Po publikacji artykułu "CPK idzie na noże z PKP PLK. Poszło o powrót pociągów do Jastrzębia-Zdroju" otrzymaliśmy na skrzynkę redakcyjną stanowisko PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w sprawie. - Zacieśnienie współpracy koordynacyjnej między zarządami obydwu spółek jest obecnie priorytetem dla zarządu - zapewnia Karol Jakubowski, rzecznik kolejowej spółki.
Przypomnijmy: w poniedziałek (19 lutego) pisaliśmy, że spółka CPK złożyła do prokuratury zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa przez PKP PLK SA. Poszło o brak koordynacji w zakresie budowy linii kolejowej w Jastrzębiu-Zdroju <<CPK idzie na noże z PKP PLK. Poszło o powrót pociągów do Jastrzębia-Zdroju>>.
Dziś (21 lutego) na redakcyjną skrzynkę mailową otrzymaliśmy stanowisko PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w powyższej sprawie.
Oświadczenie, przesłane przez Karola Jakubowskiego, rzecznika prasowego PKP PLK SA, publikujemy w całości poniżej:
"PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. współpracują ze spółką Centralny Port Komunikacyjny sp. z o.o. w celu skoordynowania przygotowań do realizacji przestrzennie i funkcjonalnie powiązanych projektów.
Wspólnie dążymy do wypracowania rozwiązań sprzyjających rozwojowi sieci kolejowej w Polsce. W kontekście zadań o których Pani wspomina tj. projektu CPK pn.: „Budowa linii kolejowej na odc. Katowice – granica państwa – Ostrawa” oraz projektów realizowanych przez PLK S.A. w ramach programu Kolej+ pn.: „Zwiększenie zdolności przepustowej linii kolejowej nr 140 na odc. Katowice Ligota – Orzesze Jaśkowice poprzez budowę drugiego toru i dodatkowych przystanków osobowych” i „Uzupełnienie sieci kolejowej o połączenie kolejowe Jastrzębia – Zdroju z Katowicami” spotkania koordynacyjne odbywają się regularnie. Kolejne spotkanie planowane jest na przełomie lutego i marca.
Należy jednocześnie podkreślić, że zacieśnienie współpracy koordynacyjnej między zarządami obydwu spółek jest obecnie priorytetem dla Zarządu PLK SA.
Na podstawie pierwszych, roboczych kontaktów, nawiązanych po zmianach personalnych w obydwu zarządach możemy stwierdzić, że Zarząd CPK patrzy na współpracę z PLK SA nadając jej równie wysoki priorytet."
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
A4 Katowice–Kraków. Najdroższy odcinek w Polsce będzie bezpłatny, ale najpierw... jeszcze podrożeje
854Trasa N-S w Rudzie Śląskiej będzie dłuższa. Nowy odcinek za ponad 140 mln złotych
709"Malinką" z Brzegu do Wisły. Polregio połączy opolskie z Beskidem Śląskim
623Hillwood rozbuduje centrum logistyczne w Częstochowie. Rusza budowa nowej hali magazynowej
583Prześwietlamy budżety miast w województwie śląskim na 2025 rok
565Rekordowe 650 miliardów złotych na inwestycje. Rząd przedstawił plan gospodarczy na 2025 rok
+5 / -1W Gliwicach ma powstać nowa baza Kolei Śląskich
+4 / -0Inwestycje za prawie 150 mln zł. Katowice Airport sumuje pierwszy rok realizacji dużego planu
+4 / -0Lufthansa Cargo uruchomi pierwsze regularne loty towarowe w Polsce - z Katowice Airport
+3 / -0"Malinką" z Brzegu do Wisły. Polregio połączy opolskie z Beskidem Śląskim
+3 / -0Rekordowe 650 miliardów złotych na inwestycje. Rząd przedstawił plan gospodarczy na 2025 rok
0W dawnej fabryce obrabiarek w Dąbrowie Górniczej powstaje centrum przedsiębiorczości
0A4 Katowice–Kraków. Najdroższy odcinek w Polsce będzie bezpłatny, ale najpierw... jeszcze podrożeje
050 wagonów za 70 milionów złotych. Rekordowe zamówienie Tramwajów Śląskich
0Trasa N-S w Rudzie Śląskiej będzie dłuższa. Nowy odcinek za ponad 140 mln złotych
0