Billboardy, plakaty, szyldy, oklejone samochody – reklama zewnętrzna towarzyszy nam wszędzie w przestrzeni publicznej. Nie bez powodu, otóż wciąż uważana jest za jedną z najskuteczniejszych metod promocyjnych. Wśród wielu naprawdę dobrych koncepcji nietrudno jednak wskazać te, które pod żadnym pozorem nie mogą uchodzić za dobrej jakości marketing. Na czym polega różnica i co zrobić, aby nasza reklama była dobra i efektywna? Oto 5 głównych zasad!
Marketing to specyficzny kawałek chleba, rządzący się własnymi prawami. Jedną ze złotych zasad projektowania graficznego jest tym samym umiar. Zachowanie prostoty zarówno przekazu, jak i formy wizualnej jest kluczem i punktem wyjściowym do stworzenia dobrej reklamy. Należy pamiętać, że treściwy przekaz, odpowiednia kolorystyka i operowanie symboliką związaną z tematyką lub branżą to najlepsza droga do tego, aby reklama zewnętrzna była skuteczna i efektywna. Przesyt zarówno słowny, jak i graficzny, mający za zadanie przesłać komunikat o określonym celu i dotrzeć do odbiorcy potrzebuje zwięzłej formy, by zostać zauważony spośród konkurencyjnych reklam w przestrzeni publicznej.
Jednym ze składowych elementów reklamy zewnętrznej, jest oczywiście przekaz słowny. Najważniejszą jego cechą powinna być zaś czytelność i chwytliwość, wsparte atrakcyjną formą wizualną. Co to oznacza w praktyce? Hasło reklamowe powinno być zwięzłe, jasne dla odbiorcy bez konieczności analizowania jego znaczenia, a także zachęcające do działania. Tylko w ten sposób jest w stanie dotrzeć do świadomości i utrwalić się w niej na dłużej. Jest to niezwykle istotne w rzeczywistości nadmiaru komunikatów, atakujących człowieka z każdej strony, gdyż mózg niejako tworzy w pewnym momencie filtr, w którego efekcie tylko część przekazów zostaje świadomie odnotowana.
Podpunkt ten może przysporzyć pewne trudności, ze względu na mocno indywidualne podejście do tego, czym jest atrakcyjna forma reklamy zewnętrznej. Z jednej strony gusta i preferencje są niezwykle różnorodne i często to, co zjednuje sobie przychylność i aprobatę jednej grupy osób, jest zupełnie nieakceptowalne przez drugą. Czym zatem jest atrakcyjne projektowanie reklam? Przede wszystkim zacząć należy od określenia grupy docelowej reklamy i na tej podstawie określić jej charakter i formę przekazu. Następnie specjalista w tym zakresie dobiera odpowiednie elementy w taki sposób, aby zainteresować potencjalny target daną usługą lub towarem.
Status niemal legendarnych mają wszelkie reklamy produktów z branży budowlanej, opatrzone wizerunkami półnagich kobiet. Wątpliwy status nie wynika jednak z rewelacyjnego zamysłu twórców, a niezwykle niskiego poziomu zagrania tego typu. Projektowanie graficzne reklamy zewnętrznej powinno bowiem być dopasowane wizualnie do tematyki danej profesji, unikając kiczu i tandety. Oryginalne pomysły i ciekawe rozwiązania zapadają zaś w pamięci odbiorców i utrwalają się w ich świadomości, jednocześnie dbając o pozytywny wizerunek marki.
Jak napisać reklamę? Prostota i zmysł estetyczny w produkcji reklam
Reklama zewnętrzna to jeden z najbardziej skutecznych i efektywnych, a co za tym idzie najpopularniejszych rodzajów promowania marki. Swoje zadanie spełnia jednak jedynie wtedy, kiedy jest zrobiona dobrze pod względem wizualnym i konceptualnym. Projektowanie graficzne w tym wypadku oparte powinno być o szereg zasad estetycznych i technicznych, dzięki czemu finalnie reklama staje się spójna względem formy do treści. Aby uniknąć wpadek w tym zakresie, najlepiej jest skorzystać z usług profesjonalistów, którzy przygotują ją wedle niezbędnych wytycznych.
Artykuł powstał we współpracy z euroart.pl
Tagi: reklama, reklama zewnętrzna
Siemianowice Śląskie: gigantyczny pożar składowiska odpadów. Trwa akcja gaśnicza (foto, wideo)
890Ceny gazu w lipcu poszybują. Rachunki wyższe nawet o połowę
675Tankowanie na majówkę: w długi weekend na stacjach paliw taniej nawet o 30 groszy na litrze
631Rzecznik MŚP apeluje do rządu w sprawie KSeF. "Brak pojęcia o realnej gospodarce"
599Najgorszy wynik PLK od 2005 roku. Spółka odnotowała rekordową stratę finansową
575"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+8 / -1Senat również za językiem śląskim. Teraz czas na decyzję prezydenta Dudy
+3 / -0Rewolucja w e-fakturowaniu znów odroczona! Obowiązkowy KSeF przesunięty na 2026 rok
+1 / -0PAS: śląskie antysmogowym liderem w rankingu wszechczasów
+1 / -0Konferencja w Katowicach – sprawdź, jak znaleźć odpowiedni obiekt
+1 / -0Siemianowice Śląskie: gigantyczny pożar składowiska odpadów. Trwa akcja gaśnicza (foto, wideo)
0Dodatkowe pociągi na długi weekend. Koleje Śląskie podsumowały majówkę
0Śmiertelny wypadek w kopalni JSW. Nie żyje 42-letni górnik
0System kaucyjny w Polsce jednak później? Eksperci przeciwni zmianie daty
0Senat również za językiem śląskim. Teraz czas na decyzję prezydenta Dudy
0