Tramwaje Śląskie ogłosiły przetarg na wyłonienie generalnego wykonawcy prac przy budowie nowej linii tramwajowej w Katowicach. Nitka torów przebiegnie m.in. wiaduktem nad DTŚ i połączy dwie magistrale tramwajowe. Linia ma być wybudowana w 14 miesięcy.
Ogłoszony 15 września przetarg dotyczy budowy linii tramwajowej wzdłuż ul. Grundmanna w Katowicach.
W ramach tej inwestycji przewidziana została budowa ok. 1900 metrów toru pojedynczego uwzględniając również fragmenty torowisk na połączeniu nowej trasy z liniami biegnącymi w ul. Gliwickiej i wzdłuż ul. Chorzowskiej. Sam odcinek dwutorowej linii wzdłuż ul. Grundmanna ma nieco ponad 600 metrów długości. Platformy przystankowe przewidziane są na dwóch końcach budowanego odcinka w pobliżu skrzyżowań z ul. Chorzowską i ul. Gliwicką.
– Trasa zostanie poprowadzona wzdłuż ulicy Grundmanna - równolegle do jezdni po jej zachodniej stronie. Przewidziana jest budowa wiaduktu z dwutorową linią tramwajową nad Drogową Trasą Średnicową. Będzie to nowe przęsło wiaduktu, po zachodniej stronie istniejących przęseł – mówi Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie S.A.
Od początku założenie było takie, by stworzyć rozjazdy umożliwiające prowadzenie ruchu tramwajowego we wszystkich relacjach. Dlatego projekt przewiduje montaż rozjazdów we wszystkie strony, dzięki czemu tramwaj z ul. Grundmanna będzie mógł skręcić tak w lewo, jak i w prawo zarówno w ul. Gliwicką, jak i w linię wzdłuż ul. Chorzowskiej.
– Realizacja zadania ma na celu przede wszystkim poprawę oferty komunikacyjnej w centrum Katowic. Da ona możliwości urozmaicenia tras linii tramwajowych, dzięki połączeniu dwóch magistralnych ciągów komunikacyjnych oraz da możliwość uruchomienia linii śródmiejskiej – wyjaśnia Andrzej Zowada.
Dodatkowym efektem realizacji tej inwestycji będzie poprawa elastyczności ruchu tramwajowego, pozwalając np. na ominięcie odcinka zablokowanego wskutek kolizji, awarii czy innych niecodziennych wydarzeń.
Na oferty potencjalnych wykonawców spółka Tramwaje Śląskie S.A. czeka do 18.10.2021 r. Wybrany w postępowaniu przetargowym generalny wykonawca robót będzie miał 14 miesięcy od dnia podpisania umowy na wykonanie całości prac. Zadanie jest częścią „Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w perspektywie UE 2014-2020.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Remont gierkówki w woj. śląskim: przebudowa drugiego odcinka DK91 na finiszu
686Przy S1 w Bielsku-Białej ruszyła budowa największego parku handlowego w regionie
648Najlepsze inwestycje w Katowicach: znamy laureatów Rankingu Inwestycji 2023!
578Co dalej z CPK w Śląskiem? "Nikt nie podważa konieczności budowy linii Katowice-Ostrawa"
553Bariery formalne pokonane. Electromobility Poland ma zgodę na budowę fabryki Izery
544Ponad 200 mieszkań w sąsiedztwie Spodka. W Katowicach powstanie wieża mieszkaniowa
+3 / -0Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
+1 / -0Co dalej z CPK w Śląskiem? "Nikt nie podważa konieczności budowy linii Katowice-Ostrawa"
+0 / -1Najlepsze inwestycje w Katowicach: znamy laureatów Rankingu Inwestycji 2023!
+0 / -1Polska-amerykańska spółka wybuduje w Niemczech zakład recyklingu baterii
0Koniec z osuwiskiem pod Żywcem. Rusza naprawa fragmentu drogi S1 w Lalikach
0Katowice. Dziesiątki chętnych na mieszkania TBS na lodzie. Miasto przegrało w sądzie
0Remont za 9 mln zł. Szpital Murcki w Katowicach otworzył odnowiony budynek administracji
0Przy S1 w Bielsku-Białej ruszyła budowa największego parku handlowego w regionie
0
~szpryca 2021-09-16
09:25:30
przydałby się raczej tramwaj na południe Katowic