Kariera

Wszyscy potrzebujemy akceptacji – za nami Linkedin Local Rybnik #1

2019-04-12, Autor: tora

To było pierwsze spotkanie na żywo ludzi, którzy na co dzień komunikują się za pośrednictwem serwisu społecznościowego LinkedIn. O tym, że tego typu inicjatywy są potrzebne świadczy fakt, że wejściówki na LinkedIn Local Rybnik#1 rozeszły się na długo przed zakończeniem zapisów.

Spotkanie odbyło się 11 kwietnia w punkcie informacji miejskiej Halo! Rybnik. Fenomen popularności mediów społecznościowych starał się wyjaśnić Adrian Gamoń, strateg i konsultant ds. brandingu i social media.

Reklama

Na początku swojej prezentacji poprosił wszystkich o powstanie, podanie trzem osobom ręki i powiedzenie „Gratuluję ci”. Uczestnicy spotkania chętnie wypełnili zadanie. Sporo było uśmiechów. Co to znaczyło? - Lajki, polecenia, gratulacje powodują, że rośnie poczucie naszej wartości. Z tego to wynika? Wszyscy potrzebujemy akceptacji. I dlatego wszystkie media społecznościowe zyskują na popularności - mówił.

Uzasadniał też wartość LinkedIna jako serwisu pomagającego w sprzedaży. Badania pokazują, że Linkedin generuje 277 więcej leadów sprzedażowych niż Twitter czy Facebook. Przy czym prelegent zwracał uwagę, że na LinkedIn najważniejszą rolę grają profile osobowe, a nie firmowe. - Sam LinkedIn przyznał, że algorytm rozpowszechniający posty ze stron osobistych jest 10 razy skuteczniejszy, niż ze stron firmowych – mówił Adrian Gamoń.

Prezentację o dość przewrotnym tytule „Headhunting jest passe” przedstawiła Magdalena Plasun, specjalistka od rekrutacji w Boldare. Bazowała na własnych doświadczeniach zaznaczając, że nie muszą one przystawać do sytuacji w innych firmach. Jej zdaniem headhunting nie sprawdza się w rekrutacji programistów. Odzew na propozycje pracy składane poprzez media społecznościowe był nikły, a skuteczność zatrudnienia zerowa. Metodą prób i błędów Magdalena Plasun wypracowała inną metodę rekrutacji. Mianowicie rozwinęła profil osobisty na LinkedIn, dzieliła się tym, co dzieje się w firmie, nawet w sposób nieformalny. To spowodowało, że sami kandydaci zaczęli się zgłaszać. Zdaniem Magdaleny Plasun zadziałał tu podobny mechanizm, jak przy podejmowaniu decyzji o zakupie towaru. Z badań wynika, że przeciętny konsument styka się średnio 6 - 8 razy z marką, zanim podejmie decyzję o zakupie. Podobnie potencjalni kandydaci do pracy widząc, czym zajmuje się dana firma sami podpytywali o możliwość zatrudnienia.

Ale LinkedIn Local Rybnik #1 to nie tylko prelekcje. Była okazja do rozmów, wymiany kontaktów. Sporo uczestników podpytywało, czy podobne spotkania będą znów organizowane.

Portale ŚląskiBiznes.pl i Rybnik.com.pl objęły wydarzanie patronatem medialnym.

Zobacz galerię

Oceń publikację: + 1 + 6 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Jak oceniacie pracę urzędów skarbowych?





Oddanych głosów: 14