Po rozpoczęciu prac w katowickim Dębie, podpisana została umowa na przebudowę torowiska w kolejnej dzielnicy Katowic. Tym razem chodzi o Załęże, gdzie zmodernizowane zostanie torowisko od przystanku Wiśniowa do skrzyżowania z ul. Bracką. Prace mają potrwać do 6 miesięcy, a zrealizuje je krakowska firma KZN Rail.
W poniedziałek 13.06.2022 r. w Chorzowie Zarząd Spółki Tramwaje Śląskie S.A. oraz przedstawiciele firmy KZN Rail podpisali umowę, zgodnie z którą krakowska firma ma 6 miesięcy na realizację zadania.
Wydaje mi się, że to jedno z prostszych do realizacji zadań w naszym projekcie inwestycyjnym. Torowisko jest wydzielone, przebiega w miejscu, gdzie pod ziemią nie powinno być kolizji z obcą infrastrukturą, a do tego jest tu sporo miejsca wokół torowiska.Firma KZN Rail już nie raz pokazała, że jest solidnym wykonawcą, tym bardziej liczę na to, że prace w Załężu przebiegać będą sprawnie, szybko i przyniosą oczekiwany efekt – powiedział Bolesław Knapik, prezes Zarządu spółki Tramwaje Śląskie S.A.
Tym oczekiwanym efektem jest przede wszystkim znaczące ograniczenie hałasu, który jest uciążliwy dla okolicznych mieszkańców i podniesienie komfortu jazdy dla pasażerów tramwajów.
Odcinek dwutorowej linii tramwajowej przeznaczonej do przebudowy liczy ok. 760 m długości (tj. ok. 1.520 metrów toru pojedynczego). To fragment znajdujący się między zmodernizowanym w ramach poprzedniego projektu inwestycyjnego odcinkiem torowiska wzdłuż ul. Gliwickiej oraz przejazdem przez ul. Bracką.
Nowe torowisko wydzielone wykonane będzie w technologii podsypkowej na podkładach strunobetonowych z zastosowaniem wkładek wibroizolacyjnych i sprężystego montażu szyn. W rejonie przejść dla pieszych i przejazdu torowo-drogowego ułożone zostaną prefabrykowane płyty EPT, przebudowane zostaną perony przystankowe wraz z posadowieniem nowych wiat.
Przebudowa obejmie również system zasilania z podstacji Bracka, wymianę sieci trakcyjnej wraz z osprzętem, remont słupów trakcyjnych, wykonanie drenażu torowiska i przebudowę instalacji odwodnienia. Inwestycja będzie realizowana przy maksymalnym utrzymaniu ruchu tramwajowego po jednym torze.
Całość prac powinna zostać wykonana w terminie do 13.12.2022 r. Wartość podpisanej umowy wynosi ok. 9,3 mln zł netto (ok. 11,4 mln zł brutto).
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Remont gierkówki w woj. śląskim: przebudowa drugiego odcinka DK91 na finiszu
687Przy S1 w Bielsku-Białej ruszyła budowa największego parku handlowego w regionie
649Najlepsze inwestycje w Katowicach: znamy laureatów Rankingu Inwestycji 2023!
578Co dalej z CPK w Śląskiem? "Nikt nie podważa konieczności budowy linii Katowice-Ostrawa"
556Bariery formalne pokonane. Electromobility Poland ma zgodę na budowę fabryki Izery
544Ponad 200 mieszkań w sąsiedztwie Spodka. W Katowicach powstanie wieża mieszkaniowa
+3 / -0Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
+1 / -0Co dalej z CPK w Śląskiem? "Nikt nie podważa konieczności budowy linii Katowice-Ostrawa"
+0 / -1Najlepsze inwestycje w Katowicach: znamy laureatów Rankingu Inwestycji 2023!
+0 / -1Polska-amerykańska spółka wybuduje w Niemczech zakład recyklingu baterii
0Koniec z osuwiskiem pod Żywcem. Rusza naprawa fragmentu drogi S1 w Lalikach
0Katowice. Dziesiątki chętnych na mieszkania TBS na lodzie. Miasto przegrało w sądzie
0Remont za 9 mln zł. Szpital Murcki w Katowicach otworzył odnowiony budynek administracji
0Przy S1 w Bielsku-Białej ruszyła budowa największego parku handlowego w regionie
0