Śląski Biznes na weekend

Influencerzy wykorzystują coronawirus jako wabik marketingowy

2020-02-07, Autor: Monika Taranczewska

Od dawna wiadomo, że internet to potęga, tak samo jak wytworzeni na jej potrzeby influencerzy, którzy z dnia na dzień stają się popularni w mediach społecznościowych. Co chwilę też pojawiają się nowe trendy, dzięki którym ich profile zyskują nowych obserwujących, a co za tym idzie zwiększa się też liczba ich dotychczasowych współprac z firmami. W tym przypadku również tak jest. Nowym trendem bowiem okazał się hasztag #coronavirus, którym oznaczają zdjęcia nawet jeśli nie mają nic z tym wspólnego.

Reklama

Nowy trend w mediach społecznościowych

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) ogłosiła stan globalnego zagrożenia publicznego związana z coronavirusem. Każdego dnia notowane są nowe zarażenia już nie tylko w Chinach. Ze względu na duże zainteresowanie tematem i tym co dzieje się na świecie w związku z tą chorobą statystyki  Google Trends wykazują, że hashtag #coronavirus pojawia się w tysiącach postów zamieszczanych w mediach społecznościowych.

Influncerzy odnotowują rekordy wejść

Kiedy większość z nas martwi się o swoje kontakty biznesowe, współpracę z firmami z Chin, a może nawet z wyjazdami biznesowymi w tamtym kierunku, to influencerzy wręcz przeciwnie. Dla nich to najlepszy czas. Dlaczego ? Dlatego, że w swoich postach pojawiają się hasztagi związane coronavirusem. Czasami posty, które dodają nie mają nic wspólnego z chorobą, a jednak dzięki temu zwiększają zasięgi swoich postów.

Hasztag z dnia na dzień zwiększa swoją liczbę

Aktualnie hasztag #coronavirus na instagramie został wykorzystany ponad 387 tysięcy razy. Influencerzy, którzy zarabiają na podróżowaniu np.: na zlecenie firm, z którymi współpracują oznaczają miejsca pobytu używając właśnie tego hasztagu. Dzięki temu zasięg ich postów się zwiększa, a co za tym idzie firma, z którą współpracują i produkt, który reklamują również zwiększa swoje zasięgi.

Chwilowy chwyt marketingowy?

Na instagramie co chwilę pojawiają się nowe posty z użyciem tego hasztaga. Robią to i polscy influencarzy jak i ci zagraniczni. Jednym z nich jest amerykański youtuber, bokser i aktor Logan Paul, który wraz z paczką znajomych pozuje w sposób zabawny z maseczkami, a zdjęcie podpisał „Pieprzony wirus korony” z wykorzystaniem oczywiście hasztaga #coronavirus uzuskało już ponad milion polubień. 

instagram

Sprawdziliśmy na „własnej skórze”

Nie trzeba daleko szukać, sami postanowiliśmy sprawdzić jak szybko internet reaguje na tematy powiązane z coronavirusem. W zeszłym tygodniu udostępniłam film z Tajlandii, który został nagrany rok temu. Jednak to już nikogo nie interesowało!

Filmik w bardzo szybkim tempie zyskał ponad 57 tysięcy wyświetleń, ponad 8 tysięcy serduszek i ponad 150 komentarzy z pytaniami o to czy: „nie boję się wirusa”, „czy tam jest atak paniki”, „jak wygląda teraz podróż” itp., ponieważ w tytule pojawiła nazwa miejscowości. Co ciekawe nie użyłam hasztagów związanych z wirusem. Hasztagi jakie pojawiły się pod filmikiem to #azja oraz #tajlandia. Natomiast osoby komentujące kilusekundowy filmik w soich komentarzach używali właśnie #coronavirus.

Filmik zyskał taką popularność dlatego, że złożyło się na to kilka czynników takich jak: czas dodania oraz miejsca powiązane z pojawieniem się choroby.

tiktok

Jedni walczą o życie inni o lajki

Jak wiadomo internet żyje swoim życiem i influencerzy zostali również skrytykowani w komentarzach przez swoich fanów, którzy przypominają o powadze sytuacji i ofiarach śmiertelnych wirusa. Nie na wszystkim można zarobić, a przede wszystkim pamiętajcie jeśli decydujecie się na lokowanie swoich produktów w postach popularnych influencerów czy ogólnie decydujecie się na współpracę z nimi sprawdźcie dokładnie czy wybrany przez Was influencer pasuje do polityki Waszej firmy i jej założeniami.

A Wy współpracujecie z inflencerami ? Czy zauważyliście jakieś korzyści finansowe związane z nowym hasztagiem?

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Najczęściej czytane

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Czy czujesz się szczęśliwy mieszkając w woj. śląskim?






Oddanych głosów: 539

Prezentacje firm