Od 4 maja w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych odbywać się będzie bezpośrednia obsługa klientów. ZUS jako jeden z pierwszych urzędów podjął decyzję, by otworzyć sale obsługi klientów. Pracownicy będą udzielać informacji w zakresie składania wniosków, dokumentów, a także pomogą w założeniu i potwierdzeniu profilu na Platformie Usług Elektronicznych.
- ZUS jako jeden z pierwszych urzędów podjął decyzję, aby otworzyć sale obsługi klientów. Wiemy jak bardzo jest to ważne dla osób, które szukają wszelkich informacji m.in. na temat rent i emerytur. Otwarcie naszych sal odbędzie się zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa. W poniedziałki nasze placówki będą dostępne od godz. 8.00 do godz. 18.00 - mówi prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.
We wszystkich placówkach ZUS nadal pozostaną skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski lub pisma, bez kontaktu z pracownikiem ZUS.
- Zachęcamy naszych klientów do składania dokumentów przez internet, za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Obecnie ponad 3,8 mln osób ma zarejestrowany profil PUE. To wygodne narzędzie do elektronicznego kontaktu z ZUS, w tym szczególnie do przekazywania wniosków w ramach tarczy antykryzysowej - mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie śląskim.
Profil PUE można założyć samodzielnie w domu, na własnym komputerze i potwierdzić profilem zaufanym. Jeśli nie mamy takiego profilu, od poniedziałku możemy swoje konto na PUE potwierdzić w ZUS. Zalogować się na Platformę Usług Elektronicznych można także poprzez bankowość internetową. Jest kilka banków, które udostępniły taką usługę.
Obsługa w placówkach ZUS będzie realizowana przy zachowaniu zasady odpowiedniego odstępu między klientami oczekującymi na obsługę (minimum 1,5 metra między osobami). Klienci będą wpuszczani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe jest załatwienie danej sprawy. - Ze względu na bezpieczeństwo naszych klientów i pracowników prosimy, aby odwiedzać placówki ZUS tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne. Takie osoby powinny posiadać środki ochrony osłaniające nos i usta, do czasu obowiązywania wytycznych rządowych.
- Przy stanowisku będzie mogła przebywać tylko jedna osoba. Natomiast osoby towarzyszące, za wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnością, tłumaczy języka migowego, pełnomocników lub rodzica z dzieckiem, nie będą mogły podejść do stanowiska razem z osobą obsługiwaną. Prosimy o zastosowanie się do tych zasad dla dobra nas wszystkich - wyjaśnia rzeczniczka.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
JSW tonie, ZUS ratuje. Związkowcy: rząd milczy, podatnicy płacą za zarządzanie na ślepo
1480PKP Cargo planuje kolejne zwolnienia grupowe – pracę może stracić ponad 2400 pracowników. Spółka tłumaczy się restrukturyzacją
917JSW: wydobycie i sprzedaż powyżej planu. "Plan Strategicznej Transformacji przynosi efekty"
624Truskawkowy boom. Sprawdziliśmy ceny "letniego must-have" na Śląsku
610Od lipca tańszy gaz. URE zatwierdził nową taryfę
583Pociąg z Polski do Chorwacji pojedzie przez Śląsk. Przystanki m.in. w Katowicach i Rybniku
+14 / -0Bukmacherzy z Katowic już wiedzą, kto zostanie prezydentem? STS wskazuje faworyta
+9 / -4Nietypowe koszty uzyskania przychodu w działalności gospodarczej – które wydatki możesz zaliczyć do kosztów firmowych?
+3 / -0Wszystkie głosy w woj. śląskim policzone! Wiemy, na kogo głosowali mieszkańcy
+2 / -0Co z pociągiem Warszawa-Rybnik-Rijeka? Ministerstwo będzie wiedziało do końca maja
+2 / -0Dane GUS zaskoczyły. Inflacja w maju 2025 niższa niż prognozowano
0Żory stawiają na prąd, a nie wodór. Nowe autobusy elektryczne odmienią flotę BKM
0Płaca minimalna w 2026 roku: rządowa propozycja niższa niż postulaty związkowców
0JSW: wydobycie i sprzedaż powyżej planu. "Plan Strategicznej Transformacji przynosi efekty"
0Waloryzacja ZUS: wyższe składki, wyższe emerytury
0