Górnośląsko – Zagłębiowska Metropolia zamówiła 300 autobusów elektrycznych w ramach przedsięwzięcia Polski E-Bus. Jest pod tym względem liderem w kraju. Ale GZM liczy na więcej.
Program Polski E-bus zakłada, że do 2025 roku powstanie polski rynek autobusów elektrycznych o wartości co najmniej 2,5 mld zł rocznie. Do tego czasu na ulice ma wyjechać nawet 1000 autobusów elektrycznych.
300 autobusów kupuje Górnośląsko – Zagłębiowska Metropolia. - Jesteśmy liderem jeżeli chodzi o zamówienie. Trafi do nas blisko jedna trzecia autobusów – mówi Kazimierz Karolczak, przewodniczący Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.
Jednak GZM liczy na znacznie więcej. - Lobbujemy za tym, aby duża część pracy śląskich naukowców, pracy małych i średnich przedsiębiorstw ulokowanych w metropolii mogła zostać wykorzystana, lub docelowo ulokowana produkcja komponentów. Zamawiamy, jesteśmy kupującym, ale to trochę jak się negocjuje kontrakty z Amerykanami - kupimy od was samoloty, ale musi u nas powstać fabryka – chcielibyśmy, żeby to w mniejszej skali działało w przypadku e-busu – dodaje Kazimierz Karolczak.
Program E-bus - Polski Autobus Elektryczny zakłada dynamiczny rozwój polskiej gospodarki w segmencie produkcji autobusów elektrycznych. Polskie firmy, produkujące już dzisiaj autobusy elektryczne cieszące się dobrą opinią użytkowników w Polsce, Europie i na świecie, mają szansę stać się liderami w tym obszarze.
Jak podaje Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii program wpisuje się w światowy trend związany z rozwojem elektromobilności, oznacza skoncentrowanie się na przyszłościowej technologii oraz niesie ze sobą szereg korzyści dla kraju, mieszkańców miast, użytkowników transportu miejskiego oraz jego operatorów.
Program E-bus ma przynieść cztery zasadnicze korzyści:
1. Rozwój rynku w Polsce wykorzystującego innowacyjne technologie, o długofalowym potencjale wzrostowym na całym świecie.
2. Poprawa jakości życia w miastach poprzez: zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza (brak emisji spalin) oraz znaczące obniżenie poziomu hałasu wytwarzanego przez transport miejski.
3. Rozwój firm oraz potencjału naukowo-badawczego w segmencie autobusów elektrycznych.
4. Mniejsze TCO (Total Cost of Ownership) transportu miejskiego liczone dla całego cyklu życia autobusu (10-15 lat).
Czy Waszym zdaniem program Polski E-Bus się powiedzie?
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Znamy laureatów XVI edycji konkursu Innowator Śląska
496Event Upgrade Your Business vol. 60: Porażka to nie koniec
416Biznes a samorząd - związek z miłości czy z rozsądku? Za nami Świąteczny Booster KSSE
379Przedsiębiorstwa Fair Play 2024 wyłonione. Wśród laureatów firmy ze śląskiego (foto)
325Świąteczny Startup Fest w Bielsku-Białej - zaprasza Startup Podbeskidzie
323Przyjechał do Katowic "robić Japonię". Otwiera już drugi lokal dla fanów azjatyckich smaków
+2 / -0Biznes a samorząd - związek z miłości czy z rozsądku? Za nami Świąteczny Booster KSSE
+1 / -0Czy biznes i samorząd to zgrany duet? KSSE zaprasza na Świąteczny Booster dla biznesu
+1 / -0Znamy laureatów XVI edycji konkursu Innowator Śląska
+1 / -0Katowice, Czeladź i Ożarowice najwyżej w Rankingu Gmin Województwa Śląskiego 2024
+1 / -0Ekolaury rozdane. Na liście laureatów firmy ze śląskiego
0Idealna praca dla Ciebie, czyli jaka? Weź udział w badaniu i wygraj atrakcyjne nagrody
0Przedsiębiorstwa Fair Play 2024 wyłonione. Wśród laureatów firmy ze śląskiego (foto)
0Katowice zapraszają na spotkanie poświęcone rozwijaniu startupów w zdrowiu
0Przyjechał do Katowic "robić Japonię". Otwiera już drugi lokal dla fanów azjatyckich smaków
0