Dywidag, międzynarodowa firma inżynieryjno-budowlana, z ponad 150-letnią historią, uczestnicząca w realizacji obiektów infrastrukturalnych na całym świecie, swoje centrum produkcyjno-logistyczne ulokowała w Rudzie Śląskiej. Właśnie minął rok od wyprodukowania pierwszego cięgna w nowej fabryce na Śląsku.
- Miniony rok był czasem ciągłego wzrostu i zmiany, zarówno dla pracowników jak i całej organizacji. Zrealizowaliśmy bardzo ambitny projekt relokacji produkcji z Niemiec do Polski i uruchomienia od podstaw nowoczesnej hali produkcyjnej. To sukces całego naszego zespołu, wytężonej pracy i determinacji wszystkich pracowników. Obecnie jesteśmy na etapie stabilizacji i standaryzacji procesów oraz w trakcie kolejnego, równie ambitnego projektu, który planujemy zakończyć w marcu 2022 r. – mówi Jacek Dolibóg, Regional Chief Operations Officer EMEA w DYWIDAG.
Rudzka siedziba firmy to licząca 22 tys. m2 nowoczesna hala produkcyjna i pomieszczenia biurowe. Już teraz stanowi najważniejszy zakład całej Grupy Dywidag na świecie. To tu przeniesiona została produkcja cięgien z niemieckiego oddziału w Lagenfeld (Nadrenia Północna Westfalia). W trakcie jest relokacja zakładu z Koenigsbrunn (Bawaria), specjalizującego się w budownictwie geotechnicznym. W Rudzie Śl. mieszczą się także działy HR, sprzedaży i ofertowania, inżynieryjne oraz związane z obsługą finansową całej Grupy.
Firma na polskim rynku obecna jest od 12 lat. Poprzednia siedziba oddziału znajdowała się w Chorzowie, gdzie funkcjonowało biuro techniczno-handlowe. Koncentracja działalności w Rudzie Śląskiej jest efektem globalnej polityki Grupy Dywidag, związanej z przeniesieniem działalności operacyjnej z Niemiec do Polski i stworzeniem tu najnowocześniejszego centrum produkcyjnego firmy na świecie.
- To bardzo dobry sygnał dla polskiego oddziału, już zatrudnionych pracowników oraz dla regionu. Dywidag wiąże z tą lokalizacją poważne, długofalowe plany, o czym świadczy zamknięcie dwóch fabryk w Niemczech i przeniesienie ich do Rudy Śląskiej. To oznacza zapełnienie portfela zleceń i obłożenie produkcyjne na kolejne lata, a z tym wiążę się zwiększenie liczby pracowników, czyli nowe, stabilne miejsca pracy dla mieszkańców miasta i okolic – dodaje Jacek Dolibóg, odpowiedzialny m.in. za procesy restrukturyzacji operacji w całej Europie.
Polski zakład w Rudzie Śląskiej to najnowocześniejsze centrum produkcyjne firmy Dywidag na świecie. Pierwsze cięgno, czyli element służący do budowy m. in. mostów czy wież wiatrowych zostało wyprodukowane w Rudzie Śląskiej w listopadzie 2020 r., cztery miesiące od daty rozpoczęcia budowy nowoczesnej hali produkcyjnej.
Dywidag to międzynarodowe przedsiębiorstwo inżynieryjno-budowlane. Produkty i usługi oferowane przez firmę obejmują: techniki sprężania, geotechnikę, technologie budowlane i usługi. Firma działa w następujących sektorach: przemysł energetyczny (OZE, energetyka jądrowa, linie przesyłowe, rurociągi, silosy i zbiorniki), geotechnika na światową skalę (stabilizacja skarp, podparcie konstrukcji oporowych, umożliwiające wykonywanie głębokich wykopów i posadowienia na palach, w tym tuneli podwodnych i drążonych w skałach), morski (platformy wiertnicze, morskie porty i doki), budowlany (w tym także system środowiskowe, służące wychwytywaniu, monitorowaniu i raportowaniu poziomu pyłów zawieszonych w powietrzu).
Firma uczestniczyła przy realizacji takich przedsięwzięć jak most Golden Gate, wieżowce w Arabii Saudyjskiej, kanał panamski, nowy stadion na Wembley, jeden z najdłuższych na świecie tuneli drogowych zanurzonych na trasie Busan-Goeje w Japonii, morskie platformy wiertnicze, farmy wiatrowe, porty, autostrady oraz wiele innych imponujących obiektów. Wykorzystywane są tu opatentowane systemy i wyroby DYWIDAG. W Rudzie Śląskiej będzie znajdować się globalne centrum produkcyjne systemów sprężania, podwieszeń wantowych a także systemów geotechnicznych.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Austriacka firma zainwestuje 100 milionów złotych w strefie KSSE przy autostradzie A4
926Budowa pierwszej już ruszyła, a co z velostradą Katowice-Sosnowiec? Pytamy Metropolię
757S52: jest przełom w sprawie budowy Beskidzkiej Drogi Integracyjnej. "To absolutny priorytet"
719Chorzów: kultowa restauracja w Parku Śląskim odzyska dawny blask
626Decydujący krok w stronę Izery. Wiadomo, kto wybuduje fabrykę polskiego e-auta
625Austriacka firma zainwestuje 100 milionów złotych w strefie KSSE przy autostradzie A4
+3 / -0CPK idzie na noże z PKP PLK. Poszło o powrót pociągów do Jastrzębia-Zdroju
+3 / -0Budowa pierwszej już ruszyła, a co z velostradą Katowice-Sosnowiec? Pytamy Metropolię
+2 / -0Gigantyczna inwestycja Kolei Śląskich. Spółka rozbuduje swoją bazę w Katowicach
+2 / -0Własne "M" już od 3,51 za metr. Katowice znów oddają mieszkania za remont
+2 / -0"Smartfon na czterech kółkach". Prezes EMP o projekcie Izera i przyszłości fabryki w Jaworznie
0Austriacka firma zainwestuje 100 milionów złotych w strefie KSSE przy autostradzie A4
0W Katowicach trwa rozruch ITS. System już "uczy się" kluczowych skrzyżowań
0Zielone światło dla bloku gazowo–parowego w Rybniku. Jest decyzja o pozwoleniu na budowę
0Fabryka Pełna Życia - 78 mln zł na największe przedsięwzięcie rewitalizacyjne w Dąbrowie G.
0