Polecamy na Śląsku

Gigant z USA stawia na system z Katowic. Program dba o zyski sieci Burger King czy McDonald's

2019-12-19, Autor: tora

Programiści z Netizens stworzyli system MovStat, który został wdrożony już w stu restauracjach szybkiej obsługi na terenie Stanów Zjednoczonych i Europy. Wszystko w ramach współpracy firmy z Katowic z amerykańską spółką DTiQ. To potentat specjalizujący się w rozwiązaniach informatycznych zapobiegających stratom w sektorze restauracji sieciowych. Jaką rolę spełnia polskie oprogramowanie m.in. w Burger Kingu i McDonald’s?

Reklama

DTiQ jest twórcą kompleksowych narzędzi software’owych dla firm z branży restauracyjnej i handlu detalicznego. To inteligentne systemy monitorowania i analizy danych, dzięki którym przedsiębiorstwa mogą zapobiegać stratom, usprawnić procesy wewnętrzne i tym samym zwiększyć sprzedaż. W swoim portfolio amerykański gigant ma już ponad 42 tysięcy klientów, w tym tak znane marki jak KFC, Subway, Hard Rock Cafe czy wspomniane McDonald’s i Burger King. 

Jak oprogramowanie ze Śląska stało się częścią wielkiej machiny?

Firma DTiQ jest jednym z liderów na rynku USA, ale jej celem jest zasięg globalny. Działają dwutorowo - oprócz nowych lokalizacji stawiają na wzbogacenie swoich usług o kolejne funkcjonalności. Jedną z nich jest właśnie MovStat, czyli autorski produkt programistów i inżynierów z Netizens, który finalnie okazał się idealnym kandydatem do rozbudowy portfolio Amerykanów. System MovStat analizuje anonimowe dane o ruchu osób w miejscach publicznych.

- Nasze rozwiązanie bazuje na strumieniach wideo z kamer, które na bieżąco są konwertowane w liczby. Następnie dane przybierają postać statystyk, w formie intuicyjnych oraz miłych dla oka wizualizacji. W przypadku branży restauracyjnej MovStat oferuje analizę ruchu w różnych porach dnia, pokazuje aktualną długość kolejki oraz - niezwykle ważny z perspektywy placówek typu quick service restaurants - średni czasu obsługi klienta. Dzięki takim informacjom manager może reagować w czasie rzeczywistym, ale też wyciągać wnioski biznesowe w dłuższej perspektywie - zaznacza Witold Kempa, prezes Netizens. 

Współpraca obu firm rozpoczęła się już pod koniec 2018 roku. Po fazie wstępnych testów i pilotaży oraz podpisaniu umowy, w lipcu nastąpiło zakończenie kilkumiesięcznego procesu integracji oprogramowania Netizens z platformą DTiQ. Wtedy też MovStat oficjalnie dołączył do oferty sprzedażowej Amerykanów. Dzięki niemu firma zyskała nowych klientów, a także urozmaiciła aktualny pakiet. - Wdrożyliśmy MovStat w celu poszerzenia portfolio produktów i dodania analizy wideo do naszej platformy. Zespół Netizens zaimplementował swoje oprogramowanie na naszej istniejącej infrastrukturze sprzętowej, dzięki czemu może cały czas korzystać z zainstalowanych już kamer - wyjaśnia Zachary Zoulias, Vice President of Product Management w DTiQ. 

Pierwsze sto lokalizacji 

Usługa jest stale rozwijana przez polskich programistów. Obecnie z systemu Netizens korzysta już 100 placówek w Stanach Zjednoczonych, Hiszpanii i Polsce. Wśród nich są między innymi Burger King, McDonald’s, Subway oraz US Polo, w którym jedna realizacja ma miejsce na kultowym nowojorskim Times Square. Podpisana umowa zakłada w pierwszym etapie współpracy wdrożenie pół tysiąca lokalizacji i wszystko wskazuje na to, że cel zostanie zrealizowany.

- Produkt Netizens dał nam ogromną przewagę konkurencyjną. Wzbogacili nasze rozwiązania o analizę ruchu i wykrywanie długich kolejek. Dla przykładu, przy zbyt długiej kolejce, oprogramowanie może wysyłać alerty informujące o tym pracowników sklepu - podkreśla Zachary Zoulias

Korzystają też Katowice Airport czy galerie w Polsce

Sam MovStat wykorzystywany jest przede wszystkim w branży retail, ale znalazł także zastosowanie m.in. na Katowice Airport, w punktach obsługi klienta oraz galeriach handlowych w Polsce. Jego wielozadaniowość została dostrzeżona również w krajach Bliskiego Wschodu, gdzie na początku przyszłego roku planowane są pierwsze pilotaże. 

Netizens to software house, który jest dostawcą rozwiązań programistycznych i inżynierskich dla agencji interaktywnych, startupów oraz klientów, którzy stawiają na innowacje w marketingu.

Oceń publikację: + 1 + 5 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Wziąłbyś L4 na wypalenie zawodowe?






Oddanych głosów: 590