Wiadomości

Zmienia się trasa kolejowa Tunel – Sosnowiec

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A prowadzą inwestycje na linii Tunel – Sosnowiec za 190 mln zł. Nawet dwukrotnie szybciej pojadą pociągi pasażerskie i towarowe. Podróżni zyskają wygodniejsze przystanki i stacje. Będzie bezpieczniej na przejazdach kolejowo-drogowych. Inwestycje finansowane są z budżetu państwa. 

Reklama

PLK realizują prace za 150 mln zł na małopolskim odcinku Tunel – Charsznica – Wolbrom – Jaroszowiec Olkuski , a od strony Śląska na odcinku Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Dąbrowa Górnicza Wschodnia za 40 mln zł.

Od sierpnia toczą się prace na odcinku Charsznica – Wolbrom – Jaroszowiec Olkuski. To zadanie za ponad 132 mln zł. Ważnym efektem będzie lepszy standard obsługi pasażerów. Z myślą o podróżnych zmieniana jest stacja Wolbrom. Rozebrano już tor. Będzie nowy peron oraz przejście pod torami, które zastąpi dotychczasową kładkę. Nowy obiekt poprawi dostęp do pociągów i zwiększy poziom bezpieczeństwa. Zastosowanie wind, ułatwi dostęp do peronu osobom o ograniczonej możliwości poruszania się.

Podróżni wygodniej wsiądą do pociągów także na przebudowanych przystankach: Gajówka, Jeżówka, Zarzecze, Chrząstowice Olkuskie. Będą tam nowe perony, przystosowane do obsługi wszystkich podróżnych, lepiej oznakowane oraz z dobrą informacją pasażerską. Poza przystankami wymieniane są tory, rozjazdy i elementy sieci trakcyjnej. Przebudowa objęła urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

W październiku rozpoczęła się także wymiana torów na odcinku Tunel – Charsznica – Wolbrom, to projekt za 17 mln zł. Do końca roku zaplanowano wymianę szyn w jednym z dwóch torów między Tunelem a Charsznicą.

Łącznie na trasie Tunel – Jaroszowiec Olkuski, PLK wymienią 39 km torów, sieć trakcyjną na długości 20 km a także naprawią 22 obiekty inżynieryjne. Nowa infrastruktura pozwoli zwiększyć prędkość pociągów miejscami nawet z 40 do 120 km/h.

Bezpieczniej przez przejazdy

Ważnym elementem inwestycji na odcinku Charsznica – Wolbrom – Jaroszowiec Olkuski jest modernizacja 6 przejazdów. Zwiększy to poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Na przejeździe w Kalisiu koło Wolbromia wykonawca już wymienił szyny i zamontował gumowe płyty przejazdowe w jednym torze. Do końca roku cały przejazd będzie przebudowany. Kierowcy łatwiej i ciszej przekroczą skrzyżowania drogi z torami. Podobne prace wykonane będą także na 5 przejazdach w gminie Wolbrom (Jeżówka, Wolbrom, Zarzecze, Chrząstowice).

Kontynuacja prac na trasie z Tunelu do Sosnowca

Inwestycje na linii z Tunelu do Sosnowca nr 62, pozytywnie wpływają na przejazd pociągów pasażerskich oraz towarowych z Małopolski na Śląsk. Zwiększa się poziom bezpieczeństwa, a przebudowa peronów poprawia obsługę podróżnych. Poza realizowanym obecnie projektami na małopolskim odcinku trasy, już w latach 2016 - 2018 wykonano roboty na szlakach Olkusz – Bukowno i Bukowno – Sławków za ponad 40 mln zł. Na Śląsku wykonano prace za 49 mln zł na odcinku Sosnowiec Główny – Dabrowa Górnicza Strzemieszyce.

Zadania realizowane są w ramach projektu:„ Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno – Sosnowiec Płd.”, szacowanego prawie na 295 mln zł. Prace zaplanowano do końca 2020 r.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Czy czujesz się szczęśliwy mieszkając w woj. śląskim?






Oddanych głosów: 529

Prezentacje firm