Ponad 200 uczestników, 4 wybitnych prelegentów, 4 wciągające bloki wykładowe oraz angażująca dyskusja panelowa – tak w skrócie wyglądała druga edycja konferencji Business Meeting Planner Summit 2024, która miała miejsce w czwartek, 18 stycznia, w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Spotkanie zgromadziło profesjonalistów odpowiedzialnych za organizację wydarzeń, reprezentujących zarówno korporacje, jak i przedsiębiorstwa z sektora MŚP. Uczestnicy zagłębili się w stan flow, poznali mechanizmy budowania trwałych relacji w dzisiejszym dynamicznym świecie oraz odkryli tajniki technik negocjacyjnych.
Reklama
Konferencja stanowiła platformę wymiany wiedzy i doświadczeń dla wszystkich zainteresowanych doskonaleniem praktyk związanych z planowaniem i realizacją spotkań biznesowych. Spotkanie rozpoczął Marcin Stolarz, prezes zarządu PTWP i gospodarz Międzynarodowego Centrum Kongresowego i Spodka w Katowicach. W swoim powitaniu podkreślił znaczenie sektora MICE dla lokalnej gospodarki, zaznaczając, że co roku organizatorzy i uczestnicy wydarzeń eventowych zostawiają w samych tylko Katowicach aż pół miliarda złotych.
Barbara Świderska, właścicielka agencji Dream Events i główna organizatorka Business Meeting Planner Summit 2024, serdecznie powitała gości konferencji, prelegentów oraz partnerów. W ramach przywitania przybliżyła historię konferencji, która po raz pierwszy, jeszcze w innym kształcie, została zorganizowana w 2015 roku. Ponadto zaprezentowała swój zespół, który pracował nad stworzeniem tego wyjątkowego wydarzenia.
W otwierającej części konferencji w stan flow wprowadziła uczestników Małgorzata Ohme, psycholożka, dziennikarka, prezenterka telewizyjna oraz współtwórczyni platformy dbania o dobrostan i zdrowie psychiczne pracowników. Ohme przywołując koncepcję stanu flow, sięgnęła po idee węgiersko-amerykańskiego psychologa Mihály'a Csíkszentmihály, który opisuje flow jako stan pomiędzy satysfakcją a euforią, wynikający z pełnego oddania się danej czynności.
Podczas swojego wystąpienia Małgorzata Ohme skupiła uwagę uczestników na kluczowych czynnikach wpływających na nasz dobrostan oraz przedstawiła, jak pielęgnować własny stan flow. Zaznaczyła, że to doświadczenie jest dostępne dla każdego, jednocześnie zachęcając do stworzenia warunków sprzyjających temu wyjątkowemu doświadczeniu w dowolnej dziedzinie życia.
Wprowadzenie w stan flow zwieńczyła prezentacja instalacji artystycznej autorstwa młodej artystki, Alicji Szopy, uczennicy Zespołu Szkół Artystyczno-Projektowych w Tarnowskich Górach na kierunku film i fotografia. Dodatkowo uczestnicy mieli okazję sami poczuć się jak artyści, gdy przygotowano dla nich zadanie w formie kolorowanek.
W relacjach najważniejsze jest zaczęcie od samego siebie – zaznaczyła w swojej prezentacji Marzena Jankowska, psychoterapeutka, psycholożka zdrowia i biznesu, przedsiębiorczyni oraz twórczyni Akademii Rozwoju Osobistego w Wyższej Szkole Bankowej.
Z ogromnym zaangażowaniem dzieliła się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi inicjowania procesu budowania odporności psychicznej.
W swojej inspirującej prezentacji omówiła nie tylko postawy, ale także skuteczne narzędzia komunikacyjne, które wspierają rozwijanie i utrzymywanie zdrowych relacji. Podczas zakończenia Marzena Jankowska podkreśliła szczególną ważność dowartościowywania drugiego człowieka. Wskazała, że taki gest nie tylko wzmacnia poczucie własnej wartości, ale również działa wspierająco i angażująco, tworząc solidną podstawę dla harmonijnych i pełnych zrozumienia relacji.
