Katowicki MZUiM planuje budowę nowego mostu nad Rawą przy ul. Żelaznej. W miejsce starej, drewnianej konstrukcji ma powstać nowy, żelbetowy most odpowiadający dzisiejszym potrzebom transportowym w tym miejscu. Zadanie jest realizowane w ramach funduszy pozyskanych z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, a jego koszt to ponad 3,6 mln złotych.
- Most nad Rawą stojący przy ul. Żelaznej to ostatnia drewniana konstrukcja tego typu w mieście. Nie spełnia on już wymogów dla tego typu obiektu w otoczeniu, które tak dynamicznie się zmienia. W okolicy mostu powstają nowoczesne biurowce, może także zostać wybudowane duże osiedle mieszkaniowe, co zwiększy i tak już coraz intensywniejszy ruch na moście. Dlatego właśnie w tym miejscu musi powstać nowy obiekt z szerszą jezdnią, ścieżką rowerową i wygodnym chodnikiem – mówi Piotr Handwerker, dyrektor katowickiego MZUiM.
W ramach przedmiotowego zadania zostanie rozebrany istniejący drewniany most nad Rawą, w miejsce którego zostanie wybudowany nowy, o konstrukcji jednoprzęsłowego sklepienia, ze ścianami bocznymi wykończonymi jak beton architektoniczny o fakturze ciosów kamiennych.
Na obiekcie zostanie wykonana droga oraz po stronie zachodniej ścieżka pieszo-rowerowa, a po stronie wschodniej chodnik. Przebudowie podlegają również dojazdy do obiektu, gdzie zostanie zlikwidowane zwężenie i na całej długości ulicy będą dwa pasy ruchu. Zostanie także wykonana ścieżka pieszo-rowerowa (strona zachodnia) oraz chodnik (strona wschodnia).
W ramach planowanych robót od 31.08.2023 r. zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu polegająca na całkowitym zamknięciu ul. Żelaznej w obrębie prowadzonego zadania. Ruch pieszo-rowerowy będzie mógł odbywać się w sposób ciągły dzięki wykonanej tymczasowej kładce.
Wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu umożliwia również dojazd do budynków z dwóch stron rzeki, ponieważ zamknięcie ulicy będzie obejmowało tylko i wyłącznie obręb niezbędny do realizacji zadania.
Planowany termin rozpoczęcia prac to 31.08.2023 r., a zakończenie głównych robót konstrukcyjnych planowane jest na koniec bieżącego roku kalendarzowego. Wtedy także MZUiM planuje przywrócenie normalnego ruchu na moście. Pozostałe prace w pobliżu mostu i roboty wykończeniowe planuje się zakończyć w maju 2024 r.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
50 Krabów rocznie będzie wyjeżdżać z Gliwic. 850 mln zł na produkcję dla Bumaru-Łabędy
20467S1 Przybędza-Milówka. Ostatnia nawa drugiego tunelu w Beskidach przebita (foto)
8840Nowa restauracja wyrosła na terenie zabrzańskiej SSE. Zakład zatrudnia 1000 osób
1263MDC2 Park Gliwice ma nowego najemcę. To jedna z wiodących na świecie firm z branży IT
870Rekordowe 2,5 mld zł na modernizacje do 2024. Śląskie sumuje inwestycje drogowe
78550 Krabów rocznie będzie wyjeżdżać z Gliwic. 850 mln zł na produkcję dla Bumaru-Łabędy
+47 / -5S1 Przybędza-Milówka. Ostatnia nawa drugiego tunelu w Beskidach przebita (foto)
+33 / -3Nowość na biznesowej mapie Katowic. 55-metrowy biurowiec Craft oddany do użytku
+13 / -3W stolicy Górnego Śląska najłatwiej kupić mieszkanie. Katowice na ogólnopolskim podium
+9 / -4Rekordowe 2,5 mld zł na modernizacje do 2024. Śląskie sumuje inwestycje drogowe
+3 / -0Odlotowa inwestycja za 55 milionów. To hangary Politechniki na lotnisku w Gliwicach
0Przetarg odwołany, GZM nie kupi autobusów wodorowych. Metropolia się tłumaczy
0DK78. Powstanie kolejny odcinek obwodnicy Poręby i Zawiercia
0Tu mieszkał Wojciech Korfanty. Katowice remontują kamienicę przy Gliwickiej 4
0S1 Przybędza-Milówka. Ostatnia nawa drugiego tunelu w Beskidach przebita (foto)
0