Śląski Biznes na weekend

5 nieprofesjonalnych zachowań w firmie

2019-10-25, Autor: Monika Taranczewska

Jak odstawić na bok swoje przyzwyczajenia? Każdy z nas je ma. Są takie, które mniej lub bardziej denerwują innych w  pracy. Więc jakich zachowań warto się oduczyć, aby spełniać wymagania w korporacji lub dużych i małych firmach?

Nasz artykuł dotyczy sfery obyczajowej i kultury osobistej. Nie rozmawiamy o zasadach ustalonych w regulaminie firmy, zakresie obowiązków pracownika, kodeksie pracy, czy przepisach BHP.

Reklama

Spóźnianie się do pracy

Każdy z nas stara się być punktualny, czasami jednak to nie wychodzi. Zdarza się, że to przez nasze roztargnienie lub przez ogromny korek? Jednak raz na jakiś czas małe spóźnienie jeszcze nie jest straszne, jednak gdy zdarza się to zbyt często może skończyć się to nie po Twojej myśli. Warto więc być punktualnym, ponieważ to wpływa na Twój wizerunek i na pracę.

Aromatyczna kuchnia przy biurku

Jedzenie szczególnie aromatycznych posiłków przy biurku może przeszkadzać Twoim współpracownikom. Jednak nie zawsze mamy czas, aby pójść na obiad do restauracji, czy do baru znajdującego się w budynku. Czasami brakuje nawet czasu, aby iść do firmowej kuchni, dlatego na szybko wybieramy biurko, przy którym pracujemy – i to niestety nie jest dobry pomysł. Jednak spożywanie posiłków wpływa nie tylko na ciebie, ale też na twoich kolegów.

Bałagan – to nie jest modne

Niezależnie od tego, gdzie bałaganisz czy to przy swoim biurku czy w kuchni to niestety stawia Cię to w złym świetle. Zostawiając po sobie bałagan pokazujesz swój brak szacunku, odpowiedzialność, arogancję i niestety niedojrzałość.

Wizerunek jest ważny - ale czy za wszelką cenę

Tutaj temat skierowany jest bardziej do kobiet. Każda z Pań dba o swój wizerunek, dziennie wymyślając nowe stylizacje do pracy czy makijaż. Jednak poprawianie swojego wyglądu przy biurku nie należy do stosownych. Poprawianie makijażu czy perfumowanie się, nawet czesanie niestety nie wpływa dobrze na wizerunek. Pamiętajcie jednak, że na to wszystko nie ma miejsca w biurze wśród innych pracowników, ponieważ jest to to po prostu niekulturalne. Jeśli potrzebujesz zrobić te wszystkie rzeczy warto pójść do łazienki.

Tematy tabu

Rozmawianie o polityce i kontrowersyjnych tematach to nie jest najlepsza metoda umacniania relacji ze współpracownikami. W pracy spędzamy tak dużo czasu, że być może utworzyły się przyjacielskie relacje ze współpracownikami i szefami, jednak to nie sprawia, że powinno się być uprawniony do wyrażania swoich opinii. Pamiętajcie również, że nie warto poruszać takiego tematu jak polityka. Ponieważ nie wszyscy muszą bowiem podzielać twoje zdanie.

A jakie zachowania denerwuję Cię w Twojej pracy? Jesteśmy ciekawi Waszych spostrzeżeń.

Oceń publikację: + 1 + 2 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.