Usunięcie barierki, niewielka korekta w rozkładzie ruchu – czasem tak drobne zmiany sprawią, że dojście do stacji kolejowej czy przystanku skróci się o kilka minut, a to już może zdecydować o wyborze kolei jako środka transportu do pracy czy szkoły. Metropolia zachęca mieszkańców do włączenia się w projektowanie linii kolei metropolitalnej, tak, by była bardziej otwarta na mieszkańców.
„By w przyszłości codzienne dojazdy do pracy i szkoły były szybkie i komfortowe, musimy zacząć pracę już teraz. Zależy nam na tym, by zacząć współpracę z mieszkańcami - użytkownikami transportu publicznego” – takimi słowami zwracają się do mieszkańców przedstawiciele Metropolii. „Czasem drobna zmiana, na przykład w postaci usunięcia barierek czy niewielkich zmian w organizacji ruchu, może skrócić dojście do stacji czy przystanku o kilka minut.
- Dlatego chcemy zaprosić mieszkańców GZM do rozmowy o węzłach przesiadkowych przy stacjach kolei metropolitalnej i zacząć planować je razem z przyszłymi ich użytkownikami poprzez działania w ramach projektu „Jak otworzyć kolej na mieszkańców?”. Proponujemy wspólne spacery po okolicy istniejących i przyszłych przystanków kolei metropolitalnej w 6 miastach i gminach na terenie GZM, podczas których porozmawiamy z mieszkańcami i zapytamy ich o zdanie w formie ankiet – mówi Łukasz Zych z GZM.
Szczegóły będą przekazane na spotkaniu otwierającym, które obędzie się 12 kwietnia w godzinach 17:00 - 19:00 w Muzeum Hutnictwa w Chorzowie przy ulicy Metalowców 4a.
W spotkaniu można wziąć udział po zarejestrowaniu się poprzez formularz: https://forms.office.com/e/38NGHEaG1T.
Obecnie trwają prace na linii kolejowej nr 131 na odcinku od Chorzowa Batorego przez Bytom do Nakła Śląskiego. Trwa także projektowanie odcinka obejmującego przystanki Nakło Śląskie, Tarnowskie Góry Osada Jana i Tarnowskie Góry.
- Jednak wyremontowane tory i nowe perony to nie wszystko. Potrzebujemy wspólnej siatki połączeń autobusowych, tramwajowych i kolejowych, możliwości sprawnej i szybkiej przesiadki z różnych środków transportu oraz komfortowego dojścia do stacji czy przystanku kolejowego – zaznacza Łukasz Zych dodając, że wskazówki od mieszkańców w tym pomocą.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Pięć lat rekordowych inwestycji. Tak zmienia się Park Śląski w Chorzowie
574Remont gierkówki w woj. śląskim: przebudowa drugiego odcinka DK91 na finiszu
483Najlepsze inwestycje w Katowicach: znamy laureatów Rankingu Inwestycji 2023!
437Bariery formalne pokonane. Electromobility Poland ma zgodę na budowę fabryki Izery
334Ponad 200 mieszkań w sąsiedztwie Spodka. W Katowicach powstanie wieża mieszkaniowa
226Ponad 200 mieszkań w sąsiedztwie Spodka. W Katowicach powstanie wieża mieszkaniowa
+3 / -0Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
+1 / -0Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
+1 / -0Najlepsze inwestycje w Katowicach: znamy laureatów Rankingu Inwestycji 2023!
+0 / -1Czołowy gracz branży OZE chce kupić od węgierskiej firmy nieruchomość na Śląsku
0Ponad 200 mieszkań w sąsiedztwie Spodka. W Katowicach powstanie wieża mieszkaniowa
0Bariery formalne pokonane. Electromobility Poland ma zgodę na budowę fabryki Izery
0Remont gierkówki w woj. śląskim: przebudowa drugiego odcinka DK91 na finiszu
0Najlepsze inwestycje w Katowicach: znamy laureatów Rankingu Inwestycji 2023!
0