Autostrada A1 między Częstochową a Tuszynem nie ma już żadnym zwężeń. Na całym, niemal stukilometrowym odcinku kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie po trzy pasy ruchu.
Od 21 grudnia odcinek autostrady A1 pomiędzy węzłami Piotrków Trybunalski Południe i Kamieńsk jest już dostępny w pełnym wymiarze, czyli z trzema pasami ruchu na obydwu jezdniach. Był to ostatni fragment autostrady między Tuszynem i Częstochową, na którym występowały zwężenia.
- Udostępnienie całej szerokości jezdni nie oznacza, że będzie można rozwijać na tym odcinku prędkość 140 km/h. W dalszym ciągu poruszamy się bowiem po placu budowy i do jej zakończenia będzie tam obowiązywało ograniczenie do 100 km/h. Maksymalną prędkość autostradową będzie można wprowadzić dopiero po zakończeniu kontraktu, co nastąpi wiosną przyszłego roku – informuje GDDKiA.
Łączny koszt prac budowlanych związanych z przebudową ok. 81 km istniejących odcinków dróg - A1 od Tuszyna do Piotrkowa Trybunalskiego oraz DK1 od Piotrkowa Trybunalskiego do początku obwodnicy Częstochowy - to ponad 2,8 mld zł.
Dziś z budowanej #A1 między Kamieńskiem i Piotrkowem Trybunalskim znikają ostatnie zwężenia. Oznacza to możliwość jazdy całą szerokością jezdni, czyli 3 pasami, ale z ograniczeniem do 100 km/h, bo to wciąż plac budowy. @GDDKiA_Lodz @GDDKiA #funduszeUE pic.twitter.com/WjSsn9C9px
— GDDKiA Łódź (@GDDKiA_Lodz) December 21, 2022
Oddanie autostrady do ruchu to jedno, ale jej zagospodarowanie w miejsca dla podróżnych, stacje paliw, restauracje, itd. to drugie. GDDKiA Katowice ogłosiła właśnie, że czeka na oferty firm zainteresowanych dzierżawą dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP) na A1 pomiędzy węzłami Częstochowa Północ i Częstochowa Blachownia. Jak podają drogowcy, przyszli dzierżawcy wybudują tu stacje paliw, a także obiekty gastronomiczno-handlowe. Dyrekcja czeka na oferty do 15 marca 2023 roku. To kolejny przetarg na dzierżawę. Poprzedni nie został rozstrzygnięty z uwagi na brak ofert. Tym razem GDDKiA zrezygnowała z konieczności dzierżawy terenu różnym operatorom pomiędzy sąsiadującymi MOP-ami. Zatem, jeśli zgłosi się chociaż jeden oferent, będzie mógł obsadzić obydwa MOP-y.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Mobilne paczkomaty w kurortach narciarskich. Pierwszy na Śląsku, na "Złotym Groniu" w Istebnej
695Była świadkiem sukcesów i górniczych tragedii. Kluczowa kopalnia JSW fedruje już 50 lat
571Bielsko-Biała: na terenie kultowej Befamy – dawnej ikony przemysłu – powstaną mieszkania
527Frankowicze lekko wyhamowali. W sądach mniej pozwów niż rok temu
443Katowice za 15 mln zł przebudują ulicę Wieżową, łącząc dwie dzielnice miasta
417Woda dołowa odnawialnym źródłem energii. Kopalnia PGG będzie odzyskiwać ciepło
+2 / -0Nie tylko wielkie areny. Prawie 38 mln złotych na inwestycje sportowe w Śląskiem
+2 / -0Nowy Wełnowiec w Katowicach. Potężna inwestycja deweloperska wkracza w kluczową fazę realizacji (wideo)
+3 / -1W Katowicach rusza spektakularna inwestycja. 11 zabytkowych kamienic do remontu
+2 / -0"Skomunikuje tereny inwestycyjne". Bliżej budowy węzła Klimontów na S1 w Sosnowcu
+2 / -0Zabytkowy Pałac Donnersmarcków w rękach Grupy Arche. Transakcja za 14 mln złotych
0Mobilne paczkomaty w kurortach narciarskich. Pierwszy na Śląsku, na "Złotym Groniu" w Istebnej
0Najbardziej zadłużone gminy województwa śląskiego. Te samorządy toną w długach (LISTA)
0Tu rozwijała się secesja. W śląskim "małym Wiedniu" powstała nowa atrakcja turystyczna
0Woda dołowa odnawialnym źródłem energii. Kopalnia PGG będzie odzyskiwać ciepło
0