Autostrada A1 między Częstochową a Tuszynem nie ma już żadnym zwężeń. Na całym, niemal stukilometrowym odcinku kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie po trzy pasy ruchu.
Od 21 grudnia odcinek autostrady A1 pomiędzy węzłami Piotrków Trybunalski Południe i Kamieńsk jest już dostępny w pełnym wymiarze, czyli z trzema pasami ruchu na obydwu jezdniach. Był to ostatni fragment autostrady między Tuszynem i Częstochową, na którym występowały zwężenia.
- Udostępnienie całej szerokości jezdni nie oznacza, że będzie można rozwijać na tym odcinku prędkość 140 km/h. W dalszym ciągu poruszamy się bowiem po placu budowy i do jej zakończenia będzie tam obowiązywało ograniczenie do 100 km/h. Maksymalną prędkość autostradową będzie można wprowadzić dopiero po zakończeniu kontraktu, co nastąpi wiosną przyszłego roku – informuje GDDKiA.
Łączny koszt prac budowlanych związanych z przebudową ok. 81 km istniejących odcinków dróg - A1 od Tuszyna do Piotrkowa Trybunalskiego oraz DK1 od Piotrkowa Trybunalskiego do początku obwodnicy Częstochowy - to ponad 2,8 mld zł.
Dziś z budowanej #A1 między Kamieńskiem i Piotrkowem Trybunalskim znikają ostatnie zwężenia. Oznacza to możliwość jazdy całą szerokością jezdni, czyli 3 pasami, ale z ograniczeniem do 100 km/h, bo to wciąż plac budowy. @GDDKiA_Lodz @GDDKiA #funduszeUE pic.twitter.com/WjSsn9C9px
— GDDKiA Łódź (@GDDKiA_Lodz) December 21, 2022
Oddanie autostrady do ruchu to jedno, ale jej zagospodarowanie w miejsca dla podróżnych, stacje paliw, restauracje, itd. to drugie. GDDKiA Katowice ogłosiła właśnie, że czeka na oferty firm zainteresowanych dzierżawą dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP) na A1 pomiędzy węzłami Częstochowa Północ i Częstochowa Blachownia. Jak podają drogowcy, przyszli dzierżawcy wybudują tu stacje paliw, a także obiekty gastronomiczno-handlowe. Dyrekcja czeka na oferty do 15 marca 2023 roku. To kolejny przetarg na dzierżawę. Poprzedni nie został rozstrzygnięty z uwagi na brak ofert. Tym razem GDDKiA zrezygnowała z konieczności dzierżawy terenu różnym operatorom pomiędzy sąsiadującymi MOP-ami. Zatem, jeśli zgłosi się chociaż jeden oferent, będzie mógł obsadzić obydwa MOP-y.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Marcin Kamiński, deweloper butikowy: „Każda transakcja to ogromna odpowiedzialność. Bo to czyjeś marzenia, wspomnienia, plany”
1305Inwestycja za 114 mln zł. Legendarne kąpielisko Fala wraca do TAURON Parku Śląskiego w nowej odsłonie
645PGE Nowy Rybnik podsumowuje prace przy budowie największego bloku gazowo-parowego w Polsce
550Pół miliarda złotych na inwestycje w Katowicach. Miasto podsumowało 2024 rok
514Śląsk na dwóch kółkach. Bloger „Rowerem po Śląsku” ocenia inwestycje rowerowe
503JSW wycofuje nowy sprzęt ratowniczy za ponad 30 mln złotych. Największa tego typu inwestycja w historii spółki z problemami
+36 / -18Marcin Kamiński, deweloper butikowy: „Każda transakcja to ogromna odpowiedzialność. Bo to czyjeś marzenia, wspomnienia, plany”
+8 / -13,2-kilometrowy pas startowy zmienił Katowice Airport. Jubileusz jednej z najdłuższych dróg startowych w Polsce
+3 / -0Politechnika Śląska i CPK będą wspólnie kształcić kadry dla sektora transportu i kolei dużych prędkości
+2 / -0KSSE i SRK zagospodarują tereny po kopalniach. W planie inwestycje m.in. na 80 hektarach w Jastrzębiu-Zdroju
+2 / -0Katowice: zakończono weryfikację 81 wniosków na mieszkania KTBS przy Mariackiej. 69 osób na liście najemców
0Raport CEIAS: hub elektromobilności w Jaworznie może wzmocnić polski przemysł EV
0Marcin Kamiński, deweloper butikowy: „Każda transakcja to ogromna odpowiedzialność. Bo to czyjeś marzenia, wspomnienia, plany”
0Ogromny hangar przy pasie startowym. Śląska spółka zrealizowała inwestycję w samym sercu Katowice Airport
0Business Mixer KSSE w Pszowie: porozumienie na rzecz lokalnego biznesu na terenie dawnej kopalni Anna
0