Inwestycje i nieruchomości

A4 Katowice-Kraków: bocznica z Mysłowic do zamknięcia. Spodziewajcie się kłopotów od niedzieli

2023-04-14, Autor: tora

Na koncesyjnym odcinku autostrady A4 prowadzona jest wymiana nawierzchni jezdni węzła Mysłowice. W niedzielę 16 kwietnia zamknięta zostanie łącznica relacji Mysłowice-Kraków, a zawężenie ulicy Obrzeżnej Zachodniej zostanie wydłużone do końca węzła. Pracom remontowym towarzyszyć będą również inne zmiany w organizacji ruchu.

Reklama

Mysłowice wjadą na A4 dopiero w Katowicach

Obecnie w rejonie węzła Mysłowice (km 346) część ul. Obrzeżnej Zachodniej w relacji Mysłowice Centrum – Mysłowice Morgi jest zawężona (na odcinku około 370 m od ronda). Z dniem 16 kwietnia br. zawężenie tej ulicy zostanie wydłużone aż do końca węzła. Prace na Obrzeżnej Zachodniej potrwają do początku sierpnia 2023 r. Także 16 kwietnia br. zamknięta zostanie łącznica Mysłowice-Kraków, tj. wjazd na autostradę A4 z Mysłowic w kierunku Krakowa. Prace na tej łącznicy potrwają do połowy czerwca 2023 r. Objazd do Krakowa poprowadzony będzie przez węzeł Murckowska w Katowicach (km 340,5).

A4: łącznice Katowice - Mysłowice, Kraków - Mysłowice do zamknięcia

Następnie zamykane będą kolejne łącznice węzła Mysłowice: relacji Katowice-Mysłowice oraz relacji Kraków-Mysłowice.

Na remontowanym węźle Mysłowice wprowadzone zostanie ponadto zawężenie łącznika (jezdni obsługującej łącznice węzła Mysłowice) równoległego do głównej jezdni autostrady A4 od strony Katowic, przy jednoczesnym utrzymaniu czynnego zjazdu z A4 od strony Katowic do Mysłowic. Końcowy fragment tego łącznika, tj. wjazd na główną jezdnię autostrady w kierunku Krakowa zostanie zamknięty.

Stalexport: remonty nie obciążają budżetu państwa

Stalexport Autostrada Małopolska S.A. zarządza 60-kilometrowym odcinkiem autostrady A4 pomiędzy Katowicami a Krakowem. Jest to pierwsza pełnowartościowa tego typu droga w Polsce, wybudowana w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, jako inwestycja typu brownfield – na bazie drogi powstałej w latach 70. i 80. Stalexport Autostrada Małopolska S.A. uzyskała koncesję na jej przystosowanie do wymogów autostrady płatnej oraz eksploatację w 1997 roku. Wymagało to licznych inwestycji. Wszystkie projekty inwestycyjne, a także bieżące utrzymanie pasa drogowego finansowane są z przychodów z tytułu poboru opłat za przejazd odcinkiem koncesyjnym oraz kredytów pozyskanych z międzynarodowego konsorcjum bankowego. Projekt realizowany przez Stalexport Autostrada Małopolska S.A., w odróżnieniu od innych koncesji na zarządzanie autostradami płatnymi, nie obciąża Skarbu Państwa żadnymi zobowiązaniami. Spółka nie korzysta z żadnych dotacji, czy też gwarancji Skarbu Państwa.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 17

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Czy czujesz się szczęśliwy mieszkając w woj. śląskim?






Oddanych głosów: 554

Prezentacje firm