W tętniącym życiem świecie biznesu, gdzie każdy kontakt zakupowy i sprzedażowy jest kluczowym momentem, odpowiedzi na pytania o skuteczność, istotę negocjacji i motywacje przybliżył uczestnikom Roman Kawszyn – ceniony trener handlowców, lider i inspirujący mówca motywacyjny. W dzisiejszym dynamicznym świecie, nazwanym akronimem VUCA (Volatility, Uncertainty, Complexity, Ambiguity), strategie mentalne stają się nieodzownym narzędziem radzenia sobie z wyzwaniami i osiągania sukcesu.
VUCA, czyli środowisko charakteryzujące się wysoką zmiennością, niepewnością, złożonością i wieloznacznością, stawia przed nami nowe wyzwania. Roman Kawszyn zaproponował własną interpretację tego skrótu, którą definiuje jako Vision (spojrzenie na to, co robisz), Understanding (zrozumienie, przekonania), Clarity (jasność w pozytywnym nastawieniu) oraz Agility (elastyczność i trening umiejętności). To dla niego kluczowe elementy dostosowania się do dzisiejszego, dynamicznego i nieprzewidywalnego świata biznesu.
Niezwykle istotnym punktem programu konferencji był panel dyskusyjny poprowadzony przez Magdalenę Kondas, doświadczoną redaktorkę naczelną serwisu MeetingPlanner.pl. Uczestnicy panelu, reprezentujący trzy kluczowe perspektywy – klienta, agencji oraz dostawcy usług – dzielili się swoimi cennymi doświadczeniami z obszaru flow, budowania relacji, zaufania i negocjacji, zwłaszcza w kontekście organizacji wydarzeń. Panelistami byli Barbarę Świderską – właścicielkę agencji Dream Events, Anna Tronina – rzeczniczka prasowa PWiK Sp. z o.o. w Tarnowskich Górach, Sebastian Gronet – project manager z Silesia Convention Bureau, Eliza Kozica-Kamińska z MPI Poland Chapter oraz Kamil Maciąg - dyrektor Centralnego Działu Sprzedaży i Marketingu Hoteli Arche.
Podsumowania konferencji Business Meeting Planner Summit 2024 podjął się Andrzej Silczuk, doktor nauk medycznych, lekarz psychiatra, wykładowca i edukator, twórca podcastu „Andrzej Silczuk Podcast”. Silczuk podkreślił, że flow to stan okołomedytacyjny, dostępny dla każdego. Ponadto zwrócił uwagę uczestnikom, że każdy z nich, w trakcie tej kilkugodzinnej konferencji pełnej interakcji, nowej wiedzy i inspiracji, tworzy doświadczenie, które go zmieni.
Spotkanie poprowadził Marcin Orocz, lider biznesowy, hartownik i mentor, ale przede wszystkim pasjonat, który potrafi zainspirować i prowadzić innych do sukcesu.
Uczestnicy konferencji Business Meeting Planner Summit 2024 nie tylko aktywnie uczestniczyli w wykładach i panelach dyskusyjnych, ale także wzięli udział w grze online „Opowieść (nie)Wigilijna”. Ta nietypowa aktywność wprowadziła uczestników w klimat zimowej przygody, sprawiając, że konferencja stała się nie tylko źródłem wiedzy, ale także fascynującym wyzwaniem.
Dodatkowym punktem programu konferencji była wycieczka po Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach, która dostarczyła uczestnikom niezapomniane wrażenia związane z nowoczesnością i funkcjonalnością tego miejsca.
Wyjątkowym zwieńczeniem całego wydarzenia był koncert muzyki klasycznej, wykonany przez dziecięco-młodzieżowej orkiestry kameralnej Śląskie Smyki, dodając nutę artystycznego piękna i emocji kończącemu się spotkaniu.
