Branża deweloperska ma za sobą wyjątkowo trudny rok. I choć sytuacja wraca do normy, inwestorzy chętnie sięgają po marketingowe sposoby wsparcia procesu sprzedaży.
Środki na promocję inwestycji stanowią obowiązkową pozycję w budżetach deweloperów. Pomimo dużego zainteresowania ze strony klientów, trudno oczekiwać, że chętni na nowe mieszkania i domy znajdą się sami. Aby skutecznie do nich dotrzeć, należy zaplanować działania marketingowe. Ich celem powinno być nie tylko informowanie o inwestycji, ale co ważniejsze, wzbudzanie zaufania, które przekona zainteresowanych do skorzystania właśnie z tej, a nie innej oferty.
– By zbudować markę dewelopera godną zaufania, od samego początku warto położyć nacisk na dotrzymywanie zobowiązań, na przykład terminów realizacji projektu czy innych ustaleń. Jednak nawet gdy zdarzają się opóźnienia, należy dbać o przejrzystość komunikacji, co jest wyrazem szacunku wobec klienta. Trzeba też słuchać klientów, nawet wtedy, kiedy zgłaszają krytyczne uwagi, bo to, co mówią, może pomóc w uniknięciu wpadek w przyszłości – mówi Joanna Rechnio, dyrektor operacyjna agencji marketingowej 4People.
Sektor deweloperski podlega wielu czynnikom, które sprawiają, że sytuacja w branży jest niezwykle dynamiczna. Inwestorzy konfrontują się ze zmianami przepisów, okresowymi wahaniami płynności łańcucha dostaw materiałów budowlanych, czy odpływem pracowników. W natłoku spraw do załatwienia, łatwo o utratę marketingowej czujności. Co zrobić, żeby trzymać wysoki poziom działań promocyjnych?
– Naszym klientom radzę, aby byli na bieżąco z trendami na rynku nieruchomości. Obecnie dostęp do wielu informacji jest otwarty i stosunkowo prosty. Takie firmy, jak Otodom wraz z ThinkCo udostępniają raporty dotyczące potrzeb klientów i ich preferencji, a większe portale oferują twarde dane rynkowe. Na ich bazie można zwinnie i szybko dostosować swój marketing do sytuacji. Osobna kwestia to skuteczna strona internetowa, która eksponuje atuty inwestycji i produktów. Koniecznie w wersji mobilnej, ponieważ prawie 90% wejść odbywa się poprzez smartfony. Kluczowa jest tu kwestia łatwego i szybkiego kontaktu z wielu miejsc na stronie – podpowiada ekspertka z agencji 4People.
W promocji nieruchomości na sprzedaż ważną rolę odgrywają obrazki. Atrakcyjne wizualizacje pokazują efekt końcowy na długo przed faktycznym oddaniem domów czy apartamentów do użytku. Dotyczy to zarówno grafik ilustrujących sam budynek, jak i przykładowych projektów wnętrz. To silny magnes, który przyciąga uwagę klientów.
– W wizualizacjach potencjalni kupcy widzą miejsce, które w niedalekiej przyszłości stanie się ich domem. Przeglądając je na stronie internetowej lub w mediach społecznościowych nabierają przekonania, że nie kupują przysłowiowych czterech ścian, lecz własną wymarzoną przestrzeń. Aby przygotować dobre grafiki, trzeba pomysłu, który pokaże potencjał lokalu i zachwyci odbiorców oryginalnymi rozwiązaniami. Grubo ciosane wizualizacje psują efekt, a czasami wręcz poddają w wątpliwość profesjonalizm inwestora – mówi Wiesława Brzezina-Klocek z rybnickiego biura projektowania wnętrz Lovti.
Choć trudno sobie wyobrazić promocję inwestycji bez atrakcyjnej strony internetowej, skuteczna sprzedaż wymaga strategicznego podejścia.
– Ważne dziś jest również to, żeby mieć pełny plan marketingowo-sprzedażowy oparty o różne kanały komunikacji. Rekomenduję zainstalowanie pełnej analityki Google Analytics 4 oraz CRM. Dzięki temu zyskujemy możliwość weryfikacji realizowanych kampanii w perspektywie miesiąca i kwartału. Dane pokazują, które z działań marketingowych sprzedają, co działa, ale też co wymaga modyfikacji i przesunięcia środków – dodaje Joanna Rechnio.
Marketing dla branży deweloperskiej i budowlanej będzie jednym z tematów konferencji „Profesjonaliści rynku nieruchomości”, która odbędzie się 27 września 2023 roku w Rybniku. Zapisy na wydarzenie https://konferencja-lovti.konfeo.com/pl/groups
Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal ŚląskiBiznes.pl.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Katowice, Czeladź i Ożarowice najwyżej w Rankingu Gmin Województwa Śląskiego 2024
625Katowizje 2024 – Katowice po raz piąty wyłoniły liderów odpowiedzialnego biznesu
493Znamy laureatów XVI edycji konkursu Innowator Śląska
379Event Upgrade Your Business vol. 60: Porażka to nie koniec
273Świąteczny Startup Fest w Bielsku-Białej - zaprasza Startup Podbeskidzie
36Dostarczył 7 tys. tramwajów dla polskich miast. Zakład Alstom w Chorzowie obchodzi 160 lat
+2 / -0Czy biznes i samorząd to zgrany duet? KSSE zaprasza na Świąteczny Booster dla biznesu
+1 / -0Znamy laureatów XVI edycji konkursu Innowator Śląska
+1 / -0Katowice, Czeladź i Ożarowice najwyżej w Rankingu Gmin Województwa Śląskiego 2024
+1 / -0Katowizje 2024 – Katowice po raz piąty wyłoniły liderów odpowiedzialnego biznesu
+1 / -0Świąteczny Startup Fest w Bielsku-Białej - zaprasza Startup Podbeskidzie
0Event Upgrade Your Business vol. 60: Porażka to nie koniec
0Znamy laureatów XVI edycji konkursu Innowator Śląska
0Katowice, Czeladź i Ożarowice najwyżej w Rankingu Gmin Województwa Śląskiego 2024
0Katowizje 2024 – Katowice po raz piąty wyłoniły liderów odpowiedzialnego biznesu
0