Polecamy na Śląsku

Gigant z USA stawia na system z Katowic. Program dba o zyski sieci Burger King czy McDonald's

2019-12-19, Autor: tora

Programiści z Netizens stworzyli system MovStat, który został wdrożony już w stu restauracjach szybkiej obsługi na terenie Stanów Zjednoczonych i Europy. Wszystko w ramach współpracy firmy z Katowic z amerykańską spółką DTiQ. To potentat specjalizujący się w rozwiązaniach informatycznych zapobiegających stratom w sektorze restauracji sieciowych. Jaką rolę spełnia polskie oprogramowanie m.in. w Burger Kingu i McDonald’s?

Reklama

DTiQ jest twórcą kompleksowych narzędzi software’owych dla firm z branży restauracyjnej i handlu detalicznego. To inteligentne systemy monitorowania i analizy danych, dzięki którym przedsiębiorstwa mogą zapobiegać stratom, usprawnić procesy wewnętrzne i tym samym zwiększyć sprzedaż. W swoim portfolio amerykański gigant ma już ponad 42 tysięcy klientów, w tym tak znane marki jak KFC, Subway, Hard Rock Cafe czy wspomniane McDonald’s i Burger King. 

Jak oprogramowanie ze Śląska stało się częścią wielkiej machiny?

Firma DTiQ jest jednym z liderów na rynku USA, ale jej celem jest zasięg globalny. Działają dwutorowo - oprócz nowych lokalizacji stawiają na wzbogacenie swoich usług o kolejne funkcjonalności. Jedną z nich jest właśnie MovStat, czyli autorski produkt programistów i inżynierów z Netizens, który finalnie okazał się idealnym kandydatem do rozbudowy portfolio Amerykanów. System MovStat analizuje anonimowe dane o ruchu osób w miejscach publicznych.

- Nasze rozwiązanie bazuje na strumieniach wideo z kamer, które na bieżąco są konwertowane w liczby. Następnie dane przybierają postać statystyk, w formie intuicyjnych oraz miłych dla oka wizualizacji. W przypadku branży restauracyjnej MovStat oferuje analizę ruchu w różnych porach dnia, pokazuje aktualną długość kolejki oraz - niezwykle ważny z perspektywy placówek typu quick service restaurants - średni czasu obsługi klienta. Dzięki takim informacjom manager może reagować w czasie rzeczywistym, ale też wyciągać wnioski biznesowe w dłuższej perspektywie - zaznacza Witold Kempa, prezes Netizens. 

Współpraca obu firm rozpoczęła się już pod koniec 2018 roku. Po fazie wstępnych testów i pilotaży oraz podpisaniu umowy, w lipcu nastąpiło zakończenie kilkumiesięcznego procesu integracji oprogramowania Netizens z platformą DTiQ. Wtedy też MovStat oficjalnie dołączył do oferty sprzedażowej Amerykanów. Dzięki niemu firma zyskała nowych klientów, a także urozmaiciła aktualny pakiet. - Wdrożyliśmy MovStat w celu poszerzenia portfolio produktów i dodania analizy wideo do naszej platformy. Zespół Netizens zaimplementował swoje oprogramowanie na naszej istniejącej infrastrukturze sprzętowej, dzięki czemu może cały czas korzystać z zainstalowanych już kamer - wyjaśnia Zachary Zoulias, Vice President of Product Management w DTiQ. 

Pierwsze sto lokalizacji 

Usługa jest stale rozwijana przez polskich programistów. Obecnie z systemu Netizens korzysta już 100 placówek w Stanach Zjednoczonych, Hiszpanii i Polsce. Wśród nich są między innymi Burger King, McDonald’s, Subway oraz US Polo, w którym jedna realizacja ma miejsce na kultowym nowojorskim Times Square. Podpisana umowa zakłada w pierwszym etapie współpracy wdrożenie pół tysiąca lokalizacji i wszystko wskazuje na to, że cel zostanie zrealizowany.

- Produkt Netizens dał nam ogromną przewagę konkurencyjną. Wzbogacili nasze rozwiązania o analizę ruchu i wykrywanie długich kolejek. Dla przykładu, przy zbyt długiej kolejce, oprogramowanie może wysyłać alerty informujące o tym pracowników sklepu - podkreśla Zachary Zoulias

Korzystają też Katowice Airport czy galerie w Polsce

Sam MovStat wykorzystywany jest przede wszystkim w branży retail, ale znalazł także zastosowanie m.in. na Katowice Airport, w punktach obsługi klienta oraz galeriach handlowych w Polsce. Jego wielozadaniowość została dostrzeżona również w krajach Bliskiego Wschodu, gdzie na początku przyszłego roku planowane są pierwsze pilotaże. 

Netizens to software house, który jest dostawcą rozwiązań programistycznych i inżynierskich dla agencji interaktywnych, startupów oraz klientów, którzy stawiają na innowacje w marketingu.

Oceń publikację: + 1 + 5 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.