Media społecznościowe są obecnie czymś tak naturalnym, że nie wyobrażamy sobie bez nich życia. Korzystają z nich setki milionów ludzi na całym świecie. Od pewnego momentu poza indywidualnymi użytkownikami, obecne są na nich też firmy, które za pośrednictwem social mediów starają się podbić serca i portfele klientów. Do tych mediów należy niewątpliwie Instagram, który kilka lat temu przebił barierę miliarda użytkowników.
Instagram to serwis społecznościowy, na którym użytkownicy mogą dzielić się zdjęciami i filmami opatrzonymi odpowiednimi hasztagami. Powstał on w 2010 roku i zaczął się rozwijać na tyle szybko, że niespełna dwa lata później przykuł uwagę giganta z branży social mediów - Marka Zuckerberga i został wykupiony za ok. miliard dolarów. Warto nadmienić, że pracowało tam wówczas zaledwie trzynastu pracowników. Pod skrzydłami Facebooka Instagram zaczął się rozwijać jeszcze bardziej i już w 2018 roku przekroczył barierę miliarda użytkowników. Jest obecnie jednym z najpopularniejszych serwisów, z których korzystają miliony osób na całym świecie. Obecnie Instagram posiada 33 wersje językowe.
Tak popularny serwis nie pozostał obojętny wielkiemu biznesowi. Choć na początku nie było w serwisie kont firmowych, po jakimś czasie zostały one dopuszczone do serwisu i obecnie wszystkie liczące marki na świecie mają swoje konta na Instagramie. Warto wymienić takich gigantów jak Coca-Cola, General Electric, Adidas czy Nike. Za pośrednictwem swoich kont prowadzonych przez profesjonalne działy marketingu lub agencje docierają do milionów obserwujących poprawiając świadomość i wizerunek swoich brandów.
Każdy musi odpowiedzieć sobie sam na to pytanie. Obecność wielu firm dowodzi, że tak, ale na konto w serwisie Instagram trzeba mieć pomysł i dbać o komunikację z odbiorcami. Odpowiednio użyte konto firmowe może zdziałać cuda i przełożyć się na lepsze wyniki finansowe.
Przede wszytkim Instagram może pomóc dotrzeć do nowych potencjalnych klientów. Atrakcyjne i opatrzone odpowiednimi hasztagami zdjęcia mogą pozytywnie odbić się na wizerunku firmy.
Marka dbająca o komunikację z klientami za pośrednictwem różnych kanałów jest lepiej postrzegana i dobrze się kojarzy. Piękne zdjęcia to coś czym użytkownicy będą chętnie się dzielić i co będą lajkować. Aby wrzucane materiały przynosiły zamierzony skutek muszą być przemyślane i w jakiś sposób spójne.
Największe marki tworzą całe kampanie marketingowe oparte na jakiejś historii lub pokazują “ludzką twarz” swojej organizacji korzystając z zaangażowania pracowników.
Innym sposobem na przyciągnięcie uwagi do instagramowego konta firmy jest tworzenie contentu dającego odbiorcom jakąś wartość. Mogą to być zdjęcia i filmy o charakterze poradnikowym lub ciekawostki. Taka treść na koncie na pewno przyniesie pozytywny skutek, a firma zyska w oczach odbiorców miano profesjonalistów, którzy znają się na rzeczy.
Instagram pomaga budować społeczność wokół marki i grono osób w nią zaangażowanych. Wielkie marki nawet w Polsce, jak Allegro wstawiają na Instagrama tzw. “Stories”, czyli relacje widoczne na koncie przez 24 godziny. Zwykle umieszczają tam nie tylko oferty produktowe i informacje o promocjach, ale promują swoją działalność pozahandlową oraz przeprowadzają rozmaite angażujące klientów konkursy i akcje promocyjne.
Stworzenie więzi z potencjalnym klientem, a także stanie się dla niego kimś bliższym niż bezosobowa marka może spowodować większe prawdopodobieństwo, że wróci i skorzysta z usług lub zakupi dany produkt.
Z Instagrama można korzystać w sposób zupełnie bezpłatny. Mechanizm działania tego serwisu jest jednak taki, że ucina zasięgi organiczne niejako wymuszając na właścicielach firm, by ci inwestowali w płatne reklamy w serwisie. Korzystając z kampanii reklamowych na Instagramie można określić grupę docelową odbiorców, a także określić ile razy i komu reklama ma się wyświetlić w ramach założonego budżetu.
Żeby Twoje konto firmowe szybko stało się popularne oraz przyciągało więcej klientów, warto jest zainwestować w zakup lajków lub followersów na Instagramie. Wydatek ten nie jest duży, a daje szybkie efekty. Co najważniejsze to my sami wybieramy ilość i jakość danej usługi. Aby zobaczyć przykładową ofertę kliknij tutaj.
Tagi: instagram
Bon energetyczny ma być plastrem na podwyżki cen gazu i prądu. "Pomoc na waciki"
1960Siemianowice Śląskie: gigantyczny pożar składowiska odpadów. Trwa akcja gaśnicza (foto, wideo)
1226Pożar w zajezdni w Bytomiu. Spłonęło 10 autobusów spalinowych (foto)
1128System kaucyjny w Polsce jednak później? Eksperci przeciwni zmianie daty
582Po wstrząsie w PGG: nie żyje trzeci górnik. Koniec akcji w kopalni Mysłowice-Wesoła
573"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+8 / -1Bon energetyczny ma być plastrem na podwyżki cen gazu i prądu. "Pomoc na waciki"
+4 / -1Senat również za językiem śląskim. Teraz czas na decyzję prezydenta Dudy
+3 / -0Pożar w zajezdni w Bytomiu. Spłonęło 10 autobusów spalinowych (foto)
+1 / -0Rewolucja w e-fakturowaniu znów odroczona! Obowiązkowy KSeF przesunięty na 2026 rok
+1 / -0Szybciej przez miasto. Katowice oceniają pierwsze efekty wdrożenia ITS
0Kierowcy mają powody do radości. "Kierunek zmian na pylonach może cieszyć"
0"W grupie raźniej". Koleje Śląskie polecają się na kolejny długi weekend
0Po wstrząsie w PGG: nie żyje trzeci górnik. Koniec akcji w kopalni Mysłowice-Wesoła
0Rewolucja w kilometrówce? Rząd chce włączyć elektryki i samochody hybrydowe
0