Polecamy na Śląsku

Ostatnia Astra powstała w Gliwicach. Stellantis zaczyna nowy rozdział produkcji aut w Polsce

2021-11-30, Autor: tora

30 listopada w zakładzie Opel Manufacturing Poland, należącym do koncernu Stellantis, wyprodukowano ostatniego Opla Astrę. Kończy się tym samym ponad dwudziestoletni okres produkcji samochodów osobowych w Gliwicach, a zaczyna nowy – produkcji dużych samochodów dostawczych.

Reklama

 

Ostatnia Astra zostanie w Polsce

Ostatnia Astra ma kolor czerwony i trafi do klienta w Polsce. W sumie w Gliwicach wyprodukowano ponad 2 mln 755 tys. samochodów, w tym ponad 1,8 mln Opli Astra. Fabryka w Gliwicach była jedynym zakładem w Europie, w którym produkowano wszystkie generacje Astry. Najnowsza, szósta generacja popularnego pojazdu, już elektryczna, powstawać będzie poza Polską.

W Gliwicach powstaną dostawcze vany

Opel Manufacturing Poland, który należy do koncernu Stellantis, czeka teraz zmiana. Firma przygotowuje się intensywnie do uruchomienia produkcji dużych samochodów dostawczych w swojej nowo wybudowanej fabryce, w sąsiedztwie zakładu monującego auta osobowe. We wrześniu wyprodukowała już egzemplarz testowy.

Z początkiem stycznia 2022 roku rozpocznie działalność Stellantis Gliwice – nowoczesna fabryka typu greenfield, w której od kwietnia przyszłego roku rozpocznie się produkcja dużych samochodów dostawczych. Do tego czasu w zakładzie będą prowadzone prace przygotowawcze, w tym testy maszyn i urządzeń, a także systemów informatycznych i logistycznych. Równolegle będzie kontynuowana testowa produkcja pojazdów, którą z sukcesem rozpoczęto już w sierpniu tego roku.

- To jeden z najważniejszych momentów w historii naszej firmy. Przełomowa zmiana profilu produkcyjnego na duże samochody dostawcze czyni nas współodpowiedzialnymi za ten, ważny dla Stellantis, segment rynku. Jesteśmy na ostatniej prostej w przygotowaniach do uruchomienia produkcji dużych vanów dla marek Stellantis: Peugeota, Citroëna, Opla i Fiata - powiedział Andrzej Korpak, prezes zarządów Opel Manufacturing Poland i PSA Manufacturing Poland, a od 3 stycznia, 2022 r. – Stellantis Gliwice.

Plan na przyszłość Gliwic - pojazdy elektryczne

Uruchomienie produkcji pojazdów LCV w Gliwicach nadaje nowy kontekst biznesowy tej polskiej lokalizacji Stellantis. Grupa jest liderem rynku LCV w Europie z udziałem na poziomie 32%, co nadaje fabryce ważną rolę w jej strukturach produkcyjnych. Ponadto, dzięki planom uruchomienia w polskim zakładzie produkcji modeli o napędzie elektrycznym (BEV), staje się on istotnym elementem strategii elektryfikacji całej gamy modelowej Stellantis. Daje to gliwickiemu zakładowi stabilne perspektywy na najbliższe lata, a co najważniejsze, zapewnia miejsca pracy wszystkim pracownikom obecnej fabryki Opel Manufacturing Poland.

Oceń publikację: + 1 + 3 - 1 - 8

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Blokada miliardów z UE. Kto ma rację?



Oddanych głosów: 228

Prezentacje firm