Wciąż nie kursują tramwaje na ul. Katowickiej w Bytomiu. Prezydent miasta Mariusz Wołosz obwinia za to zarówno wykonawcę jak i spółkę Tramwaje Śląskie. Zapowiada, że posunie się nawet do wniosku o odwołanie zarządu spółki, jeśli tramwaje nie wrócą na tory.
Torowisko na ul. Katowickiej w Bytomiu wciąż jest puste. Prezydent Bytomia widzi sprawę jasno:
- Mimo wielu zapewnień zarówno ze strony wykonawcy robót, jak również Tramwajów Śląskich, że 2 września wznowiona zostanie komunikacja tramwajowa na ul. Katowickiej, po raz kolejny termin zakończenia prac nie został dotrzymany – mówi prezydent Bytomia Mariusz Wołosz.
Gospodarz miasta wyjaśnia, że choć po interwencjach urzędu miasta tempo prac na torowisku znacznie wzrosło, a 2 września odbył się próbny przejazd tramwaju do ul. Siemianowickiej, to sytuacja, w której od roku nie kursują tramwaje, jest dla niego niedopuszczalna.
- Jeżeli do 30 września ruch tramwajowy na Katowickiej nie zostanie przywrócony, nie pozostanie mi nic innego jak złożenie wniosku o odwołanie Zarządu Spółki Tramwaje Śląskie, która jest odpowiedzialna za dotrzymanie warunków zawartej umowy
– dodaje prezydent Wołosz.
O komentarz do tych słów zwróciliśmy się do spółki Tramwaje Śląskie. - Jutro zarząd odniesie się do tematu - mówi Andrzej Zowada, rzecznik prasowy spółki.
Miasto przypomina ostatnie wydarzenia związane z inwestycją. 10 lipca władze Bytomia skierowały pismo do Tramwajów Śląskich, wzywające inwestora do intensyfikacji prac lub rozwiązania umowy z obecnym wykonawcą i wyłonienie nowego, który będzie w stanie zrealizować i dokończyć inwestycje na ul. Katowickiej. Informacja ta podtrzymana została również podczas spotkania z przedstawicielami inwestora, któremu przekazano także zastrzeżenia dotyczące jakości wykonywanych robót.
Efektem tych działań było przyspieszenie robót i zintensyfikowanie prac na ul. Katowickiej przez wykonawcę. Na placu budowy pojawiło się kilkudziesięciu pracowników oraz ciężki sprzęt, dzięki czemu prace zaczęły nabierać tempa. Udało się położyć większość płyt torowych, w których ułożono szyny tramwajowe, wykonano również słupy trakcyjne, a także przewieszono sieć trakcyjną na ul. Siemianowickiej. W ramach inwestycji zamontowano nowe oprawy oświetleniowe, zakończono przebudowę studni kanalizacyjnych, wykonano fragmenty nawierzchni ciągów pieszych i pieszo-rowerowych oraz miejsc postojowych.
W tej chwili trwają prace związane z wykonaniem warstw konstrukcyjnych ciągu pieszo-rowerowego i pieszego na odcinku od ul. Matejki do ul. Chorzowskiej oraz pl. Sikorskiego, wykonaniem peronu przy ul. Głębokiej i przebudową schodów przy pl. Klasztornym. Przed wykonawcą modernizacji są jeszcze m.in. prace związane z montażem sieci trakcyjnej na ul. Katowickiej, budową peronów tramwajowych i wiat przystankowych.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
1515Wybory samorządowe 2024. Tak wygląda podział mandatów w sejmiku województwa śląskiego
1496Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
479Akcja przeciwpożarowa w KWK Budryk. Wycofano ponad 100 górników
4293,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
412Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -0Ślōnskŏ godka po pierwszym czytaniu w Sejmie. "Psy szczekają, karawana jedzie dalej"
+4 / -13,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0OFE czy tylko ZUS? Okno transferowe otwarte, ale tylko do lipca
+1 / -0Śląskie na podium zaległości wobec fiskusa. Wyżej tylko mazowieckie
1Związkowcy chcą dalszego mrożenia cen prądu. "Wszystko jest mgliste"
0JSW: będzie więcej węgla koksowego z kopalni Budryk
0Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy. W życie wchodzą nowe unijne przepisy
0Zakaz handlu w niedziele niszczący dla fotowoltaiki
0