Autostrada A1 między Częstochową a Tuszynem nie ma już żadnym zwężeń. Na całym, niemal stukilometrowym odcinku kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie po trzy pasy ruchu.
Od 21 grudnia odcinek autostrady A1 pomiędzy węzłami Piotrków Trybunalski Południe i Kamieńsk jest już dostępny w pełnym wymiarze, czyli z trzema pasami ruchu na obydwu jezdniach. Był to ostatni fragment autostrady między Tuszynem i Częstochową, na którym występowały zwężenia.
- Udostępnienie całej szerokości jezdni nie oznacza, że będzie można rozwijać na tym odcinku prędkość 140 km/h. W dalszym ciągu poruszamy się bowiem po placu budowy i do jej zakończenia będzie tam obowiązywało ograniczenie do 100 km/h. Maksymalną prędkość autostradową będzie można wprowadzić dopiero po zakończeniu kontraktu, co nastąpi wiosną przyszłego roku – informuje GDDKiA.
Łączny koszt prac budowlanych związanych z przebudową ok. 81 km istniejących odcinków dróg - A1 od Tuszyna do Piotrkowa Trybunalskiego oraz DK1 od Piotrkowa Trybunalskiego do początku obwodnicy Częstochowy - to ponad 2,8 mld zł.
Dziś z budowanej #A1 między Kamieńskiem i Piotrkowem Trybunalskim znikają ostatnie zwężenia. Oznacza to możliwość jazdy całą szerokością jezdni, czyli 3 pasami, ale z ograniczeniem do 100 km/h, bo to wciąż plac budowy. @GDDKiA_Lodz @GDDKiA #funduszeUE pic.twitter.com/WjSsn9C9px
— GDDKiA Łódź (@GDDKiA_Lodz) December 21, 2022
Oddanie autostrady do ruchu to jedno, ale jej zagospodarowanie w miejsca dla podróżnych, stacje paliw, restauracje, itd. to drugie. GDDKiA Katowice ogłosiła właśnie, że czeka na oferty firm zainteresowanych dzierżawą dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP) na A1 pomiędzy węzłami Częstochowa Północ i Częstochowa Blachownia. Jak podają drogowcy, przyszli dzierżawcy wybudują tu stacje paliw, a także obiekty gastronomiczno-handlowe. Dyrekcja czeka na oferty do 15 marca 2023 roku. To kolejny przetarg na dzierżawę. Poprzedni nie został rozstrzygnięty z uwagi na brak ofert. Tym razem GDDKiA zrezygnowała z konieczności dzierżawy terenu różnym operatorom pomiędzy sąsiadującymi MOP-ami. Zatem, jeśli zgłosi się chociaż jeden oferent, będzie mógł obsadzić obydwa MOP-y.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
PGG: w kranach w Łaziskach popłynie woda z kopalni Bolesław Śmiały
3098Idziemy krok dalej z interaktywnością – Maciej Chmiel o powstającym centrum bajek OKO w Bielsku-Białej. Wywiad
2985Gliwice: Tenneco uruchomiło Europejskie Centrum Inżynieryjne Monroe
2829Visa planuje otworzyć w Polsce nowy globalny Hub Technologiczno-produktowy. Praca dla 1500 osób
1089Tauron inwestuje 100 mln w rozbudowę Katowice Airport. Innowacyjna technologia w użyciu
991Piramidy w Ustroniu - ruszyły prace budowlane związane z modernizacją i rozbudową uzdrowiska
+19 / -4PGG: w kranach w Łaziskach popłynie woda z kopalni Bolesław Śmiały
+8 / -1Tauron inwestuje 100 mln w rozbudowę Katowice Airport. Innowacyjna technologia w użyciu
+5 / -0Katowice Airport: powstanie węzeł przeładunku towarów i paliw z bocznicą kolejową
+5 / -0Firma z Wieliczki postawiła w Bytomiu fabrykę domów z drewna klejonego
+4 / -0Jaworzno: Danone uruchomił unikatową w świecie instalację do recyklingu kubków po jogurtach
0Katowice Airport: są unijne pieniądze na budowę multimodalnego węzła przeładunku towarów i paliw
0Remont węzła A4 Katowice-Kraków – kierowcy muszą się przygotować na kolejne zmiany od 31 maja
0Firma z Wieliczki postawiła w Bytomiu fabrykę domów z drewna klejonego
0Gliwice: Tenneco uruchomiło Europejskie Centrum Inżynieryjne Monroe
0