Polecamy na Śląsku

XVI Europejski Kongres Gospodarczy w Katowicach hitem na biznesowej mapie

2024-06-13, Autor: mz

Satysfakcja uczestników, partnerów i panelistów, zainteresowanie mediów, skala realizacji – w każdym z tych obszarów XVI Europejski Kongres Gospodarczy (EEC – European Economic Congress) wysuwa się na czoło wszystkich dotychczasowych edycji. Tegoroczne wydarzenie pobiło kolejne rekordy i ugruntowało swoją mocną pozycję na rynku eventów biznesowych.

Reklama

XVI Europejski Kongres Gospodarczy z najwyższym wskaźnikiem satysfakcji w historii 

W Europejskim Kongresie Gospodarczym, odbywającym się w tym roku w terminie 7-9 maja w Katowicach, wzięło udział 12 tys. gości stacjonarnych oraz 5 tys. śledzących debaty online. Kongres zgromadził ponad 1200 prelegentów, a w jego ramach odbyło się prawie 180 sesji tematycznych. Wydarzenie, które na stałe wpisało się w kalendarz największych debat gospodarczych w tej części Europy, wsparło blisko 270 partnerów i sponsorów.

XVI Europejski Kongres Gospodarczy przyniósł wiele imponujących wyników, które po raz kolejny świadczą o pozytywnym odbiorze tego wydarzenia. Kongres to przede wszystkim ludzie, dlatego serdecznie dziękujemy naszym partnerom i prelegentom za ich nieocenione zaangażowanie i wsparcie – mówi Wojciech Kuśpik, prezes Grupy PTWP, inicjator i organizator EEC. – Cieszymy się, że społeczność kongresowa stale rośnie, co motywuje nas do dalszego rozwijania tego projektu. Co roku podczas Kongresu padają ważne deklaracje i nawiązywane są nowe współprace biznesowe, co czyni wydarzenie bardzo efektywnym pod względem networkingowym. Nasi odbiorcy doceniają Kongres nie tylko jako platformę wymiany myśli, ale także jako miejsce, w którym rodzą się realne, wartościowe inicjatywy.

Mocne otwarcie Kongresu zapewniły wystąpienia znamienitych gości specjalnych: prezesa Rady Ministrów RP Donalda Tuska oraz Ursuli von der Leyen, kandydatki na stanowisko Przewodniczącej Komisji Europejskiej.

Kongresowa satysfakcja gwarantowana

Tradycyjnie już kropką nad „i” każdego Kongresu są badania satysfakcji z udziału, z których wnioski pozwalają jeszcze lepiej zaplanować kolejne edycje. Zgodnie z tegorocznym raportem, który przygotowała firma BCMM – Badania Marketingowe, odnotowano najwyższy wskaźnik poziomu zadowolenia z udziału słuchaczy w Kongresie w historii realizowanych pomiarów – wyraziło je 89% uczestników. Satysfakcja z uczestnictwa wśród panelistów sięgnęła 95%, natomiast partnerów – 92%. Wyniki badań wskazują również, że aż 93% uczestników oraz 90% panelistów zadeklarowało chęć dołączenia do przyszłorocznej edycji Kongresu.

Wysoko ocenione zostały również aspekty organizacyjne i merytoryczne – lokalizacja wydarzenia w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach uzyskała wynik 9,4 w skali 10-punktowej, a internetowy system wydarzenia 8,7 punktów. Możliwość zdobycia wsparcia w zakresie tematów gospodarczych i podejmowaniu decyzji biznesowych zyskała wynik 8,6 punktów. Tematyka wystąpień, ukazująca najnowsze zjawiska i trendy gospodarcze, okazała się dla uczestników równie atrakcyjna i otrzymała ocenę 8,6, a  eksperckie opinie zostały ocenione na 8,3.

Biznesowe benefity nie do przecenienia

Uczestnicy docenili również liczne korzyści wynikające z udziału w wydarzeniu, m.in. możliwość nawiązywania wartościowych kontaktów biznesowych, która uzyskała ocenę na poziomie 8,2 punktów.

Istotnym elementem badania było również zweryfikowanie, w jaki sposób uczestnictwo w Kongresie wpływa na podniesienie prestiżu oraz poprawę wizerunku zarówno uczestników, jak i ich firm – w tym aspekcie ocena wydarzenia wyniosła 7,8 punktów.

Medialne echa katowickiej debaty

Rekordowy rozgłos medialny przełożył się na najwyższy w historii ekwiwalent medialny, czyli wskaźnik wyrażający kwotę, jaką należałoby wydać na publikację, gdyby była ona reklamą. Ekwiwalent ten wyniósł 185 mln zł, na co złożyło się ponad 45 tys. publikacji.

Na wydarzenie zakredytowanych zostało ponad 650 dziennikarzy ze 170 redakcji. Nad Kongresem pieczę sprawowało także 60 patronów medialnych. Udział znamienitych gości relacjonowały media zagraniczne, ogólnopolskie i regionalne.

Realizacja na coraz ambitniejszą skalę

XVI Europejski Kongres Gospodarczy zorganizowano z dużym rozmachem również w kontekście technicznym: na potrzeby wydarzenia wykorzystano aż 200 m² ekranów LED, ponad 200 mikrofonów bezprzewodowych oraz 40 kamer. Ponadto, zainstalowano 800 urządzeń świetlnych i uruchomiono 42 równoległe streamy, co zapewniło wysoką jakość transmisji i interakcji.

Patronem medialnym wydarzenia był portal ŚląskiBiznes.pl.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Sonda

Czy czujesz się szczęśliwy mieszkając w woj. śląskim?






Oddanych głosów: 609

Prezentacje firm