Śląski Biznes na weekend

Rozmowa przez telefon też jest ważna. Sprawdźcie gdzie popełnialiście błędy i je wyeliminujcie.

2019-12-27, Autor: Monika Taranczewska

W dzisiejszych czasach większość spraw załatwiamy przez telefon. Zaczynając od umawiania spotkań po rozmowy z przełożonymi czy też klientami. Nie raz podczas rozmowy telefonicznej jesteśmy w stanie załatwić więcej niż poprzez spotkanie. Czasami taka rozmowa jest najważniejszym początkiem współpracy. Więc jak dobrze poprowadzić rozmowę, aby nie zaliczyć żadnego fiaska?

Reklama

Telefoniczny savoir vivre – biznesowy must have

Podstawową zasadą podczas rozmowy telefonicznej jest [przede wszystkim - powitanie i przedstawienie się. Niby rzecz oczywista, a zarazem kluczowa, jeśli tylko dzwoniąc lub odbierając połączenie nasz głos ma odpowiedni ton. Pamiętajcie, że nigdy nie mamy pewności, jak ważne może być takie połączenie.

Dzwonisz – przemyśl co chcesz powiedzieć

Jeśli dzwonisz do kogoś w służbowej sprawie, nie ma nic gorszego jak brak zdecydowania i brak pomysłu na rozmowę. Zanim do kogoś zadzwonisz zastanów się co chcesz powiedzieć i w jakie dokładnie sprawie dzwonisz. To bardzo ważne, ponieważ kiedy zaczniesz rozmowę, będziesz się jąkał, szukał w głowie zdań, Twój rozmówca nie będzie zainteresowany kontynuacją rozmowy z Tobą. Ważna zasada to krótka, ale treściwa rozmowa.

3 minuty świadczą o szacunku – co jeszcze warto wiedzieć?

Jeśli dzwonisz do kogoś i z góry uprzedzisz go, że zajmiesz mu tylko 3 minuty pokazujesz rozmówcy w ten sposób szacunek związany z tym, że szanujesz jego cenny czas.

Warto również zapamiętać pewne godziny, w których wypada i nie wypada dzwonić. W sprawach służbowych nie wypada dzwonić przed 9 rano oraz po 19:00 czy 20:00. Jeśli dzwonimy do przyjaciół, nie dzwońmy później niż o 22.

Co zrobić, kiedy włączy się poczta?

No właśnie dzwonić do skutku, aż nasz rozmówca odbierze? A może jednak zaczekać, aż oddzwoni ? Kolejna opcją jest nagranie się na jego skrzynkę. Więc która opcja jest najlepsza?

Najważniejsze to zachować się z klasą, dzwonimy raz, czekamy, maksymalnie do sześciu sygnałów, po czym się rozłączamy. Można też nagrać wiadomość na poczcie głosowej z prośbą o oddzwonienie. Taki schemat jest najlepszy, a dzięki temu Wy wypadniecie profesjonalnie, a przecież na tym zależy Wam najbardziej.

Gdzie nie wypada rozmawiać?

Jeśli pracujesz w otwartej biurowej przestrzeni lepiej wykonując telefon po prostu wyjść do innego pomieszczenia, wtedy Ty nie będziesz skrępowany, ani Twoi współpracownicy nie będą zakłopotani. A co zrobić kiedy na rozmowie przyłapie nas szef? Jeśli jest to rozmowa służbowa nic w tym dziwnego. Przecież szef wie, że to leży w Twoich obowiązkach. Gorzej jednak jeśli szef przyłapie Was na prywatnych rozmowach, wtedy warto zakończyć rozmowę i wrócić do swoich ważnych obowiązków, a do znajomych oddzwonić po skończonej pracy.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Najczęściej czytane

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Czy czujesz się szczęśliwy mieszkając w woj. śląskim?






Oddanych głosów: 481

Prezentacje firm