Partnerami wydarzenia byli: Międzynarodowe Centrum Kongresowe, Catering24, Silesia Convention Bureau, MPI Poland Chapter, Arche Hotele, MeetingPlanner.pl, Suntago, Śląskie Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera, Województwo Śląskie, BelMon Resort, Best Western Hotels & Resorts oraz Vidme.
Partnerami medialnymi wydarzenia byli: OOH Magazine, Business Hub, MeetingPlanner.pl, Śląski Biznes.pl, Think Mice oraz Sprawny.Marketing.
Druga edycja konferencji Business Meeting Planner Summit 2024 była wyjątkowym wydarzeniem, przynoszącym ogromną dawkę inspiracji, wiedzy oraz nowych perspektyw dla uczestników. Organizatorem konferencji była agencja Dream Events.
Tagi: Business Meeting Planner Summit 2024, patronaty śląskibiznes.pl, Międzynarodowe Centrum kongresowe Katowice, MCK
Obserwuj nasz serwis na:
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Dostarczył 7 tys. tramwajów dla polskich miast. Zakład Alstom w Chorzowie obchodzi 160 lat
+2 / -0Czy biznes i samorząd to zgrany duet? KSSE zaprasza na Świąteczny Booster dla biznesu
+1 / -0Znamy laureatów XVI edycji konkursu Innowator Śląska
+1 / -0Katowice, Czeladź i Ożarowice najwyżej w Rankingu Gmin Województwa Śląskiego 2024
+1 / -0Katowizje 2024 – Katowice po raz piąty wyłoniły liderów odpowiedzialnego biznesu
+1 / -0Szanowny Czytelniku!
Chcemy dostarczać Ci coraz lepsze materiały dziennikarskie i udoskonalać funkcje naszego serwisu. Do tego są nam potrzebne Twoje zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twoich potrzeb. Dzięki nim możemy pozyskiwać środki na rozwój naszego portalu. Dlatego poniżej przedstawiamy Ci informacje dotyczące naszej polityki bezpieczeństwa i przysługujących ci praw:
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”).
Informujemy, iż: administratorem Twoich danych osobowych będzie TuPolska Sp. z o.o. z siedzibą w Rybniku, ul. 3 Maja 30, 44-200 Rybnik.
Wyznaczyliśmy Inspektora ochrony danych, z którym kontakt jest możliwy za pomocą adresu e-mailowego: [email protected].
Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu:
Dane osobowe mogą być udostępniane organom państwowym na ich żądanie na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, lub innym osobom i podmiotom współpracującym- tj. podwykonawcom świadczącym na naszą rzecz usługi, w szczególności usługi informatyczne, prawne, inne usługi pomocnicze (na podstawie zawartych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych).
Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania zgody. A w przypadku zbierania danych dla celów dokonywania analiz i badań statystycznych do czasu zgłoszenia skutecznego sprzeciwu.
Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych (od 25 maja 2018), prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z Inspektorem ochrony danych
Masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne aczkolwiek niezbędne do świadczenia usług na Twoją rzecz. Brak podania danych uniemożliwi nam świadczenie usług.
Twoje dane osobowe są przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania. Konsekwencją takiego przetwarzania będzie prowadzenia działań marketingowych oraz handlowych dopasowanych do Twoich potrzeb i zainteresowań.
W związku z powyższym prosimy o zaznaczenie pola: „zgadzam się”, w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych (w tym analizowanie oraz profilowanie w celach marketingowych) przez TuPolska Sp. z o.o. Dane osobowe zbierane są w ramach korzystania z usług, ze stron internetowych oraz zapisywanych w plikach cookies.
Zostałem/am zapoznany/a z pouczeniem dotyczącym z prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Przyjmuję do wiadomości, że mogę w dowolnym momencie wycofać tę zgodę. Wycofanie przeze mnie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie mojej zgody przed jej wycofaniem