Polecamy na Śląsku

300 e-busów dla Metropolii. Będzie też off-set?

2018-10-26, Autor: tora

Górnośląsko – Zagłębiowska Metropolia zamówiła 300 autobusów elektrycznych w ramach przedsięwzięcia Polski E-Bus. Jest pod tym względem liderem w kraju. Ale GZM liczy na więcej.

Program Polski E-bus zakłada, że do 2025 roku powstanie polski rynek autobusów elektrycznych o wartości co najmniej 2,5 mld zł rocznie. Do tego czasu na ulice ma wyjechać nawet 1000 autobusów elektrycznych.

Reklama

300 autobusów kupuje Górnośląsko – Zagłębiowska Metropolia. - Jesteśmy liderem jeżeli chodzi o zamówienie. Trafi do nas blisko jedna trzecia autobusów – mówi Kazimierz Karolczak, przewodniczący Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Jednak GZM liczy na znacznie więcej. - Lobbujemy za tym, aby duża część pracy śląskich naukowców, pracy małych i średnich przedsiębiorstw ulokowanych w metropolii mogła zostać wykorzystana, lub docelowo ulokowana produkcja komponentów. Zamawiamy, jesteśmy kupującym, ale to trochę jak się negocjuje kontrakty z Amerykanami - kupimy od was samoloty, ale musi u nas powstać fabryka – chcielibyśmy, żeby to w mniejszej skali działało w przypadku e-busu – dodaje Kazimierz Karolczak.

Program E-bus - Polski Autobus Elektryczny zakłada dynamiczny rozwój polskiej gospodarki w segmencie produkcji autobusów elektrycznych. Polskie firmy, produkujące już dzisiaj autobusy elektryczne cieszące się dobrą opinią użytkowników w Polsce, Europie i na świecie, mają szansę stać się liderami w tym obszarze.

Jak podaje Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii program wpisuje się w światowy trend związany z rozwojem elektromobilności, oznacza skoncentrowanie się na przyszłościowej technologii oraz niesie ze sobą szereg korzyści dla kraju, mieszkańców miast, użytkowników transportu miejskiego oraz jego operatorów.

Program E-bus ma przynieść cztery zasadnicze korzyści:
1. Rozwój rynku w Polsce wykorzystującego innowacyjne technologie, o długofalowym potencjale wzrostowym na całym świecie.
2. Poprawa jakości życia w miastach poprzez: zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza (brak emisji spalin) oraz znaczące obniżenie poziomu hałasu wytwarzanego przez transport miejski.
3. Rozwój firm oraz potencjału naukowo-badawczego w segmencie autobusów elektrycznych.
4. Mniejsze TCO (Total Cost of Ownership) transportu miejskiego liczone dla całego cyklu życia autobusu (10-15 lat).

Czy Waszym zdaniem program Polski E-Bus się powiedzie?

Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.