Polecamy na Śląsku

"Życzymy końca kataru". Browar z Żywca trzyma kciuki za zdrowie Argentyńczyków

Author profile image 2022-11-30, Autor: Magdalena Zmysłowska

Już dziś "biało-czerwonych" czeka decydujące starcie na piłkarskich mistrzostwach świata w Katarze. Rywalem Polaków będzie Argentyna. Początek meczu o 20:00 - do tej chwili czas odlicza wielu z nas. I dokładnie do tej samej godziny zabawna będzie nowa kampania reklamowa Grupy Żywiec. Zobaczcie, o co chodzi.

Reklama

Podium dla Waszych marketingowców! - piszą z entuzjazmem internauci pod postem na facebookowym profilu marki Żywiec. 

Chodzi o kreatywną kampanię związaną z toczącymi się mistrzostwami świata w piłce nożnej.

Mundial 2022. "Chce się Ż" po nowemu

Grupa wykorzystała swoje popularne hasło reklamowe do wsparcia polskich piłkarzy przed dzisiejszym meczem z Argentyną.

Buenos Żartes - piszą żartobliwie twórcy posta. - Argentyńczykom życzymy końca kataru.

Zabawna gra językowa jest oczywiście parafrazą popularnego "Chce się Ż", które od lat stanowi rozpoznawalne hasło marki Żywiec.

Udostępniony 29 listopada post cieszy został doceniony przez kibiców i cieszy się ogromną popularnością. Na niespełna 6 godzin przed ważnym dla Polski meczem ma już niemal 2,5 tysiąca udostępnień i prawie 25 tysięcy polubień.

Humorystyczne nawiązania do aktualnych wydarzeń dźwignią marketingu

Nowe hasło reklamowe Grupy Żywiec, specjalnie dla ŚląskiegoBiznesu.pl, komentuje dr Krystian Dudek, specjalista z zakresu PR i reklamy, Pełnomocnik Rektor Akademii WSB ds. strategii komunikacji i PR, właściciel Instytutu Publico.

Dobra reklama bazuje na emocjach, które są najskuteczniejszym nośnikiem przekazu - mówi dr Krystian Dudek w rozmowie z redakcją. - W przypadku Real Time Marketingu, czyli działań w czasie rzeczywistym, dźwignią jest umiejętne (często humorystyczne) odniesienie się do wydarzeń znanych i angażujących opinię publiczną.

Nasz rozmówca zaznacza, że działania Grupy Żywiec to wyższa szkoła jazdy - bazująca na umiejętności szybkiego wyłapania odpowiedniego kontekstu i sformułowaniu błyskotliwego przekazu, który wywołuje reakcje generującą zasięgi.

Gra warta jest świeczki, bo w zasadzie bez budżetu można uzyskać ogromne zasięgi - zaznacza. - Trzeba jednak wyprzedzić konkurencję i zrobić to ze smakiem, by przekaz wywoływał oczekiwane reakcje.

Dr Krystian Dudek przyznaje, że marka Żywiec - w kontekście dzisiejszego meczu Polska - Argentyna - zrobiła to bardzo dobrze. Wykorzystała niepowtarzalny moment i masowe zainteresowanie meczem.

Można powiedzieć, że zdobyła też dodatkowe punkty, ponieważ produkty ich marki towarzyszą kibicom w trakcie mundialu. Zatem grupa docelowa ich marki doskonale zrozumie przekaz, doceni żart i niewykluczone, że powtórzy slogan reklamy w trakcie meczu - dodaje specjalista.

Specjalista ds PR: Żywiec stworzył lekki, świeży przekaz dla kibiców

Zdaniem właściciela Instytutu Publico taka forma reklamy jest niejako wpisana w działania Grupy Żywiec.

Inna sprawa to fakt, że Żywiec, który kojarzony jest z reklamami bazującymi na grze słów, a szczególnie wykorzystaniu litery Ż - musi stale kreatywnie poszukiwać kolejnych skojarzeń i sloganów, których zasób mógłby wydawać się ograniczony - wyjaśnia. - Tym bardziej sformułowanie Buenos Żartes i życzenia końca kataru dla Argentyńczyków odbieramy jako lekki, świeży przekaz wpisujący się idealnie w nastroje kibiców.

A jako kibice życzymy sobie, by piłkarze byli w równie dobrej formie, co autorzy reklamy tego złotego napoju - podsumowuje specjalista.

Jak Wam się podoba hasło Grupy Żywiec? Też trzymacie kciuki za zdrowie Argentyńczyków?

Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 1

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Blokada miliardów z UE. Kto ma rację?



Oddanych głosów: 455

Prezentacje firm