Autostrada A1 między Częstochową a Tuszynem nie ma już żadnym zwężeń. Na całym, niemal stukilometrowym odcinku kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie po trzy pasy ruchu.
Od 21 grudnia odcinek autostrady A1 pomiędzy węzłami Piotrków Trybunalski Południe i Kamieńsk jest już dostępny w pełnym wymiarze, czyli z trzema pasami ruchu na obydwu jezdniach. Był to ostatni fragment autostrady między Tuszynem i Częstochową, na którym występowały zwężenia.
- Udostępnienie całej szerokości jezdni nie oznacza, że będzie można rozwijać na tym odcinku prędkość 140 km/h. W dalszym ciągu poruszamy się bowiem po placu budowy i do jej zakończenia będzie tam obowiązywało ograniczenie do 100 km/h. Maksymalną prędkość autostradową będzie można wprowadzić dopiero po zakończeniu kontraktu, co nastąpi wiosną przyszłego roku – informuje GDDKiA.
Łączny koszt prac budowlanych związanych z przebudową ok. 81 km istniejących odcinków dróg - A1 od Tuszyna do Piotrkowa Trybunalskiego oraz DK1 od Piotrkowa Trybunalskiego do początku obwodnicy Częstochowy - to ponad 2,8 mld zł.
Dziś z budowanej #A1 między Kamieńskiem i Piotrkowem Trybunalskim znikają ostatnie zwężenia. Oznacza to możliwość jazdy całą szerokością jezdni, czyli 3 pasami, ale z ograniczeniem do 100 km/h, bo to wciąż plac budowy. @GDDKiA_Lodz @GDDKiA #funduszeUE pic.twitter.com/WjSsn9C9px
— GDDKiA Łódź (@GDDKiA_Lodz) December 21, 2022
Oddanie autostrady do ruchu to jedno, ale jej zagospodarowanie w miejsca dla podróżnych, stacje paliw, restauracje, itd. to drugie. GDDKiA Katowice ogłosiła właśnie, że czeka na oferty firm zainteresowanych dzierżawą dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP) na A1 pomiędzy węzłami Częstochowa Północ i Częstochowa Blachownia. Jak podają drogowcy, przyszli dzierżawcy wybudują tu stacje paliw, a także obiekty gastronomiczno-handlowe. Dyrekcja czeka na oferty do 15 marca 2023 roku. To kolejny przetarg na dzierżawę. Poprzedni nie został rozstrzygnięty z uwagi na brak ofert. Tym razem GDDKiA zrezygnowała z konieczności dzierżawy terenu różnym operatorom pomiędzy sąsiadującymi MOP-ami. Zatem, jeśli zgłosi się chociaż jeden oferent, będzie mógł obsadzić obydwa MOP-y.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
W Śląskiem powstanie polsko-amerykański zakład recyklingu baterii z elektryków
6192Lider branży systemów aluminiowych rozwija zakład w Zawierciu. W planach recykling wody szarej
1356Gliwice. W sąsiedztwie Europy Centralnej powstanie aquapark i duży park rozrywki
976Katowicki węzeł kolejowy przejdzie remont. To największa umowa w historii PKP PLK
857"Firmy z sektora MŚP przyszłością KSSE". Rozmawiamy z wiceprezesem Jackiem Bialikiem
778Katowicki węzeł kolejowy przejdzie remont. To największa umowa w historii PKP PLK
+2 / -0"Firmy z sektora MŚP przyszłością KSSE". Rozmawiamy z wiceprezesem Jackiem Bialikiem
+2 / -0Z Jaworzna do Sosnowca bez korków? Miasto dostało miliony na rozbudowę dróg
+2 / -0Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
+1 / -0Ruszyła budowa czwartego budynku w ramach Panattoni Park Ruda Śląska
+1 / -03,5 mld zł z KPO miało zasilić projekt Izera. Polski elektryk wystrychnięty na dudka?
0Bliżej końca budowy S1 Przybędza-Milówka. Tak wygląda aktualnie obejście Węgierskiej Górki
0Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
0Gliwice. W sąsiedztwie Europy Centralnej powstanie aquapark i duży park rozrywki
0W Śląskiem powstanie polsko-amerykański zakład recyklingu baterii z elektryków
0