To było pierwsze spotkanie na żywo ludzi, którzy na co dzień komunikują się za pośrednictwem serwisu społecznościowego LinkedIn. O tym, że tego typu inicjatywy są potrzebne świadczy fakt, że wejściówki na LinkedIn Local Rybnik#1 rozeszły się na długo przed zakończeniem zapisów.
Spotkanie odbyło się 11 kwietnia w punkcie informacji miejskiej Halo! Rybnik. Fenomen popularności mediów społecznościowych starał się wyjaśnić Adrian Gamoń, strateg i konsultant ds. brandingu i social media.
Na początku swojej prezentacji poprosił wszystkich o powstanie, podanie trzem osobom ręki i powiedzenie „Gratuluję ci”. Uczestnicy spotkania chętnie wypełnili zadanie. Sporo było uśmiechów. Co to znaczyło? - Lajki, polecenia, gratulacje powodują, że rośnie poczucie naszej wartości. Z tego to wynika? Wszyscy potrzebujemy akceptacji. I dlatego wszystkie media społecznościowe zyskują na popularności - mówił.
Uzasadniał też wartość LinkedIna jako serwisu pomagającego w sprzedaży. Badania pokazują, że Linkedin generuje 277 więcej leadów sprzedażowych niż Twitter czy Facebook. Przy czym prelegent zwracał uwagę, że na LinkedIn najważniejszą rolę grają profile osobowe, a nie firmowe. - Sam LinkedIn przyznał, że algorytm rozpowszechniający posty ze stron osobistych jest 10 razy skuteczniejszy, niż ze stron firmowych – mówił Adrian Gamoń.
Prezentację o dość przewrotnym tytule „Headhunting jest passe” przedstawiła Magdalena Plasun, specjalistka od rekrutacji w Boldare. Bazowała na własnych doświadczeniach zaznaczając, że nie muszą one przystawać do sytuacji w innych firmach. Jej zdaniem headhunting nie sprawdza się w rekrutacji programistów. Odzew na propozycje pracy składane poprzez media społecznościowe był nikły, a skuteczność zatrudnienia zerowa. Metodą prób i błędów Magdalena Plasun wypracowała inną metodę rekrutacji. Mianowicie rozwinęła profil osobisty na LinkedIn, dzieliła się tym, co dzieje się w firmie, nawet w sposób nieformalny. To spowodowało, że sami kandydaci zaczęli się zgłaszać. Zdaniem Magdaleny Plasun zadziałał tu podobny mechanizm, jak przy podejmowaniu decyzji o zakupie towaru. Z badań wynika, że przeciętny konsument styka się średnio 6 - 8 razy z marką, zanim podejmie decyzję o zakupie. Podobnie potencjalni kandydaci do pracy widząc, czym zajmuje się dana firma sami podpytywali o możliwość zatrudnienia.
Ale LinkedIn Local Rybnik #1 to nie tylko prelekcje. Była okazja do rozmów, wymiany kontaktów. Sporo uczestników podpytywało, czy podobne spotkania będą znów organizowane.
Portale ŚląskiBiznes.pl i Rybnik.com.pl objęły wydarzanie patronatem medialnym.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Kosmos! Stworzony przez firmę z Gliwic satelita dostarczył pierwsze obrazy powierzchni Ziemi
1897Izera ma nowego szefa. Zmiany w zarządzie ElectroMobility Poland
626Czterodniowy tydzień pracy w Polsce? "Znalezienie złotego środka kluczowe"
610"Babciowe" - dobra zmiana na rynku pracy? "Czas zweryfikuje"
57137,1 mln zł skonsolidowanych przychodów. Sunex z Raciborza szacuje finanse za I kwartał 2024 r.
569JSW wciąż bez nowego prezesa. Sierpień 80: Brak słów! To kompromitacja nowej władzy
+7 / -1Kosmos! Stworzony przez firmę z Gliwic satelita dostarczył pierwsze obrazy powierzchni Ziemi
+6 / -18 Polaków na liście najbogatszych ludzi świata. Wśród miliarderów biznesmen ze Śląska
+3 / -0"Babciowe" - dobra zmiana na rynku pracy? "Czas zweryfikuje"
+2 / -0Transformacja przemysłowo-energetyczna a polski biznes. "Zmieniły się priorytety"
+1 / -0Koniec bezkrólewia w JSW. "Nareszcie! Ale przed nowym prezesem szereg wyzwań"
0Zarząd JSW wreszcie w komplecie. Węglowym gigantem pokieruje Ryszard Janta
0Transformacja przemysłowo-energetyczna a polski biznes. "Zmieniły się priorytety"
0Polska krajem paradoksów. "Można być osobą pracującą i biedną jednocześnie"
0ZUS: w całej Polsce przybywa cudzoziemców. Śląskie wyjątkiem
0