na stacje paliw na dobre wróciła drożyzna. "Ryzyko wyższych cen wciąż realne"
410OFE czy tylko ZUS? Okno transferowe otwarte, ale tylko do lipca
409Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -0"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+5 / -03,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0OFE czy tylko ZUS? Okno transferowe otwarte, ale tylko do lipca
+1 / -0PAS: śląskie antysmogowym liderem w rankingu wszechczasów
0Trendy e-commerce w branży narzędziowej - analiza kondycji firmy Domitech w świetle rozwoju sektora budowlanego
0Do Katowic powrócił jedyny taki pojazd w Polsce. To minibus bez kierowcy
0Skarbówka rzadziej kontroluje, ale skuteczności nie traci (raport)
04,5 roku więzienia oraz 140 tys. zł grzywny dla byłego posła Grzegorza J.? Oskarżony prosi o uniewinnienie
0