Wiadomości

Zarząd Tramwajów Śląskich do odwołania? Prezydent Bytomia stawia spółce ultimatum. O co poszło?

2019-09-03, Autor: Tomasz Raudner

Wciąż nie kursują tramwaje na ul. Katowickiej w Bytomiu. Prezydent miasta Mariusz Wołosz obwinia za to zarówno wykonawcę jak i spółkę Tramwaje Śląskie. Zapowiada, że posunie się nawet do wniosku o odwołanie zarządu spółki, jeśli tramwaje nie wrócą na tory.

Reklama

Torowisko na ul. Katowickiej w Bytomiu wciąż jest puste. Prezydent Bytomia widzi sprawę jasno:

- Mimo wielu zapewnień zarówno ze strony wykonawcy robót, jak również Tramwajów Śląskich, że 2 września wznowiona zostanie komunikacja tramwajowa na ul. Katowickiej, po raz kolejny termin zakończenia prac nie został dotrzymany – mówi prezydent Bytomia Mariusz Wołosz.

Czas do końca września

Gospodarz miasta wyjaśnia, że choć po interwencjach urzędu miasta tempo prac na torowisku znacznie wzrosło, a 2 września odbył się próbny przejazd tramwaju do ul. Siemianowickiej, to sytuacja, w której od roku nie kursują tramwaje, jest dla niego niedopuszczalna.

- Jeżeli do 30 września ruch tramwajowy na Katowickiej nie zostanie przywrócony, nie pozostanie mi nic innego jak złożenie wniosku o odwołanie Zarządu Spółki Tramwaje Śląskie, która jest odpowiedzialna za dotrzymanie warunków zawartej umowy

– dodaje prezydent Wołosz.

O komentarz do tych słów zwróciliśmy się do spółki Tramwaje Śląskie. - Jutro zarząd odniesie się do tematu - mówi Andrzej Zowada, rzecznik prasowy spółki.

Lipcowa interwencja w Tramwajach Śląskich

Miasto przypomina ostatnie wydarzenia związane z inwestycją. 10 lipca władze Bytomia skierowały pismo do Tramwajów Śląskich, wzywające inwestora do intensyfikacji prac lub rozwiązania umowy z obecnym wykonawcą i wyłonienie nowego, który będzie w stanie zrealizować i dokończyć inwestycje na ul. Katowickiej. Informacja ta podtrzymana została również podczas spotkania z przedstawicielami inwestora, któremu przekazano także zastrzeżenia dotyczące jakości wykonywanych robót.

Prace znacznie przyspieszyły

Efektem tych działań było przyspieszenie robót i zintensyfikowanie prac na ul. Katowickiej przez wykonawcę. Na placu budowy pojawiło się kilkudziesięciu pracowników oraz ciężki sprzęt, dzięki czemu prace zaczęły nabierać tempa. Udało się położyć większość płyt torowych, w których ułożono szyny tramwajowe, wykonano również słupy trakcyjne, a także przewieszono sieć trakcyjną na ul. Siemianowickiej. W ramach inwestycji zamontowano nowe oprawy oświetleniowe, zakończono przebudowę studni kanalizacyjnych, wykonano fragmenty nawierzchni ciągów pieszych i pieszo-rowerowych oraz miejsc postojowych.

W tej chwili trwają prace związane z wykonaniem warstw konstrukcyjnych ciągu pieszo-rowerowego i pieszego na odcinku od ul. Matejki do ul. Chorzowskiej oraz pl. Sikorskiego, wykonaniem peronu przy ul. Głębokiej i przebudową schodów przy pl. Klasztornym. Przed wykonawcą modernizacji są jeszcze m.in. prace związane z montażem sieci trakcyjnej na ul. Katowickiej, budową peronów tramwajowych i wiat przystankowych.

Czy pretensje prezydenta Bytomia pod adresem spółki Tramwaje Śląskie są słuszne?

Oceń publikację: + 1 + 10 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Koronawirus: jaka pomoc dla firm byłaby najlepsza?








Oddanych głosów: 321