Śląski Biznes na weekend

Nie ma Cię na facebooku nie istniejesz. Czy to dotyczy również firm?

2019-10-18, Autor: Monika Taranczewska

W dzisiejszych czasach jeśli nie posiadasz konta społecznościowego uważany jesteś za nieobecnego. Może czasami spotkaliście się ze stwierdzeniem „Nie ma Cię na faceboku, to ty nie istniejesz” W takim razie czy da się żyć bez Facebooka i mediów społecznościowych? Czy prowadząc firmę warto tam być?

 

Reklama

Media społecznościowe – do której grupy należysz ?

Oczywiście bardzo dużo osób nigdy nie założy konta w social mediach. Można to tłumaczyć w różny sposób, jedni nie czują takiej potrzeby i mało interesują ich wszelkiego rodzaju media społecznościowe. Natomiast są też tacy, którzy świadomie nie korzystają z takich portali i nie zakładają tam swoich profili ani prywatnych, ani służbowych czy kont firmowych. Są też tacy, którzy bez facebooka czy innych kont nie wyobrażają sobie życia.

Czy to jest konieczne ?

Jeśli jednak należycie do tej grupy, która używa kont społecznościowych w łatwy sposób możecie korzystać z przywilejów jakie one Wam dają. Możecie założyć firmowe konto i przyciągnąć jeszcze więcej klientów. Możecie pokazać czym się zajmujecie, jakie macie oferty lub w łatwy sposób możecie zareklamować swój produkt. Oczywiście robiąc to zgodnie z tym jaki profil pasuje do Waszej firmy.

A jeśli jednak nie używacie social mediów to czy nie będziecie odcięci od świata i znajomych? Czy nie ominą Was ważne informacje i wydarzenia ogłaszane tylko tam? Nad tym musicie się już sami zastanowić i zweryfikować jak to wpłynie na Waszą pracę, firmę czy stanowisko, które zajmujecie.

Profil prywatny czy służbowy ?

Jest to spora różnica pomiędzy profilem osobistym, a fanpagem firmy. Profil zakładany w celu łączenia się ze znajomymi, dzielenia się z nimi informacjami z życia osobistego to zupełnie co innego niż strona firmy. Fanpage wykorzystuje się głównie po to, aby zaprezentować własny biznes lub bądź daną osobę. Pamiętać trzeba, ze strona na facebooku jest publiczna, a więc to co zostanie na niej opublikowane będzie widoczne nie tylko dla obserwatorów,  ale również dla osób przeglądających stronę, nawet pomimo tego, że nie będą jej „fanami".

Messenger bez facebooka? Tak się da

Messenger to bez wątpienia najpopularniejszy komunikator na świecie. Równie często z tego komunikatora korzystają prezesi dużych firm, menadżerowie czy pracownicy. Dzięki temu są oni w stałym kontakcie z osobami z branży czy też znajomymi. Ponieważ nie zawszę ma się czas nawet na krótki telefon, a alternatywą na to jest wiadomość na messengerze. Jeśli jednak nie chcecie zakładać konta społecznościowego, a chcecie zostać w kontakcie ze znajomymi można korzystać z messengera bez zakładania konta. Jak to zrobić ? Wystarczy zaznaczyć, że jest się użytkownikiem bez konta na Facebooku. Wówczas do rejestracji niezbędny jest wyłącznie numer telefonu. Po potwierdzeniu numeru wystarczy zsynchronizować listę kontaktów, aby sprawdzić, kto z naszych znajomych używa Facebooka.

A Wy założyliście stronę firmy? Czy korzystacie tylko z prywatnego konta?

Oceń publikację: + 1 + 2 - 1 - 1

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Najczęściej czytane

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Czy czujesz się szczęśliwy mieszkając w woj. śląskim?






Oddanych głosów: 539

Prezentacje firm