Województwo śląskie podpisało z Newagiem umowę na dostawę nowoczesnych składów dla Kolei Śląskich. Wartość zamówionego taboru to 1,3 miliarda złotych. Pierwszy pociąg Impuls II wjedzie na śląskie tory do 30 czerwca 2026 roku.
W ramach zawartej dziś (29 lutego) w hali utrzymania taboru Kolei Śląskich umowy, województwo śląskie zamówiło 26 elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) w wersji 4-członowej należące do rodziny Impuls II. Ich wartość to 1,3 mld zł. W cenie uwzględnione są również usługi serwisowe.
Zamawiający przewiduje zakup dodatkowych 4 pojazdów w ramach prawa opcji. Pociągi będą przeznaczone do obsługi pasażerskiego ruchu regionalnego z prędkością do 160 km/h.
Przetarg na dostawę nowego taboru dla Kolei Śląskich został otwarty w marcu 2023 roku. W pierwszym etapie, przeprowadzono analizę złożonych ofert, spośród których jedyną, spełniającą wymogi techniczne i finansowe, przedstawiła firma Newag.
W połowie listopada, po dokładnej weryfikacji wszystkich niezbędnych dokumentów, Koleje Śląskie ogłosiły wybór oferty Newagu jako najkorzystniejszej, pomimo że jej wartość nieznacznie przekraczała pierwotnie zakładany budżet - przypomina portal katowice24.info.
Zamówienie jest największym zakupem taborowym dla Kolei Śląskich od lat.
Przypomnijmy, że w miniony poniedziałek (26 lutego) Koleje Śląskie podpisały inną umowę - na rozbudowę zaplecza technicznego. Doposażenie przestrzeni przy ul. Raciborskiej w Katowicach pochłonie prawie 48 mln zł i potrwa dwa lata <<Gigantyczna inwestycja Kolei Śląskich. Spółka rozbuduje swoją bazę w Katowicach>>.
Pojazdy, które dostarczy firma Newag, będą przystosowane do obsługi osób z niepełnosprawnościami, włącznie z wyposażeniem w pętlę indukcyjną dla osób słabosłyszących. Dodatkowo, producent przewiduje stworzenie w składach strefy rodzinnej poprzez zabudowę stolika z motywami edukacyjnymi, grą planszową lub ekranem interaktywnym oraz możliwość przewozu co najmniej 6 rowerów.
– Dostawa pierwszego EZT wraz z pakietem naprawczym powinna odbyć się nie później niż do 30 czerwca 2026 roku. Pozostałe 25 sztuk EZT będziemy odbierać po 2 sztuki miesięcznie Dla nas istotne jest też to, że mamy w umowie zapewniony pełny serwis tych składów – mówił Patryk Świrski, prezes zarządu Kolei Śląskich.
Newag, firma z Nowego Sącza, jest wiodącym polskim producentem elektrycznych i spalinowych pojazdów pasażerskich, lokomotyw elektrycznych i spalinowych oraz pojazdów metra.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Niemiecki lider produkcji kabli wybuduje nowy zakład produkcyjny w Jaworznie
950Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
848Czy remont wiaduktu na DTŚ zakończy się o czasie? Bukmacherzy z Katowic sprawdzili
824Budowa S1 opóźniona o prawie rok. Drogowcy znaleźli ślady ludzi sprzed tysięcy lat (foto)
740Szyb Franciszek w Rudzie Śląskiej. Najstarsza kopalnia na Śląsku zyska drugie życie (foto)
632Katowicki węzeł kolejowy przejdzie remont. To największa umowa w historii PKP PLK
+2 / -0Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
+1 / -0Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
+1 / -0Ruszyła budowa czwartego budynku w ramach Panattoni Park Ruda Śląska
+1 / -0W Śląskiem powstanie polsko-amerykański zakład recyklingu baterii z elektryków
+9 / -17W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie
0Katowice: remont historycznej kamienicy przy Gliwickiej wkracza w nowy etap
0Ruszył Budżet Obywatelski woj. śląskiego. W puli 5 mln złotych
0Budowa S1 opóźniona o prawie rok. Drogowcy znaleźli ślady ludzi sprzed tysięcy lat (foto)
0Niemiecki lider produkcji kabli wybuduje nowy zakład produkcyjny w Jaworznie
0