Śląski Biznes na weekend

Wykorzystaj korzyści jakie daje Ci networking. Sprawdź na co zwrócić uwagę

2019-11-15, Autor: Monika Taranczewska

Networking to termin, którego trzeba się nauczyć, a co najważniejsze wdrożyć w życie zawodowe. To dzięki niemu odkryjesz jak łatwo Twoja praca może przynieść korzyści dla całej firmy lub oddziału. Poznaj kilka sposobów, aby kontakt z ludźmi pomógł osiągnąć zawodowy cel.

Reklama

Idea

Networking biznesowy to inaczej sieć trwałych kontaktów biznesowych. Jej zadaniem jest pielęgnowanie kontaktów, oraz nawiązywane nowych znajomości z jak najszerszymi kręgami przedsiębiorców z różnych branż. Takie działania polegają na obopólnym rekomendowaniu swoich usług, dzieleniu się wiedzą oraz udzielaniu pomocy jeśli jest ona potrzebna.

Coś więcej niż wymiana wizytówek

Zastanawiasz się pewnie jakie z tego mogą być korzyści? Duże. Networking to nie tylko pusta wymiana wizytówek, to również możliwość autoprezentacji co w dużym stopniu wpływa na decyzję kontaktów z reprezentowaną przez Ciebie firmę.

Wizytówka - a jednak

Tak jak pisałam wyżej networking to coś więcej niż zwykła wymiana wizytówki z rąk do rąk. Warto pamiętać, że profesjonalnie przygotowana wizytówka również odgrywa ważną rolę w życiu zawodowym. Warto zawsze mieć przy sobie kilka wizytówek, aby uniknąć sytuacji, w których zostaniesz poproszony o wizytówkę, a brak jej okaże się biznesową porażką.

Zwracaj uwagę na strój

Kiedy bierzesz udział w spotkaniu networkingowym warto zwrócić uwagę na strój w jakim będziesz w tym dniu. Ponieważ obojętnie czy dotyczy to biznesu czy życia codziennego jesteśmy oceniani na podstawie tego, jak wyglądamy, niestety czy nam się to podoba, czy nie. Warto budować swój wizerunek również strojem. Dlatego odpowiedni strój to klucz do sukcesu i nawiązaniu dobrej relacji z nowo poznaną osobą.

Ta trzecia...

Zdarza się również tak, że spotkanie networkingowe to jedyna opcja dotarcia do konkretnej osoby. Kiedy już nadarzy się taka okazja wykorzystaj ją w 100% . Jednak nie zapominaj przy tym o dobrych manierach. Jeśli widzisz, że osoba , z którą chcesz porozmawiać już robi to z kimś innym grzecznie poczekaj aż skończy ponieważ przerywanie im jest niegrzeczne, ale jeśli rozmawia ze sobą więcej osób,zapytaj uprzejmie, czy możesz dołączyć do ich konwersacji.

Czas ma znaczenie

Kiedy już spotkasz się z wybraną osobą, zaczynacie wymieniać się wizytówkami, opowiadać o swojej ofercie warto pamiętać o tym, aby nie nadużyć uprzejmości rozmówcy. Unikaj rozmawiania o niczym lub wymuszenia załatwienia czegoś czego nie możesz zrobić od kilku dni czy miesięcy. To nie ten czas, nie ta pora. Pamiętaj też, że po tym, jak się przedstawisz i porozmawiasz z kimś przez około 10 minut, podziękuj tej osobie za czas, który ci poświęciła, zainicjuj uścisk dłoni, i co najważniejsze powiedz, że cieszysz się z tego spotkania i poznawaj kolejne osoby.

Lubicie uczestniczyć w tego typu spotkaniach? Czy jest to dla Was niekomfortowe?

Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Najczęściej czytane

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Czy czujesz się szczęśliwy mieszkając w woj. śląskim?






Oddanych głosów: 534

Prezentacje firm