InPost, firma miliardera spod Raciborza, w pierwszym półroczu 2021 roku osiągnął przychody w wysokości 1,65 mld zł, co oznacza wzrost o 54% rok do roku. Skorygowany wynik EBITDA wzrósł o 73% do poziomu 695 mln zł, a marża EBIDTA wyniosła 42,1% i wzrosła o ~470 punktów bazowych w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku. Całkowita liczba Paczkomatów® wzrosła o 56% rok do roku do 15.572 urządzeń. Prognoza na cały 2021 rok pozostaje niezmieniona.
W 1 połowie 2021 wolumen paczek w Polsce wzrósł o 53% rdr do 199 milionów, co było efektem zwiększenia liczby skrytek o 74% do prawie 1,9 miliona. Wolumen paczek obsłużonych na rynkach zagranicznych wzrósł o 314% rdr do 2,9 milionów paczek, dzięki zwiększeniu liczby Paczkomatów® w Wielkiej Brytanii o 110% oraz pojemności skrytek o 115%. Nakłady inwestycyjne wzrosły o 53% rdr do 329 mln zł. Wolne przepływy pieniężne wzrosły o 90% rdr do poziomu 400 mln zł przy poprawie wskaźnika konwersji gotówki do 58% wobec 52% w 1 połowie 2020. Na koniec półrocza spółka zanotowała w Polsce 7 milionów aktywnych użytkowników aplikacji „InPost Mobile”. Ponadto zawarto umowy partnerskie z 6 miastami w ramach programu „Green City”, w ramach którego InPost oferuje szereg innowacyjnych inicjatyw na rzecz środowiska, a wiodący na rynku wskaźnik Net Promoter Score (NPS) dla dostaw do Paczkomatów® w Polsce wzrósł do 72.
W dniu 1 lipca InPost sfinalizował nabycie Mondial Relay, wiodącej francuskiej firmy dostarczającej przesyłki w formacie ‘poza domem’. Wartość transakcji wyniosła 513 mln EUR. W efekcie Grupa InPost stała się największą w Europie platformą dostaw dla e-commerce w formacie „poza domem”. Ponadto, na początku lipca wprowadzono w Polsce InPost Fresh – nową platformę dostaw żywności oraz wdrożono pierwsze autonomiczne Paczkomaty® zasilane z odnawialnych źródeł energii. InPost został także wyróżniony jako jeden z najlepszych pracodawców w Polsce w 2021 roku.
– Po wyjątkowo mocnym początku 2021 roku InPost odnotował kolejny świetny kwartał. Pomimo bezprecedensowego wzrostu w drugim kwartale ubiegłego roku, zwiększyliśmy przychody o 30% rok do roku, poprawiliśmy rentowność naszej działalności i dokonaliśmy ogromnych postępów, jeśli chodzi o kluczowe inicjatywy wspierające naszą strategię rozwoju w całej Europie. Zakładamy, że niepewność związana z COVID-19 w krótszym okresie nadal się utrzyma – jednak jestem pewny, że przyspieszona cyfryzacja ma charakter strukturalny i będzie napędzać rozwój e-commerce, przy większym nacisku na zrównoważony rozwój, co trwale zmieni preferencje konsumentów – podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost, pochodzący z gminy Nędza w pow. raciborskim w woj. śląskim.
W 2 kwartale 2021 przychody wyniosły 858 mln zł i wzrosły o 30% rok do roku. Skorygowany wynik EBITDA wzrósł o 37% do poziomu 362 mln zł, a marża EBITDA wyniosła 42,3% i wzrosła o ~470 punktów bazowych. W Polsce wolumen przesyłek wzrósł o 26% do 102,5 milionów, wzrost wolumenu w Paczkomatach® zwiększył się o 30%.
Wolumen przesyłek obsłużonych na rynkach międzynarodowych wzrósł o 200% do 1,5 milionów sztuk, co umożliwił rozwój na rynku Wielkiej Brytanii – gdzie z powodzeniem wprowadzono usługę zwrotów bez etykiety oferowaną przez ponad 60 sprzedawców e-commerce.
– W drugim kwartale nadal zwiększaliśmy skalę naszego biznesu, zapewniając konsumentom większą wygodę i podnosząc jakość naszych usług świadczonych sklepom internetowym. Przyspieszyliśmy tempo rozmieszczania Paczkomatów® zarówno w Polsce, jak i w Wielkiej Brytanii, a także wdrożyliśmy nowe, innowacyjne rozwiązania. Niedawno postawiliśmy w Polsce Paczkomat® nr 14000 oraz przekroczyliśmy liczbę 2000 Paczkomatów® w Wielkiej Brytanii.
Cieszą mnie również postępy, jakie poczyniliśmy w ramach naszego programu „Green City” we współpracy z 6 wiodącymi miastami w Polsce. Jego celem jest ograniczenie zanieczyszczenia powietrza i poprawa jakości życia miejskich społeczności. Program obejmuje rozmieszczanie Paczkomatów® najnowszej generacji, zasilanych z odnawialnych źródeł energii. Jestem również dumny, że InPost został uznany za jednego z najlepszych pracodawców w Polsce. Nasz zespół tworzą utalentowani i zaangażowani pracownicy, których ogromne zaangażowanie pomaga w realizacji naszych celów strategicznych. Bezpośrednio po zakończeniu kwartału sfinalizowaliśmy transakcję nabycia Mondial Relay, a tym samym jesteśmy wiodącą europejską platformą dostaw dla e-commerce. Realizujemy skutecznie założone plany i jestem pewien, że w długim okresie mamy ogromny potencjał nieprzerwanego podnoszenia wartości firmy – dodaje Rafał Brzoska.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Bon energetyczny ma być plastrem na podwyżki cen gazu i prądu. "Pomoc na waciki"
1985Siemianowice Śląskie: gigantyczny pożar składowiska odpadów. Trwa akcja gaśnicza (foto, wideo)
1261Pożar w zajezdni w Bytomiu. Spłonęło 10 autobusów spalinowych (foto)
1142Po wstrząsie w PGG: nie żyje trzeci górnik. Koniec akcji w kopalni Mysłowice-Wesoła
592System kaucyjny w Polsce jednak później? Eksperci przeciwni zmianie daty
586"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+8 / -1Bon energetyczny ma być plastrem na podwyżki cen gazu i prądu. "Pomoc na waciki"
+4 / -1Senat również za językiem śląskim. Teraz czas na decyzję prezydenta Dudy
+3 / -0Pożar w zajezdni w Bytomiu. Spłonęło 10 autobusów spalinowych (foto)
+1 / -0Rewolucja w e-fakturowaniu znów odroczona! Obowiązkowy KSeF przesunięty na 2026 rok
+1 / -0Szybciej przez miasto. Katowice oceniają pierwsze efekty wdrożenia ITS
0Kierowcy mają powody do radości. "Kierunek zmian na pylonach może cieszyć"
0"W grupie raźniej". Koleje Śląskie polecają się na kolejny długi weekend
0Po wstrząsie w PGG: nie żyje trzeci górnik. Koniec akcji w kopalni Mysłowice-Wesoła
0Rewolucja w kilometrówce? Rząd chce włączyć elektryki i samochody hybrydowe